Solderer

Članovi
  • Content Count

    765
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

About Solderer

  • Rank
    Iskusan član

Recent Profile Visitors

3,168 profile views
  1. Све су то компромиси, они кажу да је ова метода добра за већи део записа. Код јаких модулација, које нису честе антискејтинг је премали, ово је можда најбољи баланс у реалним условима.
  2. Нађи неку плочу која има веће поље без записа. Треба пуно стрпљења. Они са правом сматрају да све тест плоче имају јако модуриране бразде за подешавање антискејтинга каквих има мало код плоча са музиком. Зато он каже да игле које они замењују имају више оштећен десни канал јер је антискејтинг увек превелик.
  3. https://www.sound-smith.com/faq/how-do-i-adjust-anti-skating-my-cartridge Ја користим ову методу за подешавање антискејтинга и по мени она даје најбоље резултате.
  4. Бојим се да се не разумемо. Ти кондови из филтера немају никакве везе са овим. За ово о чему причамо битан је само конд између шилда и кутије уређаја. Теби је један крај шилда на шуко утикачу, Можеш да уземљиш кутију ДАК-а и у том случају можеш слободно да уземљење излазног кабла повежеш на исту позицију где је земља улазног. Најбоље би онда било да кабал у ДАК уградиш са приказаним уводником и одмах на улазу шилд преко конда од 10 нано уземљиш на кутију. Са ИЕЦ конектором је то скоро немогућа. Овако је јефтиније и боље.
  5. Да ли је твој уређај који напајаш има предвиђено уземљење? На које кондове мислиш?
  6. Колико видим са слике, улазни кабал има жицу за уземљење прикључену на метално кућиште филтера. Нека ти кабал на излазу буде исти као на улазу, споји шилдове као што је описано, и спој жицу на уземљење на кутију филтера на исти начин или са тзв, лемном ушицом ( прилог). У овој варијанти нема кер. кондензатора у филтеру, већ се он инсталира што ближе шасији уређаја који напајаш. Изолуј све спојеве да не дође до кратког споја.
  7. Повежи преко кондензатора. Код тебе постоји са овим филтером и боље решење. 1. И на излазу из филтера инсталирај трожилни кабал са шилдом 2. Кратком и дебелом жицом унутар филтера повежи оба шилда и пажљиво изолуј лемне спојеве најбоље неутралним силиконом ( има га у фарбарама) тако да не додирује ни кућиште. 3. Нађи најбољи начин да на улазу у уређај што ближе спојиш шилд и кондензатор на металну кутију .
  8. Иза тог филтера је вероватно неки трожилни кабал. Уземљење шилда преко кондензатора има сврхе само ако се то обави на самом улазу у уређај. Зато ова метода није погодна за нпр. струјне летве. Када би унутар филтера убацио кондензатор између шилда и металног кућишта филтера, и онда то зашрафио у унутрашњости уређаја тако да постоји добар контакт, то би било у реду. Можеш сада као неки компромис да испробаш спајање шилда са уземљеним кућишем филтера и да онда максимално скратиш кабал на излазу или удвостручиш зелено/жуту жицу уземљења.
  9. Да ли се ово кућиште шрафи на шасију уређаја? Битно је да кондензатор и шилд буду максимално 3 сантиметра од уземљене шасије. Већа растојања уносе индуктивност која погоршава потискивање сметњи. Ја ову методу користим код свих ДЦ каблова где је то лакше извести јер је ХЛР конектор од метала и ствара добар контакт са кутијом уређаја.
  10. Ја мислим да је за аудиофилске каблове за 230В адекватнији назив ''кабловски филтери'' него струјни каблови. Јер да су у питању каблови, тада би наравно било боље да буду што краћи због мање отпорности и осталих величина. А Шунијата и Лес Лос за оптималне резултате препоручују што дуже каблове. Тада они због дужине смањују прилив високофреквентних сметњи у уређаје али то теоретски ограничава потребну струју код снажнијих појачала. Лес-лос је отишао корак даље и патентирао методу третирања површине проводника у циљу смањења тзв скин-ефекта због бољег филтрирања високофреквентног шума из мреже. Шта су они урадили? Извршили су контролисану оксидацију површине проводника. Другим речима, деградирали га и смањили његов пропусни опсег јер оксиди на самој површини жице због скин-ефекта успоравају и ослабљују највише фреквенције. То је логика: лошији проводник-бољи филтер. Значи да каблови са калајисаним жицама имају предност у односу на некалајисани бакар.? Онда је и сребро лошије решење. А тефлон као бољи диелектрик је лошији јер има '' шири фреквентни опсег'' Лошија пластика упија више ВФ смећа од објективно боље. Што се тиче оклопљених, ширмованих струјних каблова озбиљни експерти су одавно утврдили ( и измерили) да ширм повезан само једним крајем на шуко утикач није добро решење. До одређене фреквенције која се може израчунати такав приступ пружа извесну заштиту. Међутим, на неким фреквенцијама ширм почиње да се понаша као антена за ВФ сматње које се директно куплују у проводнике. То је због капацитивности отвореног, неповезаног краја. Што дебљи кабал, то већа капацитивност. Да би се неутралисале те сметње, мора се ширму успоставити разлика потенцијала да би он проводио.. Како су у питању ВФ сметње, отворени крај ширма се мора преко керамичког кондензатора од типично 10 нано / 1000Волти повезати на шасију уређаја који напаја. ВФ сметње ће се ''расипати'' преко велике површине шасије. Изводи керамик диск кондензатора требају бити што краћи. Ко је компетентан може да га угради унутар ИЕЦ утичнице, или још боље да је елиминише и угради пластичне уводнике. Само у том случају ширм ће имати своју заштитну улогу.
  11. О том феномену су писали и неки аудио часописи. Када се целофан разреже да би се извадила плоча притисак се смањује . Штетно је када комплетно силована плоча дуго стоји неотворена. Плоче о којима говорим су стајале силоване сигурно десетак година.
  12. Британци никада нису фабрички превлачили омоте плоча целофаном, то су радили Американци и Италијани. Целофан временом под утицајем влаге почне да се скупља и врши притисак на омот и саму плочу и криви је. Купио сам у Лондону својевремено пар увезених америчких силованих плоча које је целофан прилично искривио. Минт је потпуно нов, никада употребљен производ, не само плоча. Силинг није никакво мерило да је плоча минт јер се то може и накнадно урадити. Јер у том случају ниједна британска плоча из седамдесетих и осамдесетих није минт. Часопис Рикорд Колектор је за процену минт плоча користио критеријум '' нема видљивих знакова да је плоча стављана на грамофон''. То је веома непоуздано, и једино треба веровати на реч продавцу.
  13. Концертни албум Мелани снимљен у Монтреу у издању РТБ је изванредно снимљен и мастеризован, без израженог шума винила.
  14. Лиценцна издања најкомерцијалнијих извођача тог времена нису много каснила. Могло се је наручивати и кешом у коверти. Најбоље је било уплатити преко своје банке банкарском дознаком већи износ фунти на рачун дилера плоча. Из музичких часописа тог времена сазнаш каталошки број неке плоче, назовеш продавца телефоном, кажеш свој регистарски број и издиктираш каталошке бројеве. Некада и само кажеш назив плоче. Брже него онлајн. Сузи је генерално био без шума, али је звук некако туп. Југотон се је трудио око албума најпознатијих извођача и она често звуче веома добро. Нека друга издања су патила од јаког хука винила . РТБ је патио од крцкања и шумова због винила од рециклираних сингл плоча претопљених са налепницама. Код џеза су вероватно користили свеж винил. Комплет плоча Ерика Клептона у кутији је вероватно најгори пример лошег пресовања са великим шумом и пуцкетањем. Као што рекох, оргинали јесу били скупљи, али за озбиљан аудио систем то је био најбољи извор звука. Те плоче су углавном боље од данашњих реиздања.
  15. Током седамдесетих и осамдесетих си могао било коју плочу да наручиш из иностранства преко фирми као што су КОБ Рикордс , Тандис итд. Уплатиш банк трансфером, и за недељу дана стиже пакет. Свако је могао лако да отвори девизни рачун. Власници бољих аудио система су презирали лиценце.