Jump to content


Korišćenje starih zvučnika


AleksoBre

Recommended Posts

Našao sam kod brata zvučnike koji pripadaju zvučnoj liniji Panasonic SB-AK210. Samo dva zvučnika, bez one centralne kutije koja kontroliše sve to i povezuje se u struju i u izvor zvuka. Zanima me da li mogu nekako da proverim da li zvučnici rade. Ako je od neke pomoći, imam kod sebe Microlab Solo 6C. 

082422551421-big.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ako zvučnici imaju žice sa zadnje strane, dovoljno je jedna mala baterija od 1.5V da se na pipkanje proveri ispravnost. Zvučnici će proizvoditi krčanje. Nikako ne držati bateriju potpuno spojenu već samo na pozitivnom kraju pipkati bateriju žicom. Privući uvo kod basa i kod visokog da se utvrdi ispravnost oba drivera.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Father said:

Ako zvučnici imaju žice sa zadnje strane, dovoljno je jedna mala baterija od 1.5V da se na pipkanje proveri ispravnost. Zvučnici će proizvoditi krčanje. Nikako ne držati bateriju potpuno spojenu već samo na pozitivnom kraju pipkati bateriju žicom. Privući uvo kod basa i kod visokog da se utvrdi ispravnost oba drivera.

Link to comment
Share on other sites

Ako ti iz jedne zvučne kutije izlaze 4 žice, što je vrlo čudno, onda probaj crnu i crvenu, pa plavu i zelenu ili kombinacijecrvene i plave ... ako neka zakrči odredi koji je driver na tom paru i obeleži kao bass ili visoki.

Svakako ovako ako imaš 4 žice sumnjam da je skretnica u telu mini linije koju nemaš, pa je vrlo problematično priključiti takve zvučnike na neko pojačalo jer bi visoki vrlo brzo ili odmah izgoreo.

Za ovo dijagnostikovanje baterijom nije važan polariter, važno je samo da ubodeš dve žice koje idu do pojeninačnog zvučnika.

Link to comment
Share on other sites

Dok ih ne otvoriš, nema šanse da znaš da li postoji skretnica u njima. Uobičajno je da bass nema ništa u tim plastikanerima ili bar neku zavojnicu (kalem). Visokotonac bi trebao da ima kondenzator.

Ako nema ničega unutra onda pre nego se nešto ne uradi po tom pitanju nikako na pojačalo.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Father said:

Neka ti neki ortak donese za tu priliku. Nemoj da se bacaš na ishitren trošak.

Znaš da se ja ne razumem u ove stvari. 😇

To ću na kraju verovatno i uraditi, dok ne prođu ispiti, pa ću da se vratim na ovu temu. Zanima me dosta i lemljenje i elektrika, a i audio oprema, pa bih hteo da se poigram sa time. Hvala još jednom na odgovorima 😃

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
On 8/31/2021 at 3:45 PM, Father said:

Bar kondenzator na visokotonskom driveru (onom manjem). Nije komplikovano, ali traži klješta, lemilicu, kalaj, kondenzator i malo veštine. :)

Evo mene nazad😃. U međuvremenu sam nabavio lemilicu i ispraksovao se. Bio bih jako zahvalan, ako bi me neko posavetovao ili bar uputio ka nekim izvorima jer ne znam ni koji kondenzator ni kakva skretnica mi je potrebna, niti kako da tu skretnicu povežem sa drajverom 😃. Takođe imam pitanje oko pojačala, tj. da li je neophodno. Da li postoji neko "napajanje" koje bih takođe mogao da zalemim i koje bi stajalo u samoj kutiji zvucnika, pa bi se cela kutija samo ukljucila u struju i prikacila na izvor zvuka. Možda je to ipak prekomplikovano, korak po korak...

Link to comment
Share on other sites

Pravljenje skretnice da valja je zahtevan posao, treba snimiti karakteristike drajvera u kutiji (frekventni opseg i impedansu) pa u neki simulator, pa probna skretnica pa cinculiranje i merenje. E sad za ovaj slučaj jeftinih komponenti, može i neka improvizacija na uvce pa šta ispadne. Za izradu skretnice bilo kojom metodom treba imati zalihu delova, kalemova, kondenzatora i otpornika. Bitno je da nakon toga impedansa ne pada mnogo nisko kako se ne bi maltretiralo pojačalo i da se zvučnici ne dernjaju nego da imaju koliko-toliko pristojan zvuk.

Za pogon tih zvučnika, najjeftinija opcija su razna pojačala D klase sa Aliexpress/Ebay, recimo TPA3116D2, TDA3251, TDA3255, TAS5631 i slično. Ima ih u raznim varijantama, stereo 2+0 sa i bez tonskih kontrola, neka su konfiguracije 2+1 sa izlazom za pasivni SUB (još jedno pojačalo unutra imaju), a neka imaju line ulaze i još Bluetooth risiver. Ako se uzima sa Bluetooth, obavezno da bude 5.0, ne uzimati starije modele sa BT 4.0 ili 4.2.

Napajaju se sa brick napajanjem za laptop. Uzeti uvek jače napajanje po snazi, a po naponu malo manje od onoga koliko dozvoljava sam čip. Recimo za TPA3116 uzeti napajanje 19VDC 80-100W, a za ova jača 24VDC i preko 100W. Jača napajanja su bolja jer proizvođači lažu za snagu koja mogu dati. Realno je  trajna snaga 50-60% onoga što piše. Ako je slabo napajanje, pregreva se i crkne brzo, osim ako ćeš samo tiho da slušaš dok spremaš ispite.

Ako se kupi 2+1 pa ne koristi SUB izlaz, trebalo bi taj izlaz utišati maksimalno, a umesto bas zvučnika povezati otpornik 22, 27 ili 33oma 10-15W keramički.

Recimo primer za 2+1 sa Bluetooth i tonskim kontrolama, napajanje neko  barem 120W i 24VDC.

https://www.ebay.com/itm/273044364881?hash=item3f92b65e51:g:K14AAOSwgLlabVgu&amdata=enc%3AAQAHAAAA8ChdIXQvU6s1NH5eK59KfPNzHjxem1b24bFawm8UR8qFDignUdhasnsrcWHgkI1UC9Hn8HwG7UloSM5D5aU3UyDm9TY2snBtWsXnUYmnf727Iok2ReWqCqoh49b97s1M2KRrUl%2FMjMqhBLxveZLc%2F8yBqSHuKYHFIKIY7Y9sqFcpW0llZQIdkosJWgYB2n4IoQfX2JKjr4CbQE7%2BwQRkvoxqaTBXR%2B%2FiHKYlmT0BpoDnGFdu2J6sdDcCOOtSncsiw2I4h3vSsAJsnL7Vo3UnyzkLYrjKalZUgVSwauW3pTmcQeYAHlfkVA0p2gRNFfVxFA%3D%3D|tkp%3ABFBMiMzdhMJg

https://www.ebay.com/itm/353181253315?hash=item523b3e3ec3:g:bZkAAOSw4a1fRRaf

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...