Jump to content


Pomoć oko kabla za napajanje


vladat1

Recommended Posts

Zdravo drugari. Potrebna mi je pomoć oko konstrukcije napojnog kabla za PreSonus Eris 3.5 BT aktivne monitore. Od materijala imam

- c7 konektor

- mesingani utikač

- 2,5 mm starog neupotrebljavanog kabla Fabrike Kablova Jagodina

- VGA kabla od starog CRT monitora

- Teflon traku

- Feritni prsten

- Termoskupljajući bužir

- Crno plavu navlaku za sam kraj.

 

Ono šta me zanima kako da konstruišem kabal. Ja sam mislio da  upredem ove dve FKJ žice, preko njih navučem onu zaštitu iz VGA kabla (preko VGA kabla da uvijem žicu za uzemnjenje), preko toga da umotam teflon, posle toga navučem Termoskupljajući bužir i na kraju navučem crno plavu navlaku. Da spojim šrim i žicu za uzemlenje samo na utikaču, a na C7 konektor da ide samo + i -, i na nekih 20 santimetra feritni prsten. Da li je ovo u redu ?

 

Capture.JPG

Capture c7.JPG

Link to comment
Share on other sites

Predlažem neki fabrički kabl. Možda imam neko parče širmovanog dvožilnog kabla ( već sam pričao ovde o tom kablu ) da se ne mučiš sa upredanjem, navlačenjem širma i bužira. Ipak je fabrički bolji jer nema vazduha, termički je slepljen prilikom izrade, nema vlage u njemu a i tanji je i lepši.

Ako nadjem šaljem ti.

 

Link to comment
Share on other sites

Meni tvoj recept za kabal deluje preterano komplicirano. Taj konektor je sitan, ne može ići mnogo debela žica ni težak kabal. Jednostavno to je slabašan konektor. Ja sam tu stavljao LIYCY kablić 2x1.5mm2, širm uzemljen samo kod šuko utikača. Zvuk DVD plejera je bio malkice bolji.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam svojevremeno isto razmatrao ovaj Furutech C7 konektor za diy-erisanje, no ipak je to preskupo, s obzirom na namenu (tada bese to za jedan od tjunera, dok sam ih testirao i birao najbolji).

Bese mi krivo sto ne bih brzi (od kupca), kolega @Filipescu je svojevremno vrlo povoljno prodavao originalni Furutech fabricki kabel, sa C7 konektorom (mozda da iznese neko svoje iskustvo u odnosu na konfekciju?).

Sada imam ovaj konektor iz M-Kabla, i zeleo sam da probam diy strujni od monokristalne VBS zice, no nikako da se nakanim, narocito kako sam na KP nasao originalni strujni Hirakawa C7, koji se pokazao znatno boljim u odnosu na konfekciju. Testirao na mom tjuneru Kenwood KT1100.

U svakom slucaju, takodje bih voleo da cujem misljenje o konstrukciji koju je predlozio kolega @vladat1, mozda i ja ipak spravim jedan monokristalac, probe radi.  

Link to comment
Share on other sites

@Nixie, bez preterivanja :) , Imam nekorišćene FKJ kablove pa želim da ih isprobam, a imam i ostatak materijala.

 

@siroma , ako nađeš neko parče cimni me na PM

 

Evo još jednog dobrog saveta. 

 

1. Dve žice blago umotaj jednu oko druge sa korakom od 2.5cm minimum, to ti je otprilike dužina isečenih noktiju na palcu šake. Nikako ne gušće i zbijenije, jer tada dobijaš previše energičan i napadan kabl, sa zvučnom postavkom ispred zvučnika. Ovo ću nadalje zvari jezgro kabla.

2. Tako uvijene žice dobro zategni između dva kraja i primarno obmotaj ubrus papirom sečenim na trake širine 2cm. Uzmi npr 5 listova pa ih iseci u jednake trake. Eventualno ih zalepi na krajevima da dobiješ kontinualnu traku, što će ti olakšati namotavanje okolo jezgra. Po obmotavanju, dobro je zgužvaj okolo kabla da lepo prione i da se ne razmota ili otvara. Ovaj sloj je prvi sloj dilatacije magnetnih dešavanja u jezgru od dešavanja u kasnijem širmu.

3. Drugi sloj dilatacije je ujedno i stežući sloj koji omogućava dobro dampiranje i konstantnost magnetnog polja u jezgru. Dovoljno je sa jednim slojem gusto i jako zategnutog širokog (2.5cm) teflona (trake) namotati sa preklopom od bar 1.5cm što je malo više od pola širine.

4. Preko teflona možeš zalepiti aluminijumsku sampolepljivu traku (namenjenu za popravku oluka) kao prvi sloj EMI/RF zaštite, a možeš ići i odmah sa širmom iz VGA kabla. Širm ostavi kraći od provodnika jezgra za 3-4cm sa oba kraja. Kada postaviš širm i dovedeš ga na prečnik izolovanog jezgra spreman si za sledeći korak.

5. Sa dve tanje žice punog preseka, npr. 0.8mm = 0.5mm2 skini izolaciju, ispoliraj čeličnom spužvom za ribanje posuđa i na zategnuti ne završen kabl u isto vreme preko širma direktno namotaj unakrsno obe gole bakarne žice koristeći pamučne rukavice, što gušće oprezno stežući ceo RF/EMI troslojni sistem zaštite. Korak preklopa može da bude oko 3-4cm, znači u X oba na gore, pa oba sa ukrštanjem na dole ... Uduplani kavez dobijen od dva provodnika započni takođe gde se folija i širm završavaju na strani uređaja, a na strani šuko utičnice pusti 3cm duže od provodnika jezgra gde ćeš ih zajedno obmotati (u smeru kazaljke na satu) da formiraju jedan "čuperak". Ovim si osigrao dvoslojnu/trosloju zaštitu od spoljašnjih smetnji.

6. Sve lepo stegni ponovnim umotavanjem teflon trake u nešto ređem koraku i ne onoliko gusto kao prvi put, ali snažno taman dovoljno stegnuto, uz izolovanje onog "čuperka" X kaveza ostavljajući 1.5 cm slobodnog bakra.

7. Preko teflona obmotaj u vrlo retkom koraku (u smeru kazaljke na satu) npr. 15cm, znači blago okolo jedan provodnik od 2.5-4mm2 za uzemljenje. Na oba kraja ga ostavi 1,5cm duži od provodnika u jezgru.

8. Ponovo jedan ređi fiksirajući sloj teflona da drži provodnik uzemljenja na svojoj poziciji.

9. Navuci termo stežući bužir odgovarajućeg prečnika i grejanjem ga stegni okolo formiranog kabla.

10. Onaj "čuperak" koji smo ostavili duži, obmotaj (u smeru kazaljke na satu) okolo provodniak uzemljenja i ostavi mogućnost spajanja i ne spajanja RF/EMI zaštite. Kasnije probom utvrdi šta ti bolje radi. Ja ne bih vezivao, ako ću iskreno po sadašnjim nekim saznanjima i probama.

11. Navuci crno/plavu ukrasnu navlaku.

12. I za kraj terminiši kabl uz obavezno navlačenje termalnog bužira na strani C7 konektora zbog veće sigurnosti. Uzemljenje na strani C7 konektora ubaci ispod termostežućeg bužira, jer ko zna da li će ovaj kabl doživeti i neki novi život u IEC utičnici pa da imaš uzemljenje i na toj strani. U šukou svaklako poveži provodnik uzemljenja na predviženo mesto, ali poslušaj i opciju sa vzanim širmom i bez, pa odluči. Svakako za obe opcije posveti bar ceo dan usviravanja i slušanja bar 2-3 sata i više pesama kako bi doneo pravi sud.

Vodi računa o faznosti kabla i to je u ovom slučaju više u domenu slušanja i odluke koju ćeš stranu da odabereš kao fazu, jer uređaji sa C7 konektorima bez prethodnog otvaranja to ne kažu sami po sebi. Dakle poslušaj pa okreći i utvrdi u kom položaju imaš bolji fokus i definisaniji bas. Mekši i naduvaniji bas može da ukazuje da je veza van strujne faze.

Druže moj to ti je to. Veliki je to posao i zahreva preciznost i smiranost da sve bude u dobrom ritmu i dobrom koraku umotavanja.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Оба проводника треба повезати у супротним смеровима - односи се на смер увртања лицни (ако је пун пресек занемарити овај савет).  Искуство показује да се ниво шума између музичких нота смањује.  

Бирати силиконску изолацију.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...