Spendor D7.2

Audiofilsko nasleđe

Kao jedan od poznatih proizvođača s tradicijom dužom od pola veka, britanski Spendor izrađuje zvučne kutije klasičnog dizajna, u kojima se krije savremena i elaborirana tehnika.

Navodi iz podnaslova važe i za testirane zvučnike D7.2, koji predstavljaju manji model iz više serije D. S visinom od oko jednog metra, u pitanju su podnostojeće kutije srednje veličine, ali prilično vitke siluete. Njihov oblik sasvim je klasičan, što podrazumeva kabinet u formi kvadra, sa oštrim ivicama i ravnim površinama. Dakle, dizajn je u potpunosti konvencionalan i bez dodataka usmerenih na privlačenje pažnje i ulepšavanje kabineta, ali D7.2 privlače drugim osobinama. Detaljniji pregled najpre otkriva zaista vrhunsku završnu obradu: koji god od pet ponuđenih finiša da odaberete, D7.2 stižu u kabinetima presvučenim prirodnim furnirom izuzetnog kvaliteta, koji je postavljen po najvišim zanatskim standardima, uz savršeno obrađene rubove i prelepu šaru drveta. Drajveri su takođe vrhunski izrađeni, a precizna mašinska obrada i, na kraju, kontrola kvaliteta gotovog proizvoda vidljivi su do poslednjeg zavrtnja.

Spendori briljiraju u prikazu dinamičkog opsega, s lakoćom prevazilazeći sve prepreke na makrodinamičkoj i mikrodinamičkoj skali.

Poput većeg modela u seriji, D7.2 koristi novi LPZ visokotonac prečnika 22 milimetra, koji je opremljen kupolastom membranom i predviđen da pruži ravnomeran pritisak vazduha u svim pravcima kako bi reprodukcija visokih tonova bila precizna i linearna. Spendor navodi da su testirani zvučnici izvedeni u dvoiposistemskoj topologiji, što podrazumeva prisustvo jedne mid-bas jedinice i dodatnog drajvera samo za niske tonove. Ove jedinice odlikuju se istim prečnikom od 180 milimetara, ali je membrana mid-basa izvedena od naprednog polimera EP77 i prepoznatljiva je po prilično isturenom poklopcu za prašinu u središtu, dok je membrana niskotonske jedinice izrađena od kevlarskih kompozita.

Za zadnju stranu kabineta može se reći da je sasvim prazna, osim u donjem delu. Ovde nailazimo na veliki upušteni deo pravougaonog oblika, koji zauzima gotovo celu raspoloživu širinu i upotrebljen je za otvor bas-refleksa, ali na Spendorov način. Naime, u pitanju je dvostruki Venturijev otvor izveden u Linear-Flow tehnologiji, uz veliku i aerodinamički oblikovanu pregradu u središtu, koji izjednačava akustički pritisak i znatno usporava protok vazduha, čemu doprinosi i posebno obrađena ivica na postolju zvučnika. Iz tog razloga, D7.2 pružaju brz i energičan odziv pri reprodukciji, uz smanjenu zahtevnost u pogledu pozicioniranja, raspoloživog prostora i njegovog dampiranja. Pored toga, u središtu upuštenog dela smešten je jedan par zvučničkih terminala, dok se u podnožju nalazi jednostavna etiketa sa oznakom proizvođača i modela.

One size fits all

Kao što je vlasnik kompanije Spendor g. Philip Swift naveo u intervjuu za naš časopis krajem prošle godine, zvučnici serije D dizajnirani su da budu precizni i detaljni u prenosu izvornog zapisa. Testirane kutije stoga donose nivo verodostojnosti kakav se zaista retko sreće, čak i kod znatno skupljih zvučnika, te pružaju analitičnost dostojnu vrhunskih studijskih monitora – što je zapravo tačno, jer D7.2 jesu upareni i kalibrisani po referentnim standardima studijskog emitovanja. Rezolucija je izvanredna i omogućiće vam da potpuno jasno čujete najfinije detalje, a nas su naterali da iznova poslušamo neke dobro poznate numere kako bismo utvrdili šta smo sve dosad propustili. Neutralna prezentacija i transparentan zvuk uobličeni su na velikoj pozornici, koja se prostire onoliko koliko okruženje dopušta. Ovo je još jedna osobina kojom se Spendori služe da bi opčinili auditorijum: njihov gabarit je takav da će bez teškoća ispuniti zvukom veće prostorije, ali im peta generacija Twin-Venturi porta na zadnjoj strani omogućuje da se sasvim dobro snađu i u manjem prostoru, reprodukujući muziku bez nepoželjnog mumlanja ili drugih vidova degradacije, karakterističnih za florstendere s uobičajenim bas-refleks portom.

Iako relativno visoka deklarisana osetljivost od 90 decibela i nominalna impedansa od osam oma ukazuju da će D7.2 dobro zvučati i sa slabijim pojačalima, za postizanje najboljih rezultata preporučujemo povezivanje s jednako sposobnom i kvalitetnom amplifikacijom. U našem slučaju izbor je pao na najmoćniji Hegelov integralac s oznakom H590. Priključeni na snažno i stabilno pojačalo, D7.2 pružaju fantastično neutralan i prirodan zvuk, ali koji ipak nije studijski sterilan i suvoparan. Energija u reprodukciji je veoma prisutna, pa Spendori briljiraju u prikazu dinamičkog opsega, s lakoćom prevazilazeći sve prepreke na makrodinamičkoj i mikrodinamičkoj skali. Od audiofilskih zapisa sa tri instrumenta, pa do živih snimaka velikog orkestra, separacija tonova nikad ne posustaje, pružajući besprekorno odmeren odjek najdubljeg basa, sa savršeno glatkim i ravnomernim slabljenjem do nečujnosti. Na suprotnoj strani skale stoje vokali: emotivan i izražajan glas Aarona Nevillea u numeri „Ain’t No Sunshine“ odlikovao se punim i verodostojnim prikazom, uz jasno pokazane najfinije vibracije i kolebanja tona, kao i izraženo prisustvo u prostoriji.

Čak i tokom reprodukcije ne tako savršenih snimaka, D7.2 se ne ponašaju kao dželati, već pokušavaju da izvuku najbolje iz svakog zapisa. Stoga će i prezasićeni snimci, kod kojih je nekritičko pojačanje signala dovelo do suženja dinamičkog opsega, zvučati prilično precizno i bez zamućenja, dok će se nesavršenosti primetiti u nešto nižoj rezoluciji tonova. Ovo, naravno, ne predstavlja manu, nego vrlinu testiranih zvučnika, jer oni zapravo uspevaju da uobliče i učine slušljivim snimke od kojih bi mnogi drugi zvučnici odavno digli ruke. Sveukupno, D7.2 donose veoma poželjnu i ne tako čestu sposobnost da, naizgled s lakoćom, pomire beskrajno informativan studijski zvuk i fluidan, živopisan prikaz muzike. Tonovi su organski i krupni, s precizno odmerenom masom i jasno proračunatom pozicijom u prostoru, što im omogućuje da jednako uspešno reprodukuju veliki orkestar, savremenu elektroniku i stadionski rok. Kad smo kod toga, treba istaći da se D7.2 ne ustručavaju da zasuču rukave i dobro se oznoje, plasirajući nam poznate rok numere na temperamentan i energičan način. Praskanje činela i distorzija električne gitare prikazani su u svoj svojoj žestini na širokoj pozornici, a izraženo dubinsko pozicioniranje dopušta precizno određivanje pozicije instrumenta, pa čak i njegovo kretanje po bini.

All-rounderi visoke klase

Stvarajući note punog tela i uverljivog prikaza, a ujedno besprekorni u prezentaciji najfinijih detalja, testirani Spendori nameću se kao fantastično rešenje za ljubitelje dobrog zvuka s nešto dubljim džepom. Njihov sveobuhvatan i dobronameran pristup svakom materijalu učiniće ih istinskim zvezdama tokom audiofilskog uživanja u muzici, ali i na kućnim žurkama, kojima su ovi svestrani all-rounderi više nego dorasli. Pozitivne osobine kompletirane su vrhunskom završnom obradom, jer su D7.2 u potpunosti izrađeni u Spendorovim pogonima u Suseksu, pa verujemo da će predstavljati istinsko audiofilsko nasleđe u decenijama koje slede.

Spendor D7.2
Preporučena snaga pojačala: 25-200 W
Frekvencijski opseg (+/-3 dB): 29 Hz – 25 kHz
Osetljivost (1 W / 1 m): 90 dB
Impedansa: 8 oma
Topologija: 2x180 mm mid-bas, 1x22 mm visokotonac
Rezne frekvencije: 900 Hz / 3,2 kHz
Dimenzije (ŠxVxD): 192x980x333 mm
Masa: 21 kg
Cena: 5.500 evra
Impulse Hi-Fi Audio, 063/211-262
Spendor D7.2
Vrhunska izrada.Klasičan dizajn.Muzikalnost i analitičnost.All-round kvalitet reprodukcije.
Ništa, zaista.
4.7Overall Score
Kvalitet izrade
Funkcionalnost
Zvuk
Vrednost za novac