Nixie Posted January 28 Report Share Posted January 28 Da, ima tu raznih pristupa. Ako je nešto dotrajalo ili se pokvarilo, a vlasnik obožava taj zvuk, zamenski delovi treba da budu što sličniji postojećim. Mislim konkretno na bipolarne elektrolite. U tom slučaju ne treba ih nikako menjati blokovima i ne dirati ožičenje. Oni su bitan deo tog zvuka. Ako pak vlasnik nije zadovoljan zvukom, a neće da ide na zamenu zvučnika iz billo kog razloga, to je onda široko polje za igranje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
somilenko Posted January 28 Report Share Posted January 28 Ima dosta slučajeva da se ljudima posle refresh-a uređaj više ne sviđa upravo zbog zamene delova koji taj zvuk čine... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted January 28 Report Share Posted January 28 Manji ESR blok kondenzatora i novih bipolarnih elektrolita u odnosu na stare dotrajale elektrolite i razlike u kapacitetu (mogu biti i velike) proizvode razlike u frekventnom opsegu, male ali primetne. A neki se oduševe čistijim zvukom, preciznijim basom i novim detaljima koji se pre nisu čuli. Čim se dođe do toga šta ko voli i na šta je navikao, rasprava postaje uzaludna. Što se tiče tantal kondenzatora, koristio sam ih umesto sprežnih elektrolita povremeno još pre 4 decenije. Ne znam kakvi su moderni tantali, ali ondašnji su uklanjali agresivnost i proizvodili "fluidniji" zvuk od elektrolita. Pravio sam neka jeftina phono pretpojačala sa HA12017 i neka diskretna MC pretpojačala sa baterijskim napajanjem i oba su bila pomalo agresivna zvučno, naročito zajedno u kombinaciji. I to sam tako rešavao tada. Metoda pokušaja pa šta ispadne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aibo Posted January 28 Report Share Posted January 28 Pored pomenutog Marten Duke 2, sećam se i da je npr. Dynaudio Heritage Special sastavljen sa kvalitetnim delovima. Pored standardno vrhunskih dyn drajvera, tu je dosta mundorf komponenti, WBT terminali. Znači ako pričamo o zajednici visoko kvalitethnih drajvera i butik delova, pričamo o cifri od ~6K pa naviše za kompaktni dvosistemac. Nešto na pola puta, gde delovi nisu baš toliko jaki ali nisu ni loši je npr. Buchardt S400 MKII. Zanimljivo je da cena od 2100€ obuhvata shipping ali i sve poreze koje platite prilikom uvoza. Tj. cena na sajtu je finalna. Oni su npr. ugurali bolje delove u sekciju za visoke (air-coils, Jantzen PP, pa čak i Miflex bypass) a štedeli malo na basu. Nisam upućen u kvalitet samih drajvera kod Buchardta, niti sam čuo kako zvuči, ali je neki opšte prihvaćen utisak ljudi koji su ih probali da daju rafiniraniji zvuk od KEF, B&W... modela za isti novac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Parton Posted January 28 Report Share Posted January 28 problem je što pod "bolje" 99 posto ljudi podrazumeva "više detalja"...i to je manje više glavni razlog sporova na forumima... i naravno "zategnut bass"...koji ne postoji nigde u prirodi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zexx Posted January 28 Report Share Posted January 28 12 minuta ranije, Aibo said: Pored pomenutog Marten Duke 2, sećam se i da je npr. Dynaudio Heritage Special sastavljen sa kvalitetnim delovima. Pored standardno vrhunskih dyn drajvera, tu je dosta mundorf komponenti, WBT terminali. Znači ako pričamo o zajednici visoko kvalitethnih drajvera i butik delova, pričamo o cifri od ~6K pa naviše za kompaktni dvosistemac. Nešto na pola puta, gde delovi nisu baš toliko jaki ali nisu ni loši je npr. Buchardt S400 MKII. Zanimljivo je da cena od 2100€ obuhvata shipping ali i sve poreze koje platite prilikom uvoza. Tj. cena na sajtu je finalna. Oni su npr. ugurali bolje delove u sekciju za visoke (air-coils, Jantzen PP, pa čak i Miflex bypass) a štedeli malo na basu. Nisam upućen u kvalitet samih drajvera kod Buchardta, niti sam čuo kako zvuči, ali je neki opšte prihvaćen utisak ljudi koji su ih probali da daju rafiniraniji zvuk od KEF, B&W... modela za isti novac. Svi ti Jantzen kondovi u skretnici koštaju ~22e u nabavci, i to nas obične smrtnike, proizvođače verujem da ne košta više od 1/3 te cene... Nije skupo, a opet, deluje da su se potrudili da ne stave baš "cheesy parts" što bi rekao Danny GR-Research... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Green Posted January 28 Report Share Posted January 28 Za ljubitelje Miflexa.Nisam računao ukupnu cenu kondenzatora ali i "na kilo" je "mlogo". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
somilenko Posted January 28 Report Share Posted January 28 Ne znam da li je optička varka ili ne ali mi se čini da je ovaj levi malko ukrivo "odrezan"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zflazar Posted January 28 Report Share Posted January 28 43 minuta ranije, Green said: Za ljubitelje Miflexa.Nisam računao ukupnu cenu kondenzatora ali i "na kilo" je "mlogo". Mlogo je kad tuku. Ovo je IMHO za vukovce i pionirske predvodnike: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shang Tsung Posted January 28 Author Report Share Posted January 28 18 sati ranije, somilenko said: Koji cenovni rang? Nemam nista precizno, ali da kazemo realan normalni cenovni rang. Mozemo da krenemo od konfekcijske sekcije od 1000eur, pa da se penjemo polako gore i da vidimo/nabrojimo (ko je upoznat) koji brendovi i modeli se izdvajaju po tom pitanju (koriste kvalitetne delove) 17 sati ranije, somilenko said: Marten koristi dobre komponente, Duke 2, koji nije zvučnik koji košta bubreg ima sasvim solidne Mundorf komponente u skretnici a koristi i Accuton keramiku koja uopšte nije jfrina... Dayens mi se čini da isto ima solidne komponente u skretnici... Naravno, zavisi koji model... Duke 2 su lepi zvucnici, ali ne nalazim sliku skretnice. Ako neko ima, moze da okaci ovde u temi. 5 sati ranije, sondek said: Brendiran uređaj ima neki svoj zvuk, voising ili kako već nazvati, postignut međuostalom i izborom delova . Promenom delova menja mu se i zvuk i to vise nije taj uređaj. Ako nije bas neki uređaj niže klase nikad mu ne bih menjao delove. Radije bih promenuo uređaj, ili nesto drugo uklopio drugačije u sistemu, promenuo za malo položaj zvučnika i sl. Svakako osnova treba biti proba uređaja pre kupovine. Jasno mi je da uvek ima stednje na delovima ali taj uređaj ima taj svoj zvuk zahvaljujući njima takvim kakvi su. Mnogi se recimo naježe na tantalijum kondenzatore i prvo sto im padne napamet kad vide naim je da ih izbace, međutim neki kazu da su oni taj "vudu element" za postizanje njihovog prepoznatljivog zvuka. U mom sadašnjem ampu EAR je gomila nistaposebnih delova, ali za mene (i mnoge druge) on radi sjajno. Nikad ga nebi aprgrejdovao boljim delovima. Kad dođe vreme tu je fabrički servis. Moj lični pogled. Ko voli da prepravlja i na taj način traga do zvuka njegov izbor. Ima naravno delova gde ne dolazi do promena zvuka ali su bolji, trajnije i sl. Siroka je tema, ni sve do zvuka uvek. Ova tema nije trebala da bude o budzenju i menjanju delova, vec vise o tome da se sazna koji fabricki uredjaji zapravo imaju dobre komponente, a da ne kostaju kao stan ili nov auto. 4 sati ranije, Aibo said: Pored pomenutog Marten Duke 2, sećam se i da je npr. Dynaudio Heritage Special sastavljen sa kvalitetnim delovima. Pored standardno vrhunskih dyn drajvera, tu je dosta mundorf komponenti, WBT terminali. Znači ako pričamo o zajednici visoko kvalitethnih drajvera i butik delova, pričamo o cifri od ~6K pa naviše za kompaktni dvosistemac. Nešto na pola puta, gde delovi nisu baš toliko jaki ali nisu ni loši je npr. Buchardt S400 MKII. Zanimljivo je da cena od 2100€ obuhvata shipping ali i sve poreze koje platite prilikom uvoza. Tj. cena na sajtu je finalna. Oni su npr. ugurali bolje delove u sekciju za visoke (air-coils, Jantzen PP, pa čak i Miflex bypass) a štedeli malo na basu. Nisam upućen u kvalitet samih drajvera kod Buchardta, niti sam čuo kako zvuči, ali je neki opšte prihvaćen utisak ljudi koji su ih probali da daju rafiniraniji zvuk od KEF, B&W... modela za isti novac. Ovaj Buchardt deluje bas zanimljivo. Sta je razlika izmedju ovih "crvenih air induktora" iz GR-R videa i ovih "boje bakra" (sem sto su crveni lepsi)? Evo ispod kako izgleda skretnica kod Dynaudio Evoke 20 (na plocici pise evoke 10), al izvor tvrdi da je evoke 20. Ako je ovo zaista Evoke 20, ne deluje mi bas nesto prihvatljivo za zvucnik od 2000eur (na stranu kako zvuci). Mozda gresim? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margioni Posted January 28 Report Share Posted January 28 9 hours ago, Nixie said: Meni Bennic uvek zvuči pomalo mutno i dosadno. Mislim bolji je od bipolarnih elektrolita, ali ništa više od toga. A i skupi su u Kanibalu Ja imam potpuno suprotno iskustvo sa Bennic XPP 🤷(bolji su mi od Mundorf M Cap). Sa Bennic sam dobio dosta otvoreniji i dinamičniji zvuk, čak i sa malo oštrijim ivicama kod visokih, ali dodavanjem Vishay bypass kondezatora na Bennic je sve to zaokružilo, i visoki sada zvuče čisto, precizno, transparentno, bez bilo kakvih ispada. Za 5e za Bennic, i 1,5e za Vishay po kutiji, nema boljeg početnog upgrade-a. Utegnutiji bas sam dobio jednostavnom zamenom fabričkom ožičenja Van den Hul žicom od par eura po metru. Ukratko, za malo para (25e) dobija se veliki pomak u zvuku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted January 28 Report Share Posted January 28 Pozdravljam potez sa upgrejdom skretnica. 🙂 Mundorf M Cap ne znam na koji misliš pa ne mogu da komentarišem. Ja sam koristio samo M Cap Evo Oil i oni su odlični. Ako ti se ipak sviđa više Bennic XPP, tim bolje. Finansijski je dosta povoljnije i ima ih uvek u Kanibalu. VDH CS12 i CS18 su best baj žice. Od CS12 sam sebi napravio i strujne kabliće. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shang Tsung Posted January 28 Author Report Share Posted January 28 2 sati ranije, Margioni said: Ja imam potpuno suprotno iskustvo sa Bennic XPP 🤷(bolji su mi od Mundorf M Cap). Sa Bennic sam dobio dosta otvoreniji i dinamičniji zvuk, čak i sa malo oštrijim ivicama kod visokih, ali dodavanjem Vishay bypass kondezatora na Bennic je sve to zaokružilo, i visoki sada zvuče čisto, precizno, transparentno, bez bilo kakvih ispada. Za 5e za Bennic, i 1,5e za Vishay po kutiji, nema boljeg početnog upgrade-a. Utegnutiji bas sam dobio jednostavnom zamenom fabričkom ožičenja Van den Hul žicom od par eura po metru. Ukratko, za malo para (25e) dobija se veliki pomak u zvuku. Koji su to zvucnici? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margioni Posted January 28 Report Share Posted January 28 Mission 790 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djole & Petar Posted January 28 Report Share Posted January 28 Pozdrav svima, da se ne vraćam na moju temu jer je ovde vruće, otvaram mogućnost komentara o skretnici na Toy tower zvučniku. Naime kada već pričamo o skretnicama, a jedan kolega je svojevremeno na mojoj temi o Sonus Toy tower zvučnicima pominjao poboljšanje skretnice koje bi ih otvorilo u gornjem spektru, zamolio bih vas za komentar skretnice od istih i vaše stručno mišljenje o mogućem unapređenju. Sama skretnica ne deluje nešto moćno ni meni laiku, iako bih rekao da su kondenzatori OK, zavojnice deluju malo mršavo, ali opet u pitanju je fabrička skretnica ozbiljnog brenda. Slike su skinute sa drugog sajta gde je komentarisana skretnica ovih Sonus zvučnika i moguće zamene kondenzatora. Nisam siguran da je šema tačna. Priložio sam i slike zvučnih jedinica koje sam našao na drugom sajtu. Da li bi i šta bi tu moglo bolje, a da ima smisla uložiti malo truda i para... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margioni Posted January 28 Report Share Posted January 28 2 hours ago, Nixie said: Mundorf M Cap ne znam na koji misliš pa ne mogu da komentarišem. Ja sam koristio samo M Cap Evo Oil i oni su odlični. Ako ti se ipak sviđa više Bennic XPP, tim bolje. Finansijski je dosta povoljnije i ima ih uvek u Kanibalu. Sorry, nisam naveo... u pitanju je M Cap Classic (~5e/kom). Siguran sam da je evo oil bolja opcija, ali je i 4x skuplja. Samo sam pričao o mom iskustvu sa skoro najjeftinijem upgrade-om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margioni Posted January 28 Report Share Posted January 28 19 minutes ago, Djole & Petar said: Da li bi i šta bi tu moglo bolje, a da ima smisla uložiti malo truda i para... Po meni, svakako... samo vodi računa da se razne izmene na fabričkim zvučnicima ne tolerišu kod domaćih kupaca , ukoliko bi hteo posle toga da ih zameniš, ili prodaš nekome 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted January 28 Report Share Posted January 28 1 sat ranije, Djole & Petar said: Da li bi i šta bi tu moglo bolje, a da ima smisla uložiti malo truda i para... Гледајући шему ако је тачна делује као тотална глупост! У колу високотонца глупава веза три кондезатора који имају укупну капацитивност око 2,65...µF...ту 'ладно треба турити 2,2µF. A гледајући слике и то баш бас драјвера жица бас пригушнице ем што је са гвозденим језгром ем што је по мени танка жица! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted January 29 Report Share Posted January 29 8 sati ranije, Margioni said: Sorry, nisam naveo... u pitanju je M Cap Classic (~5e/kom). Siguran sam da je evo oil bolja opcija, ali je i 4x skuplja. Samo sam pričao o mom iskustvu sa skoro najjeftinijem upgrade-om. Sve si ti to dobro uradio. Kao što verovatno znaš, Mundorf je robna marka, ne prave ništa. Neko im pravi to, i nije loše, sve je to kvalitetno, i čuje se . E sad cena, cena je uvek velika, naročito za one jače serije. U principu oni imaju jaču cenu nego što je realno, zbog dobrog marketinga, ime prodaje robu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted January 29 Report Share Posted January 29 8 sati ranije, giZ_Mo said: У колу високотонца глупава веза три кондезатора који имају укупну капацитивност око 2,65...µF...ту 'ладно треба турити 2,2µF. Filter 3 reda C-L-C. Mora tako jer taj visokotonac je slabo otporan na niske frekvencije i ako mu relativno niska rezonantna frekvencija. Cela skretnica je napravljena u V -shape obliku odziva, blagi loudness. Verovatno se može podići deo opsega 1k-10k koji je sad dosta potisnut, ali je potrebna intervencija i na srednjim i visokim. Smanjiće se impedansa malo na visokim, ali tu nije problem veliki za pojačalo. Smanjiće se količina basa, subjektivno, jer se diže količina srednjih i visokih. Prvo se mora skretnica izvući iz kutije nekako da bude dostupna za igranje. Onda se moraju odlemiti i izmeriti vrednosti induktiviteta da se kompletira šema. Zatim sledi merenje frekventnog opsega i lagano podešavanje, pa opet merenja i slušanje dok se ne utera da valja. Nije baš jednostavno niti može brzo, treba naći balans da se dobije otvoreniji i detaljniji zvuk, a da ne zvuči tanko. Druga opcija je naći neko vrišteće pojačalo i ništa ne dirati. 😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted January 29 Report Share Posted January 29 Filter 3 reda C-L-C. Mora tako jer taj visokotonac je slabo otporan na niske frekvencije i ako mu relativno niska rezonantna frekvencija. . Ма знам, само сам се мало нашалио Послато са M2006C3MNG помоћу Тапатока Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted January 29 Report Share Posted January 29 10 sati ranije, Djole & Petar said: Da li bi i šta bi tu moglo bolje, a da ima smisla uložiti malo truda i para... Ako bi zadržavao identičnu skretnicu (bez da menjaš rezove i atenuacije) ja bih krenuo od zamene svih ovih žičanih otpornika za jednu od ove dve opcije https://www.audiophonics.fr/en/jantzen-superes-resistors-c-6408.html https://www.audiophonics.fr/en/mundorf-mr10-resistors-10w-c-110.html i eventualno onaj jedan od 20W (ako sam dobro video) 15ohm za https://www.audiophonics.fr/en/mundorf-mreu-30w-resistors/mundorf-mresist-ultra-resistor-30w-15-ohm-p-16136.html Jednostavnom zamenom postojećih za nove. Salušanje bar mesec dana pa eventualno neki plan dalje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djole & Petar Posted January 29 Report Share Posted January 29 11 sati ranije, Nixie said: Druga opcija je naći neko vrišteće pojačalo i ništa ne dirati. 😂 Biće ovo sve u svemu, kada se nađe vremena i para za igranje, hvala svima na savetima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted January 30 Report Share Posted January 30 Evo predloga za probu (ako hoćeš da probaš), nađi najjeftinije komponente i probaj. Možeš uzeti u Kelco Wima MKS4 kondenzatore od 100V, i žičane otpornike, ili gde već šta nađeš. Ako ne nađeš 22oma 20W, stavi 10W slobodno, neće crkne ili dva od 47oma 10W paralelno. Proba na jednom zvučniku naravno pa upoređenje sa onim drugim. Mislim bez merenja je teško uraditi najbolje što se može, ali ove sitne izmene su u cilju da se podigne malo srednji i visoki spektar, da zazvuči svetlije sa više detalja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted January 30 Report Share Posted January 30 A ima i ovo merenje, prilično loše izgleda, ljubičasta kriva. https://www.soundandvision.com/content/sonus-faber-toyrel-t1-speaker-system-ht-labs-measures Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.