Jump to content


Nixie

Donator foruma
  • Posts

    5,745
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

6 Followers

About Nixie

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Recent Profile Visitors

7,096 profile views

Nixie's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Conversation Starter
  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

  1. Terminologija je u pitanju. Ili su oba u fazi (membrana ide napred na plus periodu signala) ili su oba u konta fazi (membrana ide unazad na plus periodu signala). Kad je jedan u fazi a dugi u kontra fazi onda su pogrešno fazirani. Moraju biti oba u istoj fazi za slušanje stereo snimka. Kod dvosistemskih i višesistemskih zvučnika često pojedini drajveri nisu u fazi. Obično je bas uvek u fazi, a srednji i visoki mogu biti i ovako i onako fazirani, sve zavisno od realizacije skretnice. Kod mene konkretno, bas i visoki su fazi, srednji je u kontra fazi i pozadinski visokotonac je u kontra fazi. Inaće sam par puta okretao fazu na oba kanala, i ne čujem neku razliku. Jedino se čuje kad su pogrešno fazirani zvučnici, smanji se bas i zvučna slika je svuda po sobi. Obično se ta razlika u zvuku objašnjava time što sami drajveri nemaju symetric drive motore. Tu se dešava pojava THD usled promene induktivnosti kalema tokom rada i to uglavnom kod bas zvučnika. Kad kalem ulazi u magnet poraste mu induktivnost a kad izlazi smanji se. Induktivni otpor se menja tokom hoda membrane i to proizvodi izobličenje, harmonike koji ne postoje u originalnom snimku. Moji drajveri svi imaju symetric drive, i zato se ne čuje ta promene faze.
  2. O čemu se ovde radi? 😁 Između daka i buffer-a imam interstage trafoe 1:1, eksperimentišem nešto. Ti trafoi su vezani na dva para izlaznih RCA, jedan par u fazi a drugi u kontra fazi. Ne moram da okrećem fazu na zvučnicima, ovo je dosta lakše. Moguće su razne kombinacije, oba u fazi, oba u kontrafazi i jedan u fazi a drugi u kontra fazi. Malo ću se igrati pa pišem šta se čuje vako i nako.
  3. Ja sam težak nevernik. A i bajato ti je to, ta sad ima sigurno milijon pratilaca.
  4. Oba je valjda okrenuo kontrafazno? Ne okreće se samo jedan nikad. Izgubi se bas i zvuči dosta čudno, onako rasplinuto. Nekad se ima utisak da radi samo jedan zvučnik zavisno od refleksija u sobi.
  5. Trebalo bi reverzni inženjering primeniti, da se dođe do šeme, al ko će time da se mlati.
  6. Kod ECC88 (6DJ8) treba obratiti pažnju na taj dozvoljeni napon grejač-katoda koji je dosta manji nego kod E88CC (6922). Svi ostali parametri su približno isti, E88CC je digotrajnija i izdržljivija verzija standardne E88CC lampe. PCC88 pak je sa većim naponom grejača od 7V i vrlo kvalitetna lampa. Možda bi se umesto 6N1P mogla staviti ECC85, ali ne verujem da bi bolje zvučala. Osim toga ima skoro duplo veći mu, tako da je i to pitanje. Probao sam par nekih Ei ECC85 u bufferu i nije mi se nešto posebno svideo zvuk.
  7. Negde može negde ne može. Ako ne može, onda je Hjustone imamo problem. 😂 Htedoh reći da na nepoznatu šemu ne treba eksperimentisati.
  8. Ne savetujem E88CC umesto 6N1P. Poremetiće se radne tačke, biće mnogo veća anodna struja kad staviš E88CC umesto 6N1P. Umesto 6N23P može se staviti E88CC koje je identična električno. Za 6N1P nema zapadnog ekvivalenta koliko znam. Da li će šta izgoreti, takođe ne znam. Sumnjem da će odmah da ogoreva, ali neće raditi kako je zamišljeno. Kad sam pravio onaj Aikido cathode follower, stavio sam jumpere i više katodnih otpornika pa sam mogao da koristim 6N6P, 6N1P, 6N23P, E88CC itd. čak i 6N3P/5670/6CC42 sa adapterom jer nije isti pinout. Ali to je takva šema kod koje je to moguće izvesti samo zamenom katodnih otpornika, bez drugih izmena. Recimo sa setovanjem za 6N1P kad bih stavio E88CC bez izmena, anodna struja bi bila prevelika, blizu 18mA. Onda jumperima selektujem odgovarajuće katodne otpornike, ubodem E88CC i dobijem 100V na anodama i 10mA. Sa tim setovanjem za E88CC ako vratim 6N1P bez izmena, dobijem 100V i 6mA. Toliko se razlikuju.
  9. Nisu iste i ne treba ih međusobno zamenjivati. Pinout i mu su isti, ali je zato sve ostalo različito. Osim grejanja (600mA vs 330mA) 6N1P ima različite električne parametre i krive od E88CC pa nisu iste radne tačke. Konkretno, zavisno od šeme naravno, ako se stavi E88CC umesto 6N1P biće veća dosta anodna struja, pa bi trebalo korigovati anodne i katodne otpornike. Zatim, biće manja izlazna impedansa sa E88CC. Znači ako se želi menjati 6N1P sa E88CC i obrnuto, potrebno je prilagoditi vrednosti nekoliko otpornika i proveriti može li napajanje za grejanje izdržati skoro duplo veću struju za 6N1P. Što se zvuka tiče, 6N1P je best buy.
  10. Ja sam to "uzemljenje" preko greca stavio na par uređaja koje sam prepravljao, kao dodatnu zaštitu u slučaju pojave mrežnog napona na šasiji. To je uzemljenje samo za AC signal na visokim frekvencijama preko kondenzatora. Ne utiče nikako na rad uređaja, samo će preko greca izbaciti osigurač na uređaju ili na razvodnoj tabli u slučaju nekog akcidenta. Reč je o starim uređajima, otkud ja znam kakva je izolacija u trafou nakon 40god upotrebe? Možda je stajalo u nekoj vlazi, pokupljeno pored kontinjera, pokislo, pregrevano na žurkama i slično. A ne košta više od 5-6 EUR da budem miran.
  11. RF filteri mogu da pomognu kad ima puno smetnji, a mogu i da upropaste zvuk. Ja sam imao svuda one jeftine u IEC konektoru, i sve to povadio te stavio samo konektore.
  12. A jedno 10 puta sam je objavio na diy forumu i par puta ovdi.
  13. Samo bez GND konekcije IEC-šasija. Nije je bilo ni u originalu. Postoji jedna opcija koju ja često koristim. Uzemljenje preko 100nF+100oma+grec 10A. To se vezuje između IEC GND i šasije. To ne smeta ničemu, i ne može se pojaviti GND loop.
  14. Danas i ne znaš šta je muško a šta žensko. Jedino DNK analiza kazuje. 😁
  15. A tu je i servis BIN, Prvomajska - Zemun
×
×
  • Create New...