Jump to content


AD1865 DAC blast from the past.


Nixie

Recommended Posts

Počeo sam da pravim nešto skromno, onako eksperimentalno bez velikih pretenzija.

Pavouk DAC varijanta sa AD1865 i I2S ulazom. Slušao primerak od @skrstic i dopalo mi se kako svira obzirom na jednostavnost sklopa i cenu.

Kineska pločica sa SPDIF, TOSLINK i I2S ulazima, čip je AK4113, a ima i neki displej.

JLS I2S over USB kartica, I2S izlaz ide na AK4113 PCB. Ako ne bude dobro ide direktno u dak, a AK4113 PCB će samo da služi za pokazivanje frekvencije preko SPDIF izlaza na JLS.

Custom napajanje sa LM1117T-05 za JLS.

Naručio sam i jednu kinesku Bluetooth 5.0  karticu sa I2S izlazom, da probam. Ide na I2S ulaz AK4113 umesto JLS kartice, a u jednostavnijoj varijanti direktno u dak.

Biće tu verovatno i neki mali mute sklop na izlazu sa relejčetom, ako nađem mesta da ga udenem.

Sestri za sistem treba naki jednostavan mali dak sa Bluetooth ulazom, a da izgleda i svira ozbiljnije od SMSLB1.

Sve ostalo ostaje meni  za igranje i možda neki ozbiljnjiji dak sa AD1865 ili PCM63.

Kako se iz priloženog vidi, plastična kutija za sira je u opticaju i dalje.

Pavouk.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Proradi mi ovo, za sada samo preko SPDIF Kineske kartice. Nisam stigao još USB karticu da setujem, napojim i povežem. Malo je reći da sam blago iznenađen kvalitetom reprodukcije za sitne novce. Čak i displej radi. :heat

20220724_190347_copy_1651x774.jpg

20220724_193242_copy_1602x798.jpg

20220724_193234_copy_1636x592.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spdif i Toslink ulaze bira automatski. Na I2S ulaz (USB kartica ili bilo šta da se poveže) se prebacuje tasterom. Pamti šta je bilo od ulaza aktivno i kad se ugasi, tako da se ne mora stalno čvakati taster. Na PCB izgleda da postoji setovanje da se Spdif i Toslink ulazi biraju drugim tasterom. To još nisam probao.

20220724_220432_copy_1651x851.jpg

Link to comment
Share on other sites

Setovao, napojio i povezao JLS USB karticu na AK4113 PCB. Sve šljaka. Rade sve frekvencije od 44.1/16 do 192/24.

Pod Win10 LTSB rade KS, ASIO i WASAPI driveri. Za MAC i LINUX ne treba ništa. Plugnplay.

Ima još nekih sitnica da se doda, SPDIF out i MUTE sklop na izlaz i gotovo.

20220727_213105_copy_1651x1238.jpg

20220727_214751_copy_1651x1238.jpg

20220727_213737_copy_1651x1238.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
6 minuta ranije, Nixie said:

Jedino se @giZ_Mo malo interesovao za kutiju, a ostali  ništa. 

Наравно, немам ништа против ПВЦ или ПЕ кутије ал' ипак то треба у неко фенсерај кућиште са дебљином предње плоче бар 10мм, па елоксирано ал само у бело! 👍

Link to comment
Share on other sites

Ma zezam se, ići će, nekad...

Još nije definitivno da li ostaje u ovom obliku, ili se secka štampa te prepravlja na pasivni I/U i dodaje pojačavački sklop sa 6E5P. To je još u vazduhu.

Prvo moram da napravim nešto sa PCM63P-K, pa onda sve ostalo. Kako se delovi za to čekaju malo duže, možda bude i neki stepen sa 6E5P u posebnoj kutiji za test.

Nešto slično ovome sam već probao na jednoj PCB, napajanje 250-300V. Znači samo da bude maksimalno jednostavno (i jeftino), zatim da obrće fazu, gain je oko 12x sa nepremoštenim katodnim otpornikom, sa premoštenim je otprilike duplo veće. Na izlazu Jantzen Silver Z i to je to.

110578359_russian-audiophiles-aopinion-tetrode-6e5p-1pcor-more-.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 sat ranije, giZ_Mo said:

Наравно, немам ништа против ПВЦ или ПЕ кутије ал' ипак то треба у неко фенсерај кућиште са дебљином предње плоче бар 10мм, па елоксирано ал само у бело! 👍

IMG-0cfde76b71900de116abfbf10472168c-V.thumb.jpg.f59279efe0d0dbaaf5bbe56fd232aa22.jpgIMG-0930a8437373515a61226c33106a3d70-V.thumb.jpg.ef49e43888c1b6a879a0d2295e2298d6.jpgIMG-c1087026f3a7403dde177dbc5a1b7b57-V.thumb.jpg.bb34801bceb70dc8ca21c4975d5ed5d5.jpgIMG-efca6424b1ca4c38b600fb3be9a2c188-V.thumb.jpg.f9e155c8cc8f31447df23b02aa2d41f3.jpg1143474128_IMG-33aa17d4c67d01e0ff1dff6c22562b89-V(1).thumb.jpg.dda9208b302326810212b9b8750bdbaa.jpg

da li je ovo dovoljno debelo i eloksirano u tianijum belo ?😇

IMG-1e18b05f64b118e3f4d55ada9d9e315d-V.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 sati ranije, Nixie said:

Ma zezam se, ići će, nekad...

Još nije definitivno da li ostaje u ovom obliku, ili se secka štampa te prepravlja na pasivni I/U i dodaje pojačavački sklop sa 6E5P. To je još u vazduhu.

Prvo moram da napravim nešto sa PCM63P-K, pa onda sve ostalo. Kako se delovi za to čekaju malo duže, možda bude i neki stepen sa 6E5P u posebnoj kutiji za test.

Nešto slično ovome sam već probao na jednoj PCB, napajanje 250-300V. Znači samo da bude maksimalno jednostavno (i jeftino), zatim da obrće fazu, gain je oko 12x sa nepremoštenim katodnim otpornikom, sa premoštenim je otprilike duplo veće. Na izlazu Jantzen Silver Z i to je to.

110578359_russian-audiophiles-aopinion-tetrode-6e5p-1pcor-more-.jpg

Бартола?

Link to comment
Share on other sites

Bartola mi je prekompliciran, samo najjednostavnije ide u duhu jeftinoće. 

Druga jednostavnija i malo jeftinija opcija je sa nekim OPA za I/U umesto ovog internog iz AD1865.

Na raspolaganju su OPA1612, OPA1622, i skupi SS3602 ili Burson V6, a za bas freaks OPA2604AQ (keramičko kućište).

Link to comment
Share on other sites

Imam skoro sve za 6E5P stepen osim trafoa i neke siće. Imam neke Ničikone za stabilizator, Panasonike za grejanje,  hladnjake, otpornike, stabilizatore,  diode, mute sklop, podnožja, lampe itd. Zato se razmišljam. Ako ništa drugo, biće opet preamp neki. Lako je to posle pretvoriti u anode follower sa manjim pojačanjem, slično kao Aikido.

Link to comment
Share on other sites

DC je 250-300V, znači AC 250V je dovoljno za grec, kondenzatori su 450V DC. Za ispravljačicu verovatno još 20V AC i dupli sekundar, a trebaće nešto i za grejanje ispravljačice. Anodna struja kroz 6E5P je 20-30mA, anodni napon do 150V. Da sve zajedno ne pređe recimo 50% dozvoljne anodne disipacije 8,3W. Grejanje je 600+-40mA 6,3V, znači sekundar 9-10V AC 1,5A je preporučljiv  za svaku lampu (min. je 1A). Za dve lampe trafo 80-120VA treba uzeti ili veći (veći je bolji uvek).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Evo još jedne sprave, koja će zameniti SMSL B1 Bluetooth 4.2 risiver kod moje sestre u skromnom audio sistemu.

Buetooth 5.0 modul sa Aliexpress, I2S signal se vodi u "Pavouk" NOS DAC sa AD1865. Nema drugih ulaza. Trenutno je u njemu AD1865R-J SMD verzija daka na adapteru za DIP24 podnožje. Osim  Bluetooth modula, AD1865 i LM317T, sve ostalo je kupljeno ovde, većinom u Vremeplovu. Napajanje Bluetooth modula je +5V 40mA.

Prvi utisci su odlični,  a večeras ću ga malo jače testirati, pa ga ovih dana prebacujem u metalnu kutiju (sa Aliexpress naravno). Moram da vidim koliki je domet sa ovom antenom, gubi li vezu i tako to. Bez spoljašnje antene radi u sobi bez problema, ali je spoljašna antena obavezna kad ide u metalnu uzemljenu kutiju.

Verovatno jedini Bluetooth risiver sa NOS R2R dakom.

20230114_184356_copy_1651x1238.jpg

20230108_162934_copy_1158x1437.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...