Jump to content


Koji polovan gramofon kupiti?


Dražo

Recommended Posts

Pozdrav svim ljubiteljima analognog zvuka,

Pre svega moram da kazem da se po prvi put prikljucujem nekom forumu, te se nadam da u neznanju necu prekrsiti neko pravilo. Izvinjavam se unapred zbog toga. Takodje znam da je moja tema bezbroj puta ponovljena, ali prosto nisam znao u kojoj postojecoj treba da postavim pitanje.

Moram da kazem da sam apsolutni pocetnik po pitanju vinyl-a, a moze se reci i audio pocetnik uopste. Sto mi naravno nije smetalo da prethodnih 30-tak godina svakodnevno uzivam u muzici na svoj nacin, uz dobru hranu, pice i drustvo. Sa najsirim mogucim interesovanjima – od rocka, panka i metala, preko jazza, swinga i funka, do sansona, evergreena, juznog vetra, trube i gusala. Trenutno uzivam u 60-tim, cool jazz-u, klasici i Radio Beogradu 2.

Uglavnom je sve to bilo sa mini linije, kompa i u kolima, a tek od nedavno sam od komsije dobio na poklon pojacalo (Grundig V7200), zvucnike (Philips 22AH466) i reciver (neki Marantz).

Da ne duzim previse, uvod je pre svega tu da bi eventualno pomogao u odgovoru na pitanje koje imam, i koje sledi (opet sa uvodom):

Naime, ima jedno 10 dana kako mi je komsija uneo u kucu gramofon (i preko 50 LP-ja), da se malo “igram” kako rece. U pitanju je neki HTE. I ja se malo “igrao”, i ostao bukvalno bez daha, kada sam cuo Thriller (Michael Jackson) i Water Of Love (Dire Straits). I jos mnogo toga usput… Zapitah se tada kako bi tek sve to zvucalo na “pravom” gramofonu, sa kvalitetnog LP-ja, te odlucih da saznam to iz prve ruke, time sto cu obaviti kupovinu.