Jump to content


Najlepši momenti u Hi-Fi-ju.


alex_ris

Recommended Posts

Onaj Krell Evo 222 preamp je veoma fina sprava. To svira dobro, ima odlican set prikljucaka, uradjen jako kvalitetno a u Srbiji moze da se nadje za dobru cenu. Za one koji su ambiciozni i imaju kintu, ovaj preamp je preporuka.

Tenor je svirao sa Kharma Eqxuisite jako lose.

Sto se tice Krell ampova sa ekstenzijom e - oni su zbilja napravljeni da trose jako malo struje u stand-by. Sada se pojavljuju zakoni koji regulisu potrosnju uredjaja u stand-by rezimu rada i Krell se veoma brzo tome prilagodio. Ali mu za uzvrat treba vise vremena da dodje u optimalan rezim rada, kada trosi struju kao nenormalan. Vec 302e treba da se kaci na liniju za napajanje od min. 20A. Da vas podsetim: ne postoje suko uticnice od 20A (najvece su od 16 A). Proverio sam: dozvoljeno je u stanovima koji se nalaze u zgradama ugraditi linije od 20 A ali ne i vece jer su osiguraci na razvodnim tablama zgrade jacine od 25 A. To ce reci - ako zelite da uzivate u Krell Evo mono blokovima, treba prvo da imate privatnu kucu ...

Link to comment
Share on other sites

Ja sam prilicno ubedjen da ne postoje uticnice za 20A na 230V. Mozda u US, sa 110V postoje, ali kod nas - ne.

Prvi deo te price je: To sto amerima radi na 20A nama ce lepo da radi i na 10, a kamoli na 16A, jer je napon duplo veci.

Drugi deo je: Ako nekome stvarno treba 20A, jedino resenje je neko tipa Neutrik ili slicnih "industrijskih" uticnica.

P.S. Ovo za Neutrik i sl. je resenje koje se koristi za one koji imaju uredjaje koji stvarno trose 10kVA ili slicno, ja sam gledao za razne UPS-eve napravljene da napajaju ceo rek pun samo servera. Onda se dobije na jednoj strani najcesce samo "hard wire" tj. rupe za tri zice, pa na drugoj strani stavljas industrijsku uticnicu kakvu nadjes.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam prilicno ubedjen da ne postoje uticnice za 20A na 230V. Mozda u US, sa 110V postoje, ali kod nas - ne.

Prvi deo te price je: To sto amerima radi na 20A nama ce lepo da radi i na 10, a kamoli na 16A, jer je napon duplo veci.

Pitao direktno Krell ... Rekao sam ko sam i gde zivim i koji su mi naponi i struje i pitao da li mogu da koristim liniju od 16A. Odgovor je bio da ce da radi na 16A ali da mi ipak savetuju da instaliram 20A jer pojacalo trosi dosta struje.

Tako sam odustao od Krell Evo 302e ...

Link to comment
Share on other sites

Pitao direktno Krell ... Rekao sam ko sam i gde zivim i koji su mi naponi i struje i pitao da li mogu da koristim liniju od 16A. Odgovor je bio da ce da radi na 16A ali da mi ipak savetuju da instaliram 20A jer pojacalo trosi dosta struje.

Tako sam odustao od Krell Evo 302e ...

Zivo me interesuje sta onda koriste ameri... 40A? :D (Je'l to postoji?)

Sprava ima trafo od 3000VA, to na 230V trosi 13A. Trafo od 4000VA (Krell Evo 400e) bi trebalo da povuce 17A. Ja sam manijak za struju, vukao sam nove strujne kablove kroz zid za audio, ali ja bi tu stavio shucko od 16A, neki dobar (Oyaide ili sl), osigurac od 20A automatski (da ne iskoci), provukao kroz zid 4-6mm2 od osiguracke table - i to bi bilo to.

Da, teoretski bi malo presao. Umesto 16A za koje je shucko atestiran bi imao potencijalnih 20A. Moglo bi da se greje i da napravi problem. Ali mi se javlja da se to ne bi desilo. OK, 20A, super - nek ima za dinamicke udare. Ali cisto sumnjam da bi to vuklo kontinualno na normalnom slusanju.

P.S. Ovo je moj licni stav - ne savetujem nikome da stavlja 20A osigurac na shucko uticnicu. Stavise, savetujem vam da to ne radite, a ako radite - to je na vasu odgovornost.

mod edit: Da ide ovo u offtopic? Pricamo o svacemu, delimo slike.... Nije bas hi-fi tema, vise je ... onako.

Link to comment
Share on other sites

Pa ja sam uradio sve to sto pominjes ( i sto si i ti uradio - samo sto sam ja stavio 4 linije sa osiguracima od po 16 A). Lapp je u zidu (3x2,5), Furutech na zidu .... Ja isto mislim da bi to radilo. Mozda cak ni osigurac ne bi ni jednom iskocio. Ali uvek bi bio onaj crv sumnje: da li ovo svira zbilja onako kako moze i kako je isprojektovano ili se tu negde u tim peakovima gubi nesto zbog te glupe instalacije ?

Inace jedna epizodica ... Na jednom od proslih CESova kada su instalirali onaj MBL sistem sa slika odgore i ukljucili ga, odleteli su svi osiguraci na spratu Hotela Venetian u Vegasu. Onaj ko zna koliko je veliki Venetian, moze da predpostavi kako je to obilato projektovano i koliko struje moze da izdrzi. Ne medjutim MBL ampove ... :order

Link to comment
Share on other sites

Pa ja sam uradio sve to sto pominjes ( i sto si i ti uradio - samo sto sam ja stavio 4 linije sa osiguracima od po 16 A). Lapp je u zidu (3x2,5), Furutech na zidu .... Ja isto mislim da bi to radilo. Mozda cak ni osigurac ne bi ni jednom iskocio. Ali uvek bi bio onaj crv sumnje: da li ovo svira zbilja onako kako moze i kako je isprojektovano ili se tu negde u tim peakovima gubi nesto zbog te glupe instalacije ?

Inace jedna epizodica ... Na jednom od proslih CESova kada su instalirali onaj MBL sistem sa slika odgore i ukljucili ga, odleteli su svi osiguraci na spratu Hotela Venetian u Vegasu. Onaj ko zna koliko je veliki Venetian, moze da predpostavi kako je to obilato projektovano i koliko struje moze da izdrzi. Ne medjutim MBL ampove ... :order

Ja ne gledam.... Lepo se na slikama vidi: Taj Krell se napaja sa IEC C19/C20 vezom. Ta veza ni u jednom datacentru u US, na 110V, ne moze da ide preko 20A. Samim tim, to je 2200VA, sto je manje nego 3680VA sto daje shucko. Nema teorije da ce nesto da mu smeta....

Uostalom, ako radi na osiguracu od 16A - onda radi. Nemas ti na pojacalu setovanje za osigurac u zidu. Ako mu je linija slaba onda bi trebalo da iskoci osigurac, a ne da radi losije. :D.

Jedino ako ameri to ne vezuju na 32A Neutruk, a i onda je to 3520VA u US (32A, 110V), a ne verujem da je to preporuceno, tj. da se Krell usudjuje to da preporuci - posto ne sme da preporuci vise od 20A za C19. Taj C19 je atestiran na 20A i na 110V i na 230V. Plus, sa svih 32A (a ja nisam video jacu zidnu uticnicu od 32A), to je i dalje manje nego obican shucko :).

Kad Krell bude hteo da pomislimo da mu OZBILJNO treba 20A/230V - morace da stavi hard wire port. Do tada mu, u najboljem slucaju, treba 20A u pikovima. OK, moze i za US da napravi onaj Nema 14 prikljucak za sporete, koji radi na 240V, 50A. :D Kad to vidim - onda cu da se brinem za primene u Evropi.

A to za Venetian - ako je u pitanju normalan zidni prikljucak u US, to je 15A/110V, ili ti 1650VA. I to je bas ono o cemu ja pricam, da necemu treba vise, iskakali bi osiguraci, a ne bi radilo losije. Verujem ja da oni imaju dobru struju, ali ne verujem da nemaju dobre osigurace - a ti su samo uradili ono sto treba: ispali kad je potrosnja presla 1650VA.

Link to comment
Share on other sites

Samo kratak komentar na IEC prikljucnice ... Mislim da Krell treba shvatiti veoma ozbiljno kada deklarisu svoje specifikacije. Cinjenica da koriste standardne IEC prikljucnice znaci da ce verovatno tu doci do nesto veceg grejanja, ali IEC prikljucnice ce izdrzati bez problema veca opterecenja. Problem je u tome sto Krell, kao ni drugi proizvodjaci HiFi, tesko mogu da se odluce da tu stave nesto specificno i samim tim dodju u koliziju sa postojecom infrastrukturom (kablovi itd.) koju musterije vec imaju. To bi moglo da utice na prodaju a to danas niko ne zeli da rizikuje. Tako da mislim da se oni onda odlucuju na IEC od 16A (ili cak i od 10 A) ocekujuci da ce se nesto vise grejati ali da ce sve da radi bez problema.

To ukazuje na cinjenicu da su kod velikih pojacala, pojavila odredjena diskrepancija izmedju njihovih zahteva za strujom i postojecih standarda u kucnim instalacijama ...

Link to comment
Share on other sites

Sta se desava kada je osgurac preopterecen peakom koji je puno puta veci po amplitudi od dozvoljene vrednosti propisane specifikacijom osiguraca, ali je po vremenu trajanja kraci od reagovanja osiguraca (u tabli - u mom slucaju Hager od 16A) ?

Nista. Ne reaguje osigurac, tj. ne reaguje osim ako nije bas neka ogromna vrednost. To je ono o cemu pricam - to je dinamicki udar, koji osigurac "iskulira", tj. ne odreaguje na njega.

Tako da mislim da se oni onda odlucuju na IEC od 16A (ili cak i od 10 A) ocekujuci da ce se nesto vise grejati ali da ce sve da radi bez problema.

To ukazuje na cinjenicu da su kod velikih pojacala, pojavila odredjena diskrepancija izmedju njihovih zahteva za strujom i postojecih standarda u kucnim instalacijama ...

OK, ajde onda ovako:

Ja se potpuno slazem da je bolje staviti standardnu uticnicu, nego rizikovati. Posebno kad EVO pojacala imaju IEC C19/C20 koji trpe 20A. Sasvim sigurno da ce to da radi, to je ono sto i ja pricam... Ali, moj rezon je: To pojacalo nece da vuce 20A ili vise full time. Povuci ce, nekad, mozda, 20A, ili cak malo vise, u dinamickim udarima. Ali ako uticnica to trpi, a pojacalo lepo radi na 110V/20A, zasto onda misliti da nece da lepo radi na 230V/16A?

Ja bi isao na istu tu logiku - nek se greje malo vise. Stavio bi nesto tipa 6mm2 u zid (u americi AWG 10 ili AWG 9), JAKO dobar shucko, a osigurac bi mozda stavio i 20A u svojoj kuci.... Ili bi stavio osigurac 16A, neki malo sporiji, pa nek bude po propisu. Ne verujem da bi iskakao ni 16A.

Kazem, ako to pojacalo lepo radi na Neutrik 32A, 110V u US, radice lepo i na 16A 230V u Evropi. Trafo je trafo, nema tu magije... Da se ne lazemo, ta struja treba za dinamicke udare, nece niko da slusa na 300 ili 400W regularno sve vreme... :)

Link to comment
Share on other sites

Nista. Ne reaguje osigurac, tj. ne reaguje osim ako nije bas neka ogromna vrednost. To je ono o cemu pricam - to je dinamicki udar, koji osigurac "iskulira", tj. ne odreaguje na njega.

OK, ajde onda ovako:

Ja se potpuno slazem da je bolje staviti standardnu uticnicu, nego rizikovati. Posebno kad EVO pojacala imaju IEC C19/C20 koji trpe 20A. Sasvim sigurno da ce to da radi, to je ono sto i ja pricam... Ali, moj rezon je: To pojacalo nece da vuce 20A ili vise full time. Povuci ce, nekad, mozda, 20A, ili cak malo vise, u dinamickim udarima. Ali ako uticnica to trpi, a pojacalo lepo radi na 110V/20A, zasto onda misliti da nece da lepo radi na 230V/16A?

Ja bi isao na istu tu logiku - nek se greje malo vise. Stavio bi nesto tipa 6mm2 u zid (u americi AWG 10 ili AWG 9), JAKO dobar shucko, a osigurac bi mozda stavio i 20A u svojoj kuci.... Ili bi stavio osigurac 16A, neki malo sporiji, pa nek bude po propisu. Ne verujem da bi iskakao ni 16A.

Kazem, ako to pojacalo lepo radi na Neutrik 32A, 110V u US, radice lepo i na 16A 230V u Evropi. Trafo je trafo, nema tu magije... Da se ne lazemo, ta struja treba za dinamicke udare, nece niko da slusa na 300 ili 400W regularno sve vreme... :)

Hmmm... pa nisam baš siguran u to... da se korisnici "neće rasipati snagom" svojih Krell-ova !!!

Å ta ako... recimo koriste zv. kutije male osetljivosti, a pri tome sede relativno daleko od njih(velike sobe i to) ???

Uostalom, znaÅ¡ i sam... da sa svakim udvostruÄavanjem daljine sluÅ¡oca od zv. kutija, glasnoća opada za 6db... Å¡to uopÅ¡te nije malo...

Link to comment
Share on other sites

To znam ali sta se desi sa peakom ?

Ispravice me neko ako gresim, ali glavna fora sa pikovima u signalu je sto veca struja moze da stvori veci pad napona, zbog prevelikog otpora. Veliki otpori, bilo linearni bilo prelazni, dovode do toga da, kada potrosnja skoci, napon padne i onda potrosac ne moze da dobije dovoljno struje, pa i zvuk ode dodjavola....

E sad, da bi se to izbeglo, treba samo eliminisati otpore. Od poduznih otpora tu je samo otpor kabla, to se lako resava povecanjem poprecnog preseka. Od prelaznih otpora tu su uticnica i osigurac. Ono sto treba probati da se postigne je da se prelazni otpori na ta dva mesta dovedu na minimum. Na uticnici se to postize sto boljim kontaktom i za ovo postoje vec dobre uticnice.

Osigurac moze da bude usko grlo, ali ja sumnjam u to. On je bas napravljen da kad prelazne pojave dostignu neku vrednost - iskoci, samim tim, ako ne iskace trebalo bi da je u redu. Da, osigurac ce biti najuze grlo, ali to i jeste poenta osiguraca - da bude usko grlo, da bi u slucaju problema on prvi stradao. :D

Ako osigurac ima dobre kontakte, uradjen je na nekom visem standardu kvaliteta i ispravno radi - ne verujem da ce biti problema. Automatski osiguraci blago gube svojstva pri svakom iskakanju i treba ih menjati vremenom (posle, recimo, 20 iskakanja), ali mislim da nov osigurac ima vise nego zadovoljavajuc kontakt da ne pravi problem.

Opet, ja sam od onih koji vise vole osigurac koji pravi mali problem, nego osigurac koji ne radi. Podvlacim ponovo - osigurac TREBA da bude najslabija karika.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... pa nisam baš siguran u to... da se korisnici "neće rasipati snagom" svojih Krell-ova !!!

Å ta ako... recimo koriste zv. kutije male osetljivosti, a pri tome sede relativno daleko od njih(velike sobe i to) ???

Uostalom, znaš i sam... da sa svakim udvostručavanjem daljine slušoca od zv. kutija, glasnoća opada za 6db... što uopšte nije malo...

Cuj, Accuphase, kutije od 87dB/W/m (sto nisu bas efikasne kutije), ce, sa pobudom od 100W (sto je monstruozna kontinuirana snaga za audio pojacalo) svirati sa skoro 110dB. Vecina kutija ne svira preko te glasnoce, tj. veca snaga ih samo "przi", a opet to je samo 200W za dve kutije, tj. sa ocajnim faktorom snage od 0.6 (a vecina pojacala ima mnogo blji faktor snage) nesto preko 300VA, ili ti 1A struje iz uticnice :D.

Nije problem struja za kontinuiranu snagu, kao sto uglavnom nije problem ni kontinuirana snaga. Problem su dinamicki udari, padovi impedanse i slicno, tj. pikovi, i prelazne pojave koje ih prate. To je glavni razlog zasto zelis da pojacalo moze da da tipa 300W. Ne treba nikome 300W kontinuirano, treba mu 300W u dinamickim udarima.

Kontinuirana potrosnja struje od 1A je realni plafon koji niko nece preci pri normalnom slusanju, makar to bilo glasno slusanje u velikoj sobi na ne znam kakvim kutijama. Problem su udari.

Link to comment
Share on other sites

Ispravice me neko ako gresim, ali glavna fora sa pikovima u signalu je sto veca struja moze da stvori veci pad napona, zbog prevelikog otpora. Veliki otpori, bilo linearni bilo prelazni, dovode do toga da, kada potrosnja skoci, napon padne i onda potrosac ne moze da dobije dovoljno struje, pa i zvuk ode dodjavola....

E sad, da bi se to izbeglo, treba samo eliminisati otpore. Od poduznih otpora tu je samo otpor kabla, to se lako resava povecanjem poprecnog preseka. Od prelaznih otpora tu su uticnica i osigurac. Ono sto treba probati da se postigne je da se prelazni otpori na ta dva mesta dovedu na minimum. Na uticnici se to postize sto boljim kontaktom i za ovo postoje vec dobre uticnice.

Osigurac moze da bude usko grlo, ali ja sumnjam u to. On je bas napravljen da kad prelazne pojave dostignu neku vrednost - iskoci, samim tim, ako ne iskace trebalo bi da je u redu. Da, osigurac ce biti najuze grlo, ali to i jeste poenta osiguraca - da bude usko grlo, da bi u slucaju problema on prvi stradao. :D

Ako osigurac ima dobre kontakte, uradjen je na nekom visem standardu kvaliteta i ispravno radi - ne verujem da ce biti problema. Automatski osiguraci blago gube svojstva pri svakom iskakanju i treba ih menjati vremenom (posle, recimo, 20 iskakanja), ali mislim da nov osigurac ima vise nego zadovoljavajuc kontakt da ne pravi problem.

Opet, ja sam od onih koji vise vole osigurac koji pravi mali problem, nego osigurac koji ne radi. Podvlacim ponovo - osigurac TREBA da bude najslabija karika.

nkrgovic,

To sve sto si napisao jeste potpuno tacno - narocito kada se radi o klasicnim osiguracima kao i ovim "audiofilnim", koji su zapravo dobro napravljeni klasicni osiguraci. Medjutim nisam siguran da to vazi u potpunosti i za automatske prekidace. Ono sto znam to je da oni predstavljaju induktivno opterecenje i da se zbog toga smatraju za losije resenje od obicnih, klasicnih prekidaca. Ta induktivnost, koja se unosi u mrezu, potice verovatno od raznih kalemova koji su ugradjeni ... ne znam tacno ... Predpostavljam da takav osigurac nece samo propustiti strujni peak, nego ce ga malo i "skresati". To bi trebalo da moze lako da se proveri ukoliko bi se merio napon ispred i iza osiguraca. Tek tada bi se videlo sta se zbilja tu desava ... Nisam to nikada uradio jer nemam mernu opremu a nisam nasao ni na internetu da je to neko radio.

Ja sam na kraju odustao od produbljivanja ove teme jer negde mora da se povuce granica. Audiofilni osiguraci jesu bolje resenje ali su istovremeno prilicno neprakticno resenje, jer morate da imate zalihu u slucaju da dodje do pregorevanja. A osim toga nisu ni malo jeftini. Za 4 linije koje ja imam, i ako bih isao sa zalihom od 5 do 10 takvih osiguraca, morao bih da ulozim jedno par stotina eura (a mozda i vise) samo u osigurace - a to mi je izgledalo malo previse ... moram da priznam.

Predlazem da ovu temu vise ne opterecujemo pricom o peakovima i osiguracima i pruzimo ljudima da i dalje uzivaju u lepim slikama ... mozda da se otvori posebna tema ... ? Ali nisam siguran da za to postoji interes ...

Link to comment
Share on other sites

Jedno pitanjce za vas, poštovani Dejane, u skladu sa "strujnim diskusijama", koje se uzele maha... elem, koliko košta struja za domaćinstvo u Österreich... ???

Pa da uporedimo... tamo i vamo...

Oko 15 centi za KWh. Ja kupujem austrijsku struju ... norveska bi trebalo da je nesto jeftinija, ali je razlika neznatna ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...