Jump to content


Visaton ALTO II - potrebna pomoc


grnca

Recommended Posts

59 minuta ranije, grnca said:

Vidim da spominjete upotrebu bipolaraca i MKS kondenzatora.

Kao što rekoh, možeš potpuno poštovati originalni dizajn i uzeti bipolarne elektrolite F&T od 100V i zavojnice motane žicom 1mm i 0,6mm, znači sve baš po projektu. A možeš potrošiti malo više para pa uzeti zavojnice motane debljom žicom, recimo 1,5mm i 1mm, polipropilen ili poliester kondenzatore, s tim što bih ja na visokotonac uvek stavio polipropilen. To je pitanje finansija, na tebi je da odlučiš, radiće ti i jedno i drugo lepo, samo malo drugačije.

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Nixie said:

Kao što rekoh, možeš potpuno poštovati originalni dizajn i uzeti bipolarne elektrolite F&T od 100V i zavojnice motane žicom 1mm i 0,6mm, znači sve baš po projektu. A možeš potrošiti malo više para pa uzeti zavojnice motane debljom žicom, recimo 1,5mm i 1mm, polipropilen ili poliester kondenzatore, s tim što bih ja na visokotonac uvek stavio polipropilen. To je pitanje finansija, na tebi je da odlučiš, radiće ti i jedno i drugo lepo, samo malo drugačije.

Pa majku mu bato - nećemo valjda da žalimo za tom investicijom (ako se može nazvati investicija)

Link to comment
Share on other sites

Jeste investicija, ali to je prednost samogradnje, biraš sam koliko ćeš uložiti. Nisu neke pare, tako da bolje uloži malo.

U Silkenu imaš  recimo ovo, poliester za bas 10uF, polipropilen za visoke 3,3uF.

https://silken.co.rs/proizvod/10uf-100v/

https://silken.co.rs/proizvod/3-3uf-400v/

A u Finim namotajima kalem 0,33mH žica 1mm košta 2,5eur, a kalem 1mH žica 1,4mm košta 7eur. Eto ja bih to uzeo.

Otpornike 8,2 oma uzmi bilo gde žičane od 5-10W.

https://silken.co.rs/proizvod/9w-8r2/

Bitno je i ožičenje. VDH CS18, u Korato 2eur/m. Za bas staviš po dve žice i od skretnice do konektora po dve žice, za visoki staviš po jednu žicu. Skretnicu i konektor pozicioniraš u kutiji tako da bude što kraće ožičenje.

Link to comment
Share on other sites

On 12/11/2020 at 9:33 AM, Zexx said:

Još jedna klin-čorba u najavi...:rolleyes:

Nema šanse

 

Našao sam jednu od dve pertinaks ploče koje sam pre 10 godina namenio skretnici, napraviću opet drugu

Našao sam jedan od dva kondenzatora pripremljen još ranije, kupujem nove

Našao sam čak i koture za motanje kalema (pretpostavljam da sam onomad hteo sam da motam - što mi se dopada) i našao sam žicu pripremljenu (jedino što je žica pripremljena u datim dimenzijama, nije podebljana) a po savetu vašem pristupio bi motanju deblje žice, jedino treba da se usaglasimo oko prečnika kalema , širine kalema i broja namotaja

Sve ovo će biti preliminarno, bez šrafljenja za sada, pa ako bude potrebe za prepravkom - da bude lako dostupno rukama

Zvučnički kabl ću koristiti Klotz 2x4 kvadrata (imam na stanju) za bas a za visoki ću nabaviti neki sa tanjim licnama i manje kvadrature

 

Sve ovo stoji dugo na stand-by i sad bi baš da privedem kraju, ako ništa drugo , onda ćerki u sobu.

Link to comment
Share on other sites

Uh , imam jos jedno pitanje.

Pretrazivao sam nacin i racunanje motanja kalemova i svuda dobijam razlicite rezultate, u vidu dimenzija kotura (tj unutrasnji precnik) i sirine , a bogami i u broju krugova zice. Ok ,verovatno da postoji neka tolerancija gore/dole ali rezultati pokazuju poprilicno razlicite rezultate. Malo mi je cudno to. Cudno mi je i da dobijem dimenziju za unutrasnji precnik kalema - 14.35 , jel stvarno presudna ta druga decimala. Ako jeste , no problemo, napravimo na strugu nove koture po zadatim dimenzijama i motamo - ALI KOJIM dimenzijama. Opisao sam vam moj pogled na ovo, ja kao masinac imam neki target kojeg se drzim . Sad mi je jasnije zasto cu koristiti spoljnu skretnicu za eventualne prepravke

Ali opet sa druge strane , ako nailazim na toliko razlicitih rezultata - kako da budem siguran , da cak i ako ih porucim gotove - da je to -TO  ?!?

Link to comment
Share on other sites

Kondenzatori i otpornici za skretnicu su poruceni a u poslednjem momentu sam se odlucio i za malu promenu dizajna kutija.

Prednja strana ce morati da dobije jos jednu plocu na kojoj ce biti bas jedinica "izbacena" napolje za 19mm kako bi spulne oba drajvera bile priblizno ili sto pribliznije moguce u osi

Link to comment
Share on other sites

Motanje zavojnica iziskuje i znanje i veštinu. Nije broj namotaja presudan za vrednost induktiviteta već jedna složena matematika odnosa prečnika, širine kalema, debljine žice i konačnog oblika - preseka zavojnice. Fizički, teško je i tanju žicu namotati čvrsto, bez vrludanja kojim se stvaraju vazdušni procepi time i nejednaka induktivnost (gubici) u kalemu a kamo li motati iste sa debelom žicom. Mislim da ti je već preporučena firma 'Fini namotaji' koja će ti uraditi kalemove baš onako kako treba.

Što se tiče tačnosti kalemova, postoji i jedna naprava elektronska, zove se LCR metar. Ta naprava ume da meri sva tri elementa korišćena u pasivnim skrenicama. 

A kod dodavanja još jedne ploče za bass jedinicu - nije loše ali u tom slučaju na osnovnoj ploči seci veći otvor od prečnika predviđenog da se montira zvučnik. Tunel iza bass jedinice nikako nije dobar po zvuk. Ne ulazim u to da li je ili ne konstruktor kutije u proračunu skretnice uzeo u obzir poravnatost bobina dve ili više zv. jedinica. 

Evo i jednog odličnog primera kako dobar samograditelj rešava tunel na prednjoj ploči

Chamfer.jpg.1cc3220bc935180fd9d7fda33eef215c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...