NAD C 368

Vredelo je čekati

Nakon dužeg niza godina, globalno popularni NAD predstavio je potpuno novu generaciju modela serije Classic. Audiofili mogu da odahnu jer su, uprkos znatnim promenama, novi uređaji zadržali prepoznatljiv zvučni pečat.

Iako je već godinama prisutan u višoj klasi s moćnim spravama serije Masters, NAD je oduvek postizao najveće uspehe s pristupačnijim modelima, koji su nudili odličan odnos cene i kvaliteta, kao i sjajan zvuk za relativno skroman novac. Ipak, vremena se menjaju, a s njima i pravila tržišne utakmice, pa nam je drago da vidimo da se kanadska kompanija uspešno prilagođava i predstavlja savremene, tehnološki napredne uređaje.

Basovi su solidno duboki, odlično definisani i savršeno kontrolisani.

Predstavljena na CEDIA sajmu u septembru prošle godine, nova Classic serija trenutno se sastoji od integrisanih pojačala C 338, C 368 i C 388, kao i CD plejera C 568. Pojačala su izvedena u klasi D i opremljena analognim i digitalnim ulazima, kao i blutut povezivanjem, a na prednjim panelima nalaze se ekrani za pregled funkcije. Za prvi susret i upoznavanje s novom generacijom Classic pojačala odabrali smo model iz sredine ponude, koji nosi oznaku C 368.

Svež dizajn
Nova Classic serija privukla je našu pažnju još prilikom prvog pojavljivanja u medijima, pa smo željno iščekivali da se uverimo da novi dizajn uživo izgleda podjednako dobro kao na fotografijama. Smatramo da su dizajneri uradili fantastičan posao jer su novim modelima podarili svež i savremen izgled, uz zadržavanje prepoznatljivih vizuelnih odrednica koje nepogrešivo karakterišu jedan NAD. Prednji panel je izrađen od veoma kvalitetne plastike i odlikuje se zaobljenim bočnim rubovima, kao i potpuno čistom površinom, bez ikakvih estetskih dodataka. Centralnu poziciju zauzima veliki LCD ekran u boji, dok se desno od njega nalaze dva omanja tastera za odabir izvora, kao i velika kružna komanda za kontrolu glasnoće. S leve strane smešteni su pozlaćeni 6,35-milimetarski izlaz za slušalice, pet navigacionih tastera u kružnoj postavci i, u donjem levom uglu, stendbaj taster. Kao što smo već naveli, pomodni detalji u potpunosti izostaju, pa se na frontu nalaze još samo logotip proizvođača i oznaka modela, koji su ispisani belom bojom.

Kućište je izvedeno po već uobičajenom metodu, sa čvrstom šasijom, dok su gornja i bočne strane izvedene iz jednog komada debljeg lima, pa C 368 ostavlja veoma solidan utisak u pogledu kvaliteta izrade. Na gornjoj strani nalazi se veći broj proreza za hlađenje, a zadnja strana je prilično bogata priključcima. Na desnoj strani postavljeni su kvalitetni terminali za dva para zvučnika, koji prihvataju gole žice, viljuške ili banana-priključke, kao i IEC priključak za odvojivi strujni kabl s prekidačem i osiguračem. U središnjem delu nalaze se tri analogna RCA ulaza, od kojih je jedan za gramofone s MM zvučnicom, dok su za digitalne izvore predviđena po dva koaksijalna i optička ulaza. C 368 takođe omogućava povezivanje dodatnog pojačala snage i aktivnog sabvufera, dok se pomoću prekidača uređaj može prebaciti u bridge modalitet, kad funkcioniše kao jednokanalno pojačalo s kontinualnom snagom od preko 160 vati. Dodatno, tu su blutut antena, USB-A port za ažuriranje firmvera, RS-232 serijska veza za profesionalnu primenu, kao i mini-džek trigeri za kontrolu drugih uređaja. Na kraju, posebnu poslasticu predstavlja MDC konstrukcija (Modular Design Construction), pa se na zadnjem panelu nalaze pozicije za smeštaj dva dodatna modula po želji korisnika, što u velikoj meri povećava funkcionalnost uređaja.

Pored dizajna, NAD je novu seriju Classic u potpunosti izmenio i ispod poklopca. Nakon višegodišnjeg razvoja izlaznih sekcija u klasi D, baziranih na prilagođenim verzijama Hypex UcD modula, proizvođač tvrdi da je klasa AB u potpunosti prevaziđena. Novi moduli pružaju linearan odziv i konzistentnu snagu, uz gotovo nemerljivo mala izobličenja, prepolovljenu potrošnju i znatno manje zagrevanje, a C 368 je deklarisan na kontinualnih 80 vati po kanalu, pri otporu od četiri do osam oma. Pogled u unutrašnjost pokazuje nešto drugačiji raspored u odnosu na klasična pojačala, sa sekcijom za napajanje koja je smeštena odmah iza prednjeg panela. U produžetku se nalazi manja štampana ploča sa dva para MOSFET izlaznih tranzistora Fairchild FDP42AN1, a ostatak elektronike smešten je na štampanu ploču u zadnjem delu. Tu nailazimo na risiver digitalnog signala Cirrus Logic CS8416, konverter sempling rate Burr-Brown SRC43821 i, kao najvažnije, 32-bitsko kolo za D/A konverziju Burr-Brown PCM1795.

Pojačalo
Usled prisustva analognih i digitalnih ulaza, gramofonskog pretpojačala, pojačala za slušalice i blutut veze, C 368 u pogledu funkcionalnosti pruža zaista mnogo i nameće se kao odličan izbor za stereo-sistem u čijem se sastavu nalaze i analogni i digitalni izvori. U prvom delu testa želeli smo da proverimo kako se novi NAD ponaša samo u ulozi pojačala, pa smo na linijski ulaz povezali redakcijski Pro-Ject D/A konverter. Tek otpakovan, C 368 traži minimalan period razrade, a nakon toga period zagrevanja po svakom uključivanju gotovo da ne postoji. Zvuk je od samog početka odlično izbalansiran i veoma rafiniran, pa je ovo jedan od onih uređaja koji ne privlače pažnju od prvog tona, ali se zato uz njih može uživati u muzici satima i danima bez zamora. Pozornica je veoma široka i solidno razvijena po dubini, uz transparentan prikaz i jasno ocrtavanje tonova u prostoru. Tokom reprodukcije klupskih snimaka, C 368 bez teškoća postavlja muzičare na binu ispred nas, a sve je potcrtano odlično rekreiranom atmosferom malog prostora, sa žamorom publike i diskretnim zvucima ambijenta.

S druge strane, prelazak na Rolling Stones i njihov novi album “Blue & Lonesome” u visokoj rezoluciji pokazao je da C 368 i te kako ume da pokaže snagu kad zatreba. Basovi su solidno duboki, odlično definisani i savršeno kontrolisani, čak i kad se potenciometar za glasnoću okrene preko granice komšijske solidarnosti, a pojačalo ne pokazuje naznake posustajanja, niti bilo kakva izobličenja u zvuku. Snažan i pun zvuk, uz diskretnu dozu topline, prenosi se i na srednji deo spektra, pa slušaoci mogu da uživaju u bogatstvu plemenitih tonova. Iako u većini slučajeva pruža sasvim veran zvuk, C 368 ponekad može delovati previše smireno i staloženo, što neće imponovati ljubiteljima gromoglasnih rok koncerata. Jednostavno, njegova priroda je takva da ni pri velikim glasnoćama ne prelazi tanku liniju koja deli muziku od neartikulisane buke, pa makar to bilo nauštrb vernosti i stadionskog lajv-ugođaja.

DAC i dodatne funkcije
U drugom delu testiranja u audio-sistem smo uključili interni D/A konverter ovog pojačala, a za evaluaciju koristili smo isti muzički materijal. Burr-Brown PCM1795 DAC takođe pruža rafiniran i detaljan zvuk, ali uz neznatno topliji tonalni balans. Ovo se najbolje čuje u visokom opsegu, pa jasni i prodorni visoki tonovi imaju nešto manje vazduha oko sebe i DAC žrtvuje krajnju rezoluciju zarad stvaranja prijatne i relaksirane atmosfere tokom slušanja muzike. Ipak, u donjem delu spektra zadržane su čvrstina i voluminoznost tonova, uz odličnu definiciju. Takođe, ovde treba naglasiti da interni DAC prihvata fajlove rezolucije do 192 kiloherca i 24 bita, dok DSD i DXD formati nisu podržani.

Pored interne D/A konverzije, C 368 omogućava direktno bežično blutut povezivanje s podrškom za aptX kodek. Iako znamo da ovaj tip povezivanja ne predstavlja prvi izbor za audiofile, činjenica je da je blutut izuzetno popularan i praktičan, a uz aptX, i veoma dobro zvuči. Nakon kraće probe uverili smo se da C 368 i na ovaj način pruža reprodukciju odličnog kvaliteta, koja je kilometrima daleko od kompresovanog zvuka. Kome sve navedene mogućnosti nisu dovoljne, tu su MDC moduli s dodatnim analognim, digitalnim i HDMI ulazima, kao i BluOS modul za mrežno povezivanje, striming visokorezolutivnih fajlova i podršku za multirum. Pored odličnog, sistemskog daljinskog upravljača, C 368 se može kontrolisati preko besplatne aplikacije NAD Remote, koja raspolaže svim funkcijama. Takođe, softver pojačala pruža veliki broj opcija, uključujući tonske kontrole, menjanje naziva ulaza, podešavanje osvetljenja u nekoliko koraka i ažuriranje firmvera.

Zaključak
Iako se nameće kao tehnički elaboriran uređaj odličnog zvuka, C 368 dočekuje žestoka konkurencija, poput Yamahe A-S801, koju smo testirali u prethodnom broju. Ipak, testirani NAD donosi potpuno različit dizajnerski pristup, drugačiji karakter reprodukcije i savremeniju tehnologiju, što se ogleda u amplifikaciji klase D i sposobnom softveru. Takođe, ovo je možda i prvi NAD ove kategorije za koji možemo da tvrdimo da će naići na odobravanje naših lepših polovina, što nije uvek bio slučaj. Stoga, ukoliko tražite savremeno, svestrano i elegantno pojačalo za analogne i digitalne izvore, C 368 svakako zaslužuje pažnju.

PLUS
Savremen i elegantan dizajn.
Napredna tehnička rešenja.
Transparentan i rafiniran zvuk.
Čvrst i definisan bas.

MINUS
Ne podržava DSD.

Kontinualna snaga: 2x80 W na 4-8 oma
Frekvencijski opseg: 20 Hz - 20 kHz
Damping faktor: >300
Izobličenja THD: <0,03%
Broj analognih ulaza: 3
Broj digitalnih ulaza: 4
Broj izlaza za zvučnike: 2
Izlaz za slušalice: da
Dodatno: blutut
Dimenzije (ŠxVxD): 435x100x390 mm
Masa: 7,8 kg
Cena: 890 evra
4Audio, 011/770-4320
Reader Rating30 Votes57
57
Ocena čitalaca