Jump to content


Father

HiFi distributer / proizvođač
  • Posts

    6,986
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

2 Followers

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd
  • Interests
    ovo i ono

Recent Profile Visitors

12,192 profile views

Father's Achievements

  1. Naravno, može se zalemiti pa stegnuti, a može se i samo stegnuti kabl u direktnim dodirom sa konektorom. Samo tada treba biti malo veštiji, ako se ne koriste prava klješta za krimpovanje.
  2. @Nixie milek živi u Nemačkoj, naši lokalni prodavci mu ne znače mnogo. U svakom slučaju može da potraži nešto slično što si preporučio ili da mu neko pošalje poštom ovo odavde. Staje 8 tih u obično pismo. Važno je samo da se drži bakarne osnove konektora, a presvlačenje zlatom, srebrom ili rodijumom (na nekom drugom mestu) je već dodatni izbor.
  3. Ja bih išao svakakao bez konektora, pa posle videti kada se probaju neki firmirani kablovi, da li bolje sviraju od ovoga što je za prvu ruku. Ako ostanu ovi network kablovi ili neki firmirani bez terminacije, onda možeš da pokreneš istragu čime ih terminisati.
  4. UTP Cat.5E licnasti. Draka ili Belden, ako možeš da nađeš. Ceo kabl koristi za Plus vod i ceo kabl za minus vod, blago uvijeni jedan oko drugog duž potrebne dužine. Znači kada budeš odredio koliko ti metara treba od Ampa do zvučnika, tu dužinu pomnoži sa 4. Kupljenu dužinu kabla iseci na 4 jednaka dela i po želji terminiši konektorima ili samo poveži krajeve svih 8 provodnika iz jednog i drugog na konektore ampa i zvučnika. Naravno obeleži oba kraja, kako bi znao koji je + (crveni), a koji je - (minus) beli/crni. Slušaj ovako neko vreme dok se sve ne razradi malo, jer su sve komponente nove, a onda nakon npr. 2 meseca pokušaj da poslušaš neke kvalitetnije zvučničke kablove i vidiš šta realno dobijaš i za koju cenu... Kada odlučiš koji zvučnički ostaje, opet malo sušaj (ako si zamenio zvučnički i nov je), pa nakon mesec dana možeš da isprobaš i neke napajačke strujne kablove u rangu cena kojih si spreman da se počastiš. I to bi trebalo da ti zaokruži tu priču. Problem sa kablovima je što je nemoguće znati kako će uređaji da odreaguju na njihovo unošenje i često svemu treba vremena da legne i propeva, tako da je to pitanje vrlo otvoreno za polemike i neslaganja, usviravanja, voodu magije i kuvanja žaba.
  5. Meni je dovoljan stereo track sa 1000Hz da podesim koliko god treba bez da se opterećujem vagicama i tegovima. Uglavnom je mnogo manje nego što su ga naučnici propisali, kada posle pogledam na skali. A što se zvuka tiče, to je daleko viši nivo od dobijenog prateći fabričkie preporuke.
  6. Ukucao sam podatke i dobio dominante modove na oko 34Hz u zahvatu duž kraćih zidova, 43Hz u zonama duž dužih zidova, 55Hz u uglovima celom visinom, 68Hz kao i 34Hz osim što je malo gori jer ima zonu i na sredini sobe.. Sve ove zone su u širini zahvata oko 80-100cm od površine zidova i tu se čuju. Možeš i ti da prekontrolišeš koji su i u kojim pozicijama se formiraju, kako bi sedenje mogao bolje da isplaniraš. Naravno, ako se ima u planu minimizirati uticaj fizičkih akustičkih pojava koje prostorija sama po sebi nameće. Dovoljno je da mišem staneš na liniju (bez klika) a skica će pokazati zonu rasprostiranja tonskog moda koji soba kreira. https://amcoustics.com/tools/amroc?l=500&w=400&h=245&r60=0.6 Problem sa ovim modovima sobe je što se jedino izbegavaju mukotrpnim pomeranjem zvučnika na "srećne" pozicije ili i pomeranjem mesta sedenja. U 2.1 sistemu sub uspeva da koriguje neke od njih što život čini daleko lakšim.
  7. Svakako će biti konkretnih predloga, pa odluči. Ovo je tu na izvolte na lokalnim oglasima i čovek je aktivni član. Možda je i proba moguć scenario... Već ima iskustva sa postavkama i moglo bi biti interesantno... Sub uvek može negde da se postavi gde neće smetati, ako se pokaže da tu radi posao, a možda i ne. Kolika je prostorija ŠxDxV gde bi bio sistem?
  8. Nije sub da bi imao previše basa, već da si smiri sobnu akustiku. Dobro postavljen sub vrhunski pegla neke nagomilane modove sobe n niskim freq. Zvuk bude daleko brzi i zategnutiji, ali sa više mesa i fundamenta, pogotovo se vrlo jasno čuje razlika kod ljudskog glasa.
  9. Možda ova kombinacija, jer kako vidim Marantz poseduje izlaz za sub, a i nije nešto jeftin, pa je ovo možda cenovno adekvatno.
  10. Meni na EON-u je Tidal bio ponuđen za aktivaciju, s obzirom da mi je uključen u paketu SBB kablovkse.
  11. Paaa, ako je na android osnovi, verujem da može da se instalira Tidal app kao i na telefonu, zar ne?
  12. Samo da dodam da TV (uglavnom optički) izlazi, nemaju u svim slučajevima aktivan signal, već traže da se preko menija aktiviraju (interni zvučnik/optički izlaz), što u mnogome otežav i frustrira korišćenje. Trenutna opcija i svakodnevica je TVBox (EON, MTS, Yettel ...) povezan optikom na neki mikro sistem na kome se može imati i Tidal i YouTube, i Internet pretraživač i Internet Radio, kao i Audio/Movie player sa eksternih diskova ili lokalne mreže. Dovoljno je da Micro Audio sistem ima Optički ulaz i sve je rešeno, osim što TV mora da bude upaljen sve vreme zbog navigacije i održavanja TV Box-a aktivnim preko HDMI signala.
  13. Ima i te kako. Ja sam u jednom momentu slušačkog razvoja počeo samo da čujem, kako sam ja to govorio "stomake" kutija i mnogo mi je smetalo to brundanje/tutnjanje, čak i kod skupljih kutija. Uobičajno se to čuje na manjim kutijama, gde dolazi do zasićenja bass/midbass talasa, a zidovi kabineta su tanki i rezoniraju zajedno sa membranom. Ti imaš to što imaš i ako je moguće unaprediti, a već si ih otvarao, onda nije to veliki problem. Pripremi talpe, lepak i 1h za akciju.
  14. Šta se dešava kada spustiš iglu direktno na površinu za merenje bez tog kolenastog dodatka? Ukloni tanjir i obezbedi adekvatnu visinu kontaktne tačke vrha igle i ploče vagice na realnoj visini gde se nalazi vinil pri slušanju muzike. Onda probaj merenje ponovo.
  15. Evo dva predloga ... Mogao bi sa par talpi (d=19mm) postavljenim (zalepljenim) na sredinu stranica dodatno da ubiješ rezonovanje ploča kutije. Koristi neko drugo drvo kao i za uglove što si koristio, samo uzmi neko mrtvije ili medijapan. Npr. po jedna ploča dimenzija tog visokotonca na gornju i donju ploču i po dve tavke na bočne i zadnju stranicu, negde na trećine duže mere. Vatelin iseci na 4-6cm manju dimenziju od širine bočnih stranica (zavisi od dimenzije prednja ploča/magnet bass drivera) i iseci neku dužinu za početak, npr 1m. Obmotaj oko ruke radialno i tako valjkasto namotano centriraj u osu basa, tako da proguta magnet i malo ga zajaše. Održivost "zamotuljka" obezbedi nekom špenadlom ili zihernadlom. Zadnja stranica kada se montira držaće vatelin na dobroj centiranoj radialnoj poziciji okolo/iza drivera. Poslušaj par sati, pa onda ili dodaj ili oduzmi navoj (dužinu) na zamotuljku vatelina kako bi tjunovao željenu preciznost basa. Srećan rad!
×
×
  • Create New...