pilebre Posted June 9, 2020 Author Report Share Posted June 9, 2020 Jos par pitanja dok sam na terenu i da potvrdim gadivo.. Bajpasovanjem se smatra dodavanje blok kondenzatora paralelno postojecem, jel tako? Mrezni i dva izlazna kondenzatora nisam menjao, da li i izlazne da zamenim vecim kapacitetom? Mislim da su 2200uF originalni.. I da li stari kondenzatori, koji merenjem imaju dobar kapacitet, mogu da ostanu da se ne menjaju?(sumnjam na neki 22uF da mi je ostao nezamnjen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljuba Grozni Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 13 sati ranije, pilebre said: Jos par pitanja dok sam na terenu i da potvrdim gadivo.. Bajpasovanjem se smatra dodavanje blok kondenzatora paralelno postojecem, jel tako? Mrezni i dva izlazna kondenzatora nisam menjao, da li i izlazne da zamenim vecim kapacitetom? Mislim da su 2200uF originalni.. I da li stari kondenzatori, koji merenjem imaju dobar kapacitet, mogu da ostanu da se ne menjaju?(sumnjam na neki 22uF da mi je ostao nezamnjen). 1.tako je , bajpas zalemi sa donje strane ,vodi racuna o dimenzijama 2.Mrezni i izlazni sigurno imaju dobar kapacitet , ali se promenio ESR ,tako da prema preporukama naseg Dr Vasiljevica , mrezni zameni obavezno , izlazne ne diraj , najcesce im je i ESR dobar , a imaju bolji zvuk ,naravno proveri ako mozes , na njih samo bajpas da popravis odziv u visokim tonovima i brzinu 3 .Ne sumnjaj, zameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljuba Grozni Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 i da se dopunim ,mrezni stavi 10000 uF ,63 v minimalno,izlazne mozes da stavljas vece ,recimo Grundig u svoje receivere RTY 900 i 901 stavlja 4000 uF ,Braun u aktivne kutije stavlja 4700 uF u bas deonicu , Ceski Tesla 3500 uF i tako dalje , probaj ,igraj se , pa nam napisi , rezultate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 Za 4 oma treba minimalno 10.000uF na izlazu (-3dB je na 4Hz fazni ugao je oko 12 stepeni na 20Hz). Za 8 oma 4.700uF je dovoljno (4,2Hz je -3dB) ali bolje je staviti 6800uF. Ako su izlazni kondenzatori samo 2.200uF onda je 18Hz -3dB i fazni ugao 40 stepeni, i to je loše ali možda je zamišljeno kao subsonic filter prvog reda. Svaki taj izlazni bajpasovati sa 4,7uF makar poliesterskim blok kondenzatorom od 100V (Wima ili slično). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilebre Posted June 10, 2020 Author Report Share Posted June 10, 2020 Hvala svima, javljam rezultate za 10-ak dana. Usput da pohvalim ceo forum koji opstaje uprkos ovim instant fejsbuk grupama i instagramima. Nisam neki aktivan clan ali mnooogo sam pametnih stvari ovde procitao i dosta naucio! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 Od jeftinih a relativno kvalitetnih elektrolitskih kondenzatora imaš SAMWHA kod nas po prodavnicama. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljuba Grozni Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 4 sati ranije, Nixie said: Od jeftinih a relativno kvalitetnih elektrolitskih kondenzatora imaš SAMWHA kod nas po prodavnicama. definitivno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 @pilebre, za napajanja pojačala snage pre kupovine proveriti datashhet-ove elektrolitskih kondenzatora i izabrati one sa većom dozvoljenom Ripple Current što znači i manji ESR, manje grejanje u radu, gledati da im bude što duži vek, uzeti po mogućstvu za 105C a ne za 85C, uzimati veći napon nego što je radni napon u uređaju i tako to. Sve to košta. Ako se zbog cene uzimaju lošiji kondenzatori, onda uzimati više manjih vezanih u paralelu jer to malo poboljšava situaciju. Ako se uzme kondenzator koji ne može izdržati potrebno opterećenje njegov vek je kratak. Ako se okrene naopako po polarritetu polarisani kondenzator, to je tek velika nevolja. Ne uzimati elektrolite starije od 3god. jer brže propadaju kad su bez napona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Body Posted June 11, 2020 Report Share Posted June 11, 2020 20 hours ago, Nixie said: Ne uzimati elektrolite starije od 3god. A kako to da proveri kad ne piše datum proizvodnje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zexx Posted June 11, 2020 Report Share Posted June 11, 2020 UCC DATE DECODE.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted June 11, 2020 Report Share Posted June 11, 2020 1 sat ranije, Body said: A kako to da proveri kad ne piše datum proizvodnje Na nekim ima na nekim nema. Ako kupiš novo u prodavnici, mala je verovatnoća da su stariji. Rizik svakako postoji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilebre Posted June 19, 2020 Author Report Share Posted June 19, 2020 Epa ovako, da sumiramo. Prvo sam po uputstvu stavio zvucnike jedan do drugog licem u lice na 15ak cm i iskljucivao jedan pa drugi. Epilog, bolje se cuje kad su oba ukljucena. Drugo, svakom drajveru proverio polaritet i pravilno povezao na skretnicu(da napomenem da je i pre bilo ispravno povezano). Trece, proverio sve lemove kondenzatora koje sam menjao, sve ok. Dakle sto se tice kutija sve korektno. Da napomenem da nisam zamenio mrezni kondenzator, ni ostale kondenzatore koje sam ostavio i za koje sam smatrao da su merenjem ok. Cim stignu menjam i to. A do tad, neko rece period usviravanja novih komponenti, to je sledece na redu. Postoji li neka procedura ili samo pustiti random muziku na oko pola potenciometra? Idemo dalje, pratim uputstva, mora ovo da zasvira kako treba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.