Jump to content

Skretnica za heco professional 450.


Recommended Posts

Zameniti elektrolitske kondenzatore - crveni i žuti, pazeći da li su bipolarni ili obični (mislim da bi trebalo da su bipolarni). Ovako nešto

http://www.proelectronic.rs/Kondenzatori/Bipolarni kond./11630-BIPOLARNI KONDENZATOR 47uF 100V ELKORAUH

Ona dva plava koji zamenjuju crveni - ne vidi se vrednost drugog, trebalo bi da u zbiru daju isti vrednost kao crveni - 47uF.

Kod zamene obavezno zameniti sa istim kondenzatorima i istim vrednostima u obe skretnice.

Link to post
Share on other sites
2 sati ranije, TekManijak said:

Nadam se da ne smeta to sto su 100v a original je 20v.

Ne smeta, bolje je kad je predviđen za veći napon, radiće rasterećenije, onaj crveni je baš sa malim naponom.

Zameni i one druge - žuto/srebrne, ne vidi se koje su vrednosti.

Link to post
Share on other sites

Menjaš sve bipolarne elektrolite, nađi kod nas F&T aksijalne od 100VDC (63VAC), oni su dobri. Ta oznaka 20VAC je isto kao 35VDC. Ako nema konkretne vrednosti, pravi se od više paralelno vezanih komada. Ti EI plavi su neka stara budževina, nisu ni bipolarni. Inače bipolarni elektroliti su dva komada polarisanih kondenzatora vezana  redno (back to back), pozitivnim ili negativnim krajevima sve jedno, rezultujući kapacitet je 50% od pojedinačnih kapaciteta. Znači u svakom bipolarnom elektrolitu su u jednom kućištu dva polarisana kondezatora redno vezana, svaki duplo većeg kapaciteta nego što piše na kućištu.

https://www.mgelectronic.rs/bipolarni?specs=7238,6002,7531

Link to post
Share on other sites

Kad budeš menjao kondove prover i sva lemna mesta (dobro bi bilo i sa lupom), pa ako ima sumnjivih ponovo ih prelemi svežim tinolom. Možda bi bilo korisno i sve ožičenje da promeniš, a to neka neko verziraniji predloži sa kojim žičkama.

Link to post
Share on other sites

VAC = 0,707xVDC, VDC = 1,41xVAC.

Ožičenje VDH CS12 za bas i ulaz skretnice (sa terminala), VDH CS18 za srednje i visoke, ako se isplati naravno. CS12 je 5eur/m, a CS18 je 2eur/m, jedna žica naravno. Ja mislim da se isplati, nema tu mnogo žice, a postojeće su blago rečeno očajne. Paziti na polaritet, sve dobro obeležiti pre rastavljanja, uzeti malo crvenog temo bužira pa obeležiti pluseve, na svaki komadić staviti krep trake i obeležiti srednji, visoki, bas, posle lemljenja se ukloni. Žice blago uvrnuti, svaki kabal zasebno, do basa, srednjeg i visokog. Zalemiti direktno na terminale, bez papučica, samo brzo i pažljivo da ne bude neke štete. Prvo se dobro kalajišu žice i terminali, nabaci se dovoljno tinola, a onda se brzo spoje. Otvore na PCB možda treba malo proširiti za CS12, ili najbolje zalemiti odozdo žice. CS18 je tanak i prolazi bez problema.

Link to post
Share on other sites

Da budem iskren, ne usudjujem se da diram ozicenje, jer su zvucnici previse osetljivi na kablove i jako tesko im je ugoditi.

Pokusao sam sa tri razlicita kabla da zalemim direktno na skretnicu i to je sve bilo neslusljivo. Kabl koji ide od skretnici do din konektora na kutijiama, ne sme da se izbaci. Bez tog kabla zvucnici prosto vriste, kao da sviraju samo visokotonci i srednjotonci. Oehlbach srebrni  i neki bakreni sa starih nemackih zvucnika su neslusljivi, jedino oehlbach bakreni i neki pijacarski deluju ok.

Za sada samo menjam kondenzatore, i pregledam lemove. A ozicenje dolazi u obzir samo ako promena kondenzatora donese neku znacajniju promenu u zvuku (u odnosu na dosadasnje).

Link to post
Share on other sites

Druze nemoj da pričaš o žicama dok nestaviš ove koje su ti savetovali Vandenhull pogotovo za visoke tako da je ne moguče da sa ovim žicama bude lošiji zvuk, a za taj što kažeš da ne sme da se izbaci je čista glupost.

Link to post
Share on other sites

Ok, nagovorili ste me i za kablove. Gde ima da se kupi VDH, ja nađoh samo u kotaru? Ako sve prodje kako treba sa kondenzatorima u drugoj fazi menjam kablove i ubacujem nove konektore na kutijama.

Pošto mi je heco rastavljen danas slušam Grundig m600 (koji je prethodno izbacio mission m34i) I neverovatno kako mi sad deluje neubedljivo, pozornica dvodimenziolna. Heco je ipak za klasu bolji, i već mi nedostaje.

Link to post
Share on other sites
13 sati ranije, TekManijak said:

Za sada samo menjam kondenzatore, i pregledam lemove. A ozicenje dolazi u obzir samo ako promena kondenzatora donese neku znacajniju promenu u zvuku (u odnosu na dosadasnje).

Promeni samo kondise i gotovo. Kutije su stare, mozda i 40 godina, vrednosti izmedju 50 i 100 evrica, dalja ulaganja u zice, konektore i slicno su besmislena. Vise ces da puknes na "upgrade" nego sto vrede kutije, a i dalje mozes da budes nezadovoljan zvukom.

Link to post
Share on other sites

Zvucnici vraceni u funkciju, stavljeni novi f&t bipolarci.

U medjuvremenu dok sam cekao da stignu kondenzatori oba visokotonca i srednjotonca sam testirao 1.5v baterijom kako bih utvrdio polaritet. Imao sam neke sumnje s obzirom na to da je etiketa (sa oznakama  + -) na jednom visokotoncu bila obrnuto postavljena.

Zanimljivo da sam test baterijom vrsio dva puta. u zatecenom stanju i drugi put nakon odvajanja magneta i ponovnog sastavljanja visokotonca. U prvom testu baterijom nisam mogao da vidim kretanje membrane, ali se osetilo na dodir. Drugi put nakon sastavljanja, jasno sam video hod membrane i tada je bilo lako utvrditi polaritet. Isti je slucaj na oba visokotonca.

Na srednjotoncima nisam primetio nikakvu razliku pre i nakon rastavljanja/sastavljanja.

Uglavnom, problem koji sam imao je sada nestao, ja prezadovoljan. Sad je sve na svom mestu. leva i desna strana zvucne slike potpuno simetricne. Cak bih rekao da je zvuk jos malo otvoreniji sa naglasenijim detaljima, a bas za nijansu tisi. Mada to mozda zavisi i od pozicioniranja zvucnika.

Link to post
Share on other sites

S obzirom kako sada zvuči sigurno sam dobro centrirao. Čak sam ubeđen da je neko to već cackao pre mene i da to baš nije bilo najsrećnije vraćeno na svoje mesto.

Što više slušam sve više se oduševljavam. Utiska sam da se zvuk baš drastično popravio. Verovatno je u pitanju subjektivni osećaj i 3 dana slušanja Grundig zvučnika, ali meni deluje mnogo čistiji zvuk. Svi zvukovi lepo pozicionirani i odvojeni jedni od drugih. Nema nikakve gužve i preklapanja. Širina, Dubina pozornice, sve je tu. 

Slušam sad ovako 2-3 nedelje pa ću onda videti ima li potrebe da menjam ožičenje. Inače, originalne žice mi deluju kao da su punog preseka, srebrne boje i za sve drajvere su iste. Razlikuju se samo po boji izolacije.

Link to post
Share on other sites

Ne verujem da su stavljali posrebrene žice,  možda kalajisane. U svakom slučaju ispalo je dobro. Ja svakome ko ima zvučnike 25+ godina stare i neće da ih menja preporučujem zamenu elektrolita i ožičenja, jednostavno vreme čini svoje. Nekad su razlike male, a nekad dramatične, sve zavisi od kvaliteta ugrađenih delova i upotrebe zvučnika. Možda je prethodni vlasnik voleo malo više da ih prži, preživeli su brojne žurke i tako to. Tu je očigledno neko već radio "servis" doduše malo naopako.

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Da iskoristim temu posto je pitanje isto samo su sad drugi zvucnici u pitanju, grundig box 800.

Dakle, takodje bih osvezio skretnicu kao sto sam  uradio sa heco zvucnicima ali mi ponovo treba vasa pomoc.

Znam da treba da zamenim tri frako kondenzatora, ali nisam siguran gde (kod nas) da nabavim nove kondenzatore identicnih vrednosti. I nisam siguran da li treba da se menja i onaj crveni (pretpostavljam da je blok kondenzator). Najveci problem mi je pronaci ovaj 75uF 63v Skretnica se lepo vidi na ovom snimku:

 

Link to post
Share on other sites

Ti F&T bipolarni od 100V su svi u plus toleranciji kapaciteta, otprilike 10-12%, zato bih savetovao 47+22uF=69 umesto 75uF. Koji god sam uzeo i merio bio je u plusu sa kapacitetom.  Trebalo bi zameniti i možda i onaj crveni poliester, samo gledati raster da bude isti ako je moguće. Ne vidim dobro njegovu vrednost na snimku. Ako je 5,6uF ta vrednost se teško nalazi pa se uzima 3,3+2,2. Može Wima MKS4 poliester ili neki polipropilen koji se može tu udenuti, ali oni su po pravilu veći od poliesterskih. Dovoljno je 100VDC. One sive polipropilene Kineske izbegavati, imaju svi manji kapacitet barem  10%.

Link to post
Share on other sites

Ako sam dobro razumeo, paralelno vezanje kondenzatora podrazumeva da iste krajeve oba kondenzatora povezem i potom ih zalemim.

Mogu li onda na ovaj nacin da stavim 68uF + 6.8uF? To u zbiru daje taman 75uF.

 

@nixie, jeste onaj crveni je wima mks 5,6 uF. U pravu si, nemogu da nadjem tu vrednost tako da cu onda morati i njih da stavljam paralelno.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...