Jump to content


Sta znaci usvirati


nikolic015

Recommended Posts

Prvo pozdrav svima na forumu

Zovem se Ljubomir zivim i radim u Loznici,imam 33 god, inace opticar po zanimanju i ljubitelj tehnike i zvuka uopste.

 

Posto sam totalni laik u hifi segmentu voleo bi da mi neko pojasni pojam ``usvirati``

Kaze ``nov kabl jos neusviran``,``zvucnici neusvirani`` i jos mnogo slicnih neusviranih stvari

Ruda srebra,bakra,aluminijuma dinamitom iscupana iz zemlje,drobljena,ispirana,elektrolizirana pretopljena x puta na hiljade stepeni,

valjana presovana,izvlacena da bi se dobio npr kabl i onda treba neko da je usvira.

 

Sta je tajna ili vlaska magija,ja pojma nemam

Hvala svima

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Teorijski zvucnik ( koji je ustvari elektromotor- dobija energiju i proizvodi kretanje) mozda se posle nekog vremena mehanicki pozicionira drugacije nego kad je nov ( spulna "legne"). Ali ne verujem da se u fabrici programirano proizvodi da tek kad "legne" prosvira lepo.

Link to comment
Share on other sites

Pa novim zvuÄnicima definitivno treba vremena da prokinu. Ali ne mnogo...

 

Na primer kad odem od kuće na 7 ili viÅ¡e dana i vratim se, uvek par sati treba da zvuÄnici prosviraju, jer su bili u stanju potpunog mirovanja tih dana.

 

Nisam lud, nije dijagnostikovano.

Link to comment
Share on other sites

Velika tema i velika polemika u kojoj se mešaju objektivno i subjektivno. Skoro sam pozajmio od drugara risiver Tandberg 2055 na slušanje koji pre toga nije uključivan pola godine. "Usvirao se" tek posle dva dana, kao da je neko skinuo ćebe s njega. Ono što se sigurno "usviravalo" su mehanički kontakti na putu signala, dok za elektronske komponente nemam odgovarajuće naučne dokaze ali imam slušne.

Link to comment
Share on other sites

Ja mislim da mozgu treba vremena da se usvira. A takodje mislim da ce ovo biti odlicna tema za buduce prepucavanje i kokice :D