Jump to content


Fali opseg basa, zvuk prazan bez punoce


pilebre

Recommended Posts

Jos par pitanja dok sam na terenu i da potvrdim gadivo.. 

Bajpasovanjem se smatra dodavanje blok kondenzatora paralelno postojecem, jel tako?

Mrezni i dva izlazna kondenzatora nisam menjao, da li i izlazne da zamenim vecim kapacitetom? Mislim da su 2200uF originalni..

I da li stari kondenzatori, koji merenjem imaju dobar kapacitet, mogu da ostanu da se ne menjaju?(sumnjam na neki 22uF da mi je ostao nezamnjen).

 

Link to comment
Share on other sites

13 sati ranije, pilebre said:

Jos par pitanja dok sam na terenu i da potvrdim gadivo.. 

Bajpasovanjem se smatra dodavanje blok kondenzatora paralelno postojecem, jel tako?

Mrezni i dva izlazna kondenzatora nisam menjao, da li i izlazne da zamenim vecim kapacitetom? Mislim da su 2200uF originalni..

I da li stari kondenzatori, koji merenjem imaju dobar kapacitet, mogu da ostanu da se ne menjaju?(sumnjam na neki 22uF da mi je ostao nezamnjen).

 

1.tako je , bajpas zalemi sa donje strane ,vodi racuna o dimenzijama

2.Mrezni i izlazni sigurno imaju dobar kapacitet , ali se promenio ESR ,tako da prema preporukama naseg Dr Vasiljevica , mrezni zameni obavezno , izlazne ne diraj , najcesce im je i ESR dobar , a imaju bolji zvuk  ,naravno proveri ako mozes , na njih samo bajpas da popravis odziv u visokim tonovima i brzinu

3 .Ne sumnjaj, zameni

Link to comment
Share on other sites

Za 4 oma treba minimalno 10.000uF na izlazu (-3dB je na 4Hz fazni ugao je oko 12 stepeni na 20Hz). Za 8 oma 4.700uF je dovoljno (4,2Hz je -3dB) ali bolje je staviti 6800uF. Ako su izlazni kondenzatori samo 2.200uF onda je 18Hz -3dB i fazni ugao 40 stepeni, i to je loše ali možda je zamišljeno kao subsonic filter prvog reda.

Svaki taj izlazni bajpasovati sa 4,7uF makar poliesterskim blok kondenzatorom od 100V (Wima ili slično).

Link to comment
Share on other sites

@pilebre, za napajanja pojačala  snage pre kupovine proveriti datashhet-ove elektrolitskih kondenzatora i izabrati one sa većom dozvoljenom  Ripple Current što znači i manji ESR, manje grejanje u radu, gledati da im bude što duži vek, uzeti po mogućstvu za 105C a ne za 85C, uzimati veći napon nego što je radni napon u uređaju i tako to. Sve to košta. Ako se zbog cene uzimaju lošiji kondenzatori, onda uzimati više manjih vezanih u paralelu jer to malo poboljšava situaciju. Ako se uzme kondenzator koji ne može izdržati potrebno opterećenje njegov vek je kratak. Ako se okrene naopako po polarritetu polarisani kondenzator, to je  tek velika nevolja. Ne uzimati elektrolite starije od 3god. jer brže propadaju kad su bez napona.

Link to comment
Share on other sites

Epa ovako, da sumiramo.

Prvo sam po uputstvu stavio zvucnike jedan do drugog licem u lice na 15ak cm i iskljucivao jedan pa drugi. Epilog, bolje se cuje kad su oba ukljucena.

Drugo, svakom drajveru proverio polaritet i pravilno povezao na skretnicu(da napomenem da je i pre bilo ispravno povezano).

Trece, proverio sve lemove kondenzatora koje sam menjao, sve ok.

Dakle sto se tice kutija sve korektno. 

Da napomenem da nisam zamenio mrezni kondenzator, ni ostale kondenzatore koje sam ostavio i za koje sam smatrao da su merenjem ok. Cim stignu menjam i to.

A do tad, neko rece period usviravanja novih komponenti, to je sledece na redu. Postoji li neka procedura ili samo pustiti random muziku na oko pola potenciometra?

Idemo dalje, pratim uputstva, mora ovo da zasvira kako treba ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...