Jump to content


Skretnica za heco professional 450.


TekManijak

Recommended Posts

1 sat ranije, TekManijak said:

Ako sam dobro razumeo, paralelno vezanje kondenzatora podrazumeva da iste krajeve oba kondenzatora povezem i potom ih zalemim.

Mogu li onda na ovaj nacin da stavim 68uF + 6.8uF? To u zbiru daje taman 75uF.

 

@nixie, jeste onaj crveni je wima mks 5,6 uF. U pravu si, nemogu da nadjem tu vrednost tako da cu onda morati i njih da stavljam paralelno.

Odgovor je Da za sve. Ti bipolarni elektrolitski kondenzatori su nepolarisani, tako da možeš da povezuješ krajeve kako hoćeš, isto je, nema plus/minus. Za crveni ne znam, odluči sam. Ja lično bi ga zamenio jer je star i nije skupa zamena. Možda mogu da se izbuše nove rupice na PCB za postavljanje dva kondenzatora umesto jednog, proveri. Ili se jednostavno spoje izvodi, dodaju novi parčići žice od 0,8 mm i ubode u postojeće rupice. Ožičenje takođe, dobijaju se dobri rezultati sa VDH CS12 za bas i ulaz od konektora do skretnice, CS18 za srednji i visoki. Rezultat je nekad čak i bolji nego što se postiže zamenom kondenzatora, sve zavisi od toga koliko su propali kondenzatori i koliko su bedne te originalne žice.

Link to comment
Share on other sites

http://www.kanibal.co.rs/products.php?sgr=11091000&pid=11091012

Evo ga polipropilen, i najgori polipropilen je bolji od bilo kog poliesterskog.

Od poliesterskih, najbolje uzeti WIMA MKS4 od 100V i to 2,2+3,3uF. Cena je znatno niža od Bennic, ali i gabariti, raster je 15mm. Nikako ne uzimaj WIMA MKS2 ili slično od 63V.

F&T kao i pre, samo od 100V, oni crni sa aksijalnim izvodima. Ovi ostali bipolarni elko od 50V nisu dobri, ne preporučujem nikome. Može za neke probe ili eksperimente sa skretnicama, ali ništa drugo.

Link to comment
Share on other sites

hvala puno na pomoći. Gledacu da zamenim odmah i te crvene pa da sam onda miran dugo vremena. Verovatno ću ići na polipropilen ako budu odgovarali po dimenzijama.

 

Žice za sada nediram, za Grundig važi da treba koristiti originalne zv. kablove pa se nadam da je i unutrašnje ožičenje odradjeno korektno.

Grundizi i u ovom stanju lepo sviraju ali s obzirom koliko promenu su doneli novi kondenzatori u heco zvučnicima očekujem da će i ovde biti nekog boljitka.

Link to comment
Share on other sites

Kondenzatori će sigurno doneti poboljšanje, praktično bez dileme. Za ožičenje mogu da kažem da nisam nikada video dobro ožičenje u fabričkim zvučnicima ekonomske klase, a to se retko viđa i u dosta skupljim zvučnicima. Vremenom bakarne žice znaju da oksidiraju pa se zvuk pogoršava.  Velika je prednost što možeš to sve sam da uradiš da nikome ništa ne plaćaš. Driveri dobro izgledaju i ako su ispravni onda će se sigurno isplatiti osvežavanje. :)

Link to comment
Share on other sites

Slusaj sta ti kaze Nixie i nema greske :D meni su njegovi zlata vredni saveti unapredili zvuk neverovatno a naslusao sam se prica da ne treba dirati kondenzatore niti bilo sta drugo ako sve radi. Stavljanjem pomenutih kondenzatora zvucnici su "prodisali", zamenom ozicenja povecali su "kapacitet pluca" za duplo :D iako je i jedno i drugo bilo ogroman skok, prednost bih (ako je uopste bitno) dao zameni ozicenja, otislo sve klasu iznad... u pitanju su Wharfedale Dovedale 3 u mom slucaju, 50 god stari zvucnici. Ako iko ima dilemu oko refresha zvucnika kao sto sam ja vagao, nadam se da ce krenuti ovim putem jer je dobitak "neocekivano" veliki u odnosu na ulaganje.

Ujedno, "zvanicno" bih da zahvalim @Nixie-u na savetima, odvojenom vremenu i zelji da iskreno pomogne pre svega - veliko HVALA ;D

Link to comment
Share on other sites

Oće me bilo šta gde piše Wharfedale, novo, staro, nebitno. :D

Pozdravljam svakog ko se ne boji da uzme lemilicu u ruke. Preporuka za prčkanje po zvučnicima je pištolj lemilica od 100tinak wati, najjeftinija vakuum pumpica za odlemljivanje i Tinol žica od 1mm. Pištolj je praktičan i dovoljno jak za žice do 6mm2, brzo se greje i malo sporije ladi. Ova Weller može da koristi vrhove od obične bakarne žice koje sam pravim.

https://www.prodavnicaalata.rs/proizvodi/weller-lemilica-pistolj-100w-9200uc/

Link to comment
Share on other sites

Uzecu odmah i vdh zice. Prvo cu da odradim samo na heco zvucnicima da vidim kakav ce efekat da bude a potom i na grundinzima.

Odmah da pitam da li ovaj VDH CS12 mogu da uzmem i kao zvucnicki kabl (do pojacala). Trenutno koristim neki stari kabl od nemackih zvucnika sumnjivog kvaliteta.

Taj zvucnicki bih zalemio direktno na skretnicu tako da vise nema menjanja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8.4.2021. at 9:39, TekManijak said:

@Nixie,

Znas li mozda da li su elkorauh kondenzatori u klasi F&T? Iako sam porucio F&T stigli su mi elkorauh kondenzatori od 68uF? Svi ostali su F&T. Nazalost nisam obratio paznju pre montaze tako da sada ni nemogu da reklamiram.

 

Možda jesu možda nisu, koji je proizvođač i model? Koji je napon?

PS

Da ne bude zabune, F&T su elkorauh takođe, to znači da je Al folija gruba, nagrižena. Elkoglatt su kondenzatori od glatke Al folije, koji su kvalitetniji ali i veći i skuplji od elkorauh. Ne znam ni da li se još proizvode, ima ih možda Mundorf. Razlika je u aktivnoj površini. Elkorauh folija ima veću površinu, a time i veći kapacitet u istom gabaritu od elkoglatt. Praktično svi elektroliti koji se danas prave (polarisani) su od nagrižene folije.

Link to comment
Share on other sites

3 sati ranije, taner said:

Ima li gorih bipolaraca od F&T-a; probao sam u skretnicama svašta i oni su zvučno dno, ni za niskotonce nisu. Oni Orange drops za gitarska pojačala su bistra voda za njih.

Ima gorih, naročito ako su stari po 30-40god. Orange drops nisu bipolari elektroliti, i nema velikih vrednosti, mislim da je najveći 10uF, ali nisam siguran, a gabaritno su mnogo veći za isti kapacitet. Ako nisi zadovoljan zvukom bipolarnih elektrolita bilo kojih, jer bip. elko je težak kompromis, uzimaj blokove, ako ih možeš ugraditi u postojeće skretnice. Ili bajpasuj svaki elektrolit nekim manjim blokom, to se čuje ponekad, zavisno od toga gde se nalazi taj elektrolit u šemi. 

F&T se preporučuju zato što ih ima kod nas, što nisu skupi, zvuče puno bolje od osušenih staraca i 100VDC je dozvoljeni DC napon. 100VDC (63VAC)  je dovoljno bezbedno za većinu zvučnika do pravih 100WRMS/8oma odnosno 200WRMS 4oma. Alternative su bipolarni elektroliti Jantzen, Mundorf, Visaton i tome slično, koji su teže nabavljivi i skuplji.

Znači kad se radi refresh stare skretnice, mora se voditi računa o raspoloživom prostoru i ceni komponenti, da ne izađe skuplje od zvučnika. Kad se pravi novo, nebo je granica. Kolko para, tolko muzike.

Kako je u temi reč o refresh-u starih skrenica, dodao bih još da osim zamene elektrolita, jak (pozitivan) uticaj na zvuk ima i zamena ožičenja, buksni, konektora itd. Stare žice možda dobro izgledaju, ali VDH CS serija bolje zvuči od većine tih žica, i kod nas može da se kupi. Žice su prilično jeftine i fleksibilne, za razliku od SCS serije, koje je višestruko skuplja, a žice prilično krute.

Kod mnogih fabričkih zvučnika induktiviteti (kalemovi) su jako loši, ali zamena toga je skupa i komplikovana, znači  uglavnom za optimiste. Gabariti novih kalemova su uvek veći, tako da se po pravilu mora praviti nova skretnica.

Link to comment
Share on other sites

Orange drops(ima ih u dve varijante) su nepolarizovani polipropileni i naveo sam njih kao primer za mastan, mračan ali kvalitetan zvuk.

 F&T su nepobitno zvučno dno dna, jer daju jako muljav zvuk i jedini razlog za njihovu kupovinu je taj što su jeftini. 

Bilo koji Kineski (Audiophiler, Weah, Solen...) sa eBay-a ili Alija su bolji od njih.

Tačno je da su kvalitetniji kondenzatori skuplji ali nisu baš toliko nedostupni, ja sam sebi više puta poručivao iz ove prodavnice i uvek je sve uredno stizalo i relativno brzo. 

https://www.audiohobby.eu/en/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Pre par dana nabavih multimetar sa mogućnošću merenja kapaciteta kondenzatora. 

Zanimljivo mi je da svi stari kondenzatori koje sam menjao u pojačalu i zvučnicima imaju deklarisane vrednosti +- 2%. Novi koje sam stavio uglavnom imaju  5-10% veći kapacitet od deklarisanog.

Po vašem mišljenju da li uopšte treba menjati kondenzatore koji su zadržali kapacitet ili ih ipak treba zameniti iz nekih drugih razloga?

Link to comment
Share on other sites

Poveća im se ESR (gubici), tako da novi po pravilu bolje zvuče od tih starih. A i sa tim starim nikad nisi siguran kad će da odu. Postoji i mišljenje da ništa ne treba dirati, sa kojim se ne slažem. Elektrolitski kondenzator je hemija, i kao takav podložan starenju, smanjenju probojnog napona, povećanoj struji curenja i pogoršanju performansi, dok kapacitet ponekad ostane očuvan naročito kod Elko glatt varijante.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...