Jump to content


Nista bez mokrih carapa!


Dražo

Recommended Posts

5 sati ranije, Dražo said:

@Thecoki

Koristicu VBS monokristalne viljuske (slika ispod), koje vec imam na "4,75" kablu u drugom sistemu.

Imam inace i set WBT-0644 konektora, koji su mi do sada bili referenca za poredjenje, ali ce i opet biti (ref), kada sve lepo uklopim, usvira se... Cisto da potvrdim, za sada dominaciju VBS-a...

viber_image_2021-10-12_11-56-53-175.thumb.jpg.602b0b5a87bb2551586781cfd9e004e7.jpg

viber_image_2021-10-12_11-56-53-308.thumb.jpg.4b50268f2262950cd2e150bfc2ebbbc0.jpg

Почео си да фушеришеш :)

ни приближно исто лево и десно - не само бужир, него и форма

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Dražo said:

@SUROKVL zakljucno sa buzirom od sirove netretirane svile (kupljena na metar (x1,4m) u Kuci svile u NS, i potom kod lokalne krojacice uradjen po mojoj zelji buzir na promer cca. fi5).

Cek, samo da mi potpuno bude jasno. Iseces traku od svilenog platna, previjes na pola, prosijes sa jednim dva stepa, ii onda to prevrnes ili ne prevrnes da bi koristio kao buzir. 

A kakav je lan kao izolacija? Vidim da si probao svilu, pamuk, al ne videh lan. Imam nesto lanenog platna, i to navodno organskog 🤪 🤣🤣

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice hladjenja RPi-ja, trenutno resenje (vec zateceno, bakarne plocice na cipovima) je za sada dovoljno (temperatura se drzi na 56-57). Ako odlucim da pojacam hladjenje, ici cu sa onim "pirotskim" (ima fotka par strana iza), i mozda ventilator negde spolja...

Ova gotova resenja mi ne odgovaraju iz najmanje dva razloga:

- nemogucnost montaze (pogledaj unutrasnjost kucista, komoru gde je RPi, kompletno prezicenje, usb konektori koji ulaze u drvo i izlaze napolje...)

- sto bih morao da kupim (sto mi se ne uklapa u koncept jeftinog kucista), tj, porucim i cekam (sto mi se nije dalo)

Link to comment
Share on other sites

@B.R.Moje je bilo samo da kupim metar platna (mislim da je bilo oko 3-4 hiljade dinara, davno bese), i odnesem krojacici. Ona ima masinu koja ovo bas radi. Isece na trake 2-3 cm sirine, ubaci u masinu, i ona sama pravi buzir. Za sat vremena mi je izbacila 50m buzira, i ostalo mi jos pola metra platna.

Mana je sto postoji step (spoljni), i mala grba od 1-2 mm. No to je beznacajno kada se svileni buzir ogrne teflon trakom, koja sve to pritisne u maltene savrsen kruzni presek. Jeste da je u tom delu gde je sav, izolacija nesto deblja, no to je mizerno...

Lan nisam probao, isao sam na provereno dobre dielektrike. I lan ne vidim u listi dielektrickih konstanti razlicitih materijala (sto ne znaci da nije dobar, ako neko proba, neka javi, meni vise dosadilo... i znam da mi je svojevremeno Zoran FTA predlagao laneno ulje):

https://www.clippercontrols.com/pages/Dielectric-Constant-Values.html#S

 

Link to comment
Share on other sites

@B.R.Obe bocne ivice trake su zavrnute ka unutra jedno 4-5mm, jedna ka drugoj. Ako pogledas tada presek, dobijes jednu izduzenu elipsu (skoro pljosnatu). Potom su savom spojene jedno 1-2 mm od spica elipse, gde posle sivenja presek izgleda kao suza. Ne znam kako jednostavnije da objasnim...

Mozda ovako: Napolju zima, kijamet, ti samo u duksu. Neko ti dobaci cebe, ogrnes ga preko ledja, i privijes ga uz grudi, tako sto rukama krajeve cebeta zavrnes ka unutra, ka sebi. I onda gledano sa fronta, ta linija gde se spajaju dva kraja cebeta, neko zasije... I onda pravac Kovin :lol:

Link to comment
Share on other sites

On 10/11/2021 at 7:15 PM, Nixie said:

Šta će biti i ako prođe malo, to je sasvim lagan premaz, više kao neka impregnacija da ne propada od vlage u vazduhu i UV svetla.

Na tom mestu se cepa membrana. Drugacija je tvrdoca nego okolo i drugaciji ja mehanicka osobina papirnih vlakana tu. To je smola koja vremenom postaje tvrda. Nema potrebe da se "natapa", bolje je kao sto je Draza uradio, polako i pola sata duze.

Link to comment
Share on other sites

On 10/11/2021 at 6:55 PM, Dražo said:

Zica konacno ociscena,

I izuvijana masinom?

Ja sam laik za te stvari, ABA mislim da tako termicki obadjena zica ne sme da bude mehanicki mal-tretirana?

I ciscenje povrsina mora da bude vrlo blago bez istezanja i cimanja zice? A tek to uvrtanje masinom...

Nadam se da su pojedinacno izolovane / lakirane te zice pre uvijanja u "kiku"?

Pitam samo neka neko ko je upucen ispravi?

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Dražo said:

@B.R.

Mozda ovako: Napolju zima, kijamet, ti samo u duksu. Neko ti dobaci cebe, ogrnes ga preko ledja, i privijes ga uz grudi, tako sto rukama krajeve cebeta zavrnes ka unutra, ka sebi. I onda gledano sa fronta, ta linija gde se spajaju dva kraja cebeta, neko zasije... I onda pravac Kovin :lol:

Prretpostavio sam da je neko od onih resenja u kojima tekstilna industrija preuziima slucaj, jer farmacija nema odgovora na problem 😄

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Majda said:

I izuvijana masinom?

Ja sam laik za te stvari, ABA mislim da tako termicki obadjena zica ne sme da bude mehanicki mal-tretirana?

I ciscenje povrsina mora da bude vrlo blago bez istezanja i cimanja zice? A tek to uvrtanje masinom...

Nadam se da su pojedinacno izolovane / lakirane te zice pre uvijanja u "kiku"?

Pitam samo neka neko ko je upucen ispravi?

Od oksida koji su ostali na povrsini posle monokristalizacije, zica je "grubo" ociscena stajanjem 24h u rastvoru sirceta i soli. Ima fotka u temi, jos negde iz maja-juna.

Posle toga, to "ciscenje", kako ja kazem, jeste ustvari poliranje do sjaja - prvo smirglom granulacije 400 (dva blaga provlacenja), potom smirglom granulacije 2000 (2-3 provlacenja), i onda kao finis pamucnom tkaninom natopljenom u alkohol, i umocenom u soda-bikarbonu. Sve je to nezan postupak, nema tu nikakvog cimanja zice. A poliranje je potrebno, jer ostanu mikronske neravnivne kada otpadnu oksidi.

(Svega ovoga ne bi bilo kada bi se monokristalizacija obavljala u kontrolisanim i idealnim uslovima, bez kiseonika, u gasnom okruzenju, sto je skup proces, pocev od same peci, pa do gasa (i svega izmedju sto ulazi u jednacinu)).

Sto se tice uvrtanja, ono se izvodi vrlo sporo (npr. 20-tak obrtaja u minuti). I vrlo je blago (20 punih krugova na 2,5m duzine), samo toliko da se 8 zica sjedini u jednu kruznu celinu. U pravu si da ne sme biti mehanicki maltretirana, narocito ova termicki obradjena. No, ovde prilikom uvrtanja je to minimalno, i sam Andrej se slaze da ovo ne steti svojstvima zice.

Inace, u konkretnom slucaju, 8 zica koje ulaze u kombinaciju za jedan polaritet, nisu zasticene, vec gole. Zvucni rezultat ovog kabla je impresivan, no impresije prepustam Tozi. :)

Slusao sam raznih zvucnickih kablova, od 100-200, pa do 1000e. Pravio dva-tri (po ovom receptu sa vise razlicitih preseka, kao i kombinacija solid-core i licnastih), od fabrickih zica (OCC, OFC), razlicitih izolacija... Ni jedan taj kabel nije ni blizu...

...ovome sto sam nedavno uradio na "4,75" (te ukupne kvadrature po polaritetu, 5 golih VBS zica razlicitog preseka, blago uvijene, pa sve u pamuk, i na sve trostruki plutajuci sirm)

...odnosno ovome sto sam juce napravio na "6,75" (veci presek, vise zica, izolacija sirova netretirana svila, za sada bez sirmova,slusa se klot)

Neko ce reci da gresim u postupku, no meni su najbitniji zvucni rezultati, a oni su... Sacekajmo da Toza izroni iz akvarijuma, pa ce on. :)

 

Link to comment
Share on other sites

@MajdaUpravo sam novi komad zice (za prezicenje naponskih vodova u Tandbergu :o) izvadio iz rastvora sirceta i soli. Evo kako izgledaju te tzv. neravnine koje smirglam i poliram. Mislim da je telefon to bas lepo uhvatio. Inace je zica preseka 3,2mm2.

Moram opet da NAPOMENEM (za one koji ovo citaju, a nisu citali celu temu): Samo ja dobijam od Andreja zicu koju moram ovako dodatno da obradjujem (cistim, poliram). Zato je dobijam jeftinije, sto je kompromis koji obojici odgovara. Svi drugi koji kupite zicu od Andreja, bilo u formi gole zice, ili gotovog kabla, dobijate vec ispoliranu i sjajnu zicu. 

 

slika.thumb.jpg.7559bf1c2be3de1669935774cb94c427.jpg

Link to comment
Share on other sites

Има једно јефтино решење, додуше примена је за PC fun, HDD (дакле For PC HiFi - power noise filter) - код RPi нема покретних делова као што су вентилатори итд...али, шта мислите да се тако нешто проба између напајања и RPi?

https://www.kitsunehifi.com/product/elfidelity-axf-86-ultra-4-pin-power-filter-for-fans/

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ab said:

Јел овде неко писао о потреби додатне филтрације напајања за RPi?

Може ли која реч о томе?

Nema potrebe ako je napajanje izvedeno kako treba.

 

2 hours ago, ab said:

Има једно јефтино решење, додуше примена је за PC fun, HDD (дакле For PC HiFi - power noise filter) - код RPi нема покретних делова као што су вентилатори итд...али, шта мислите да се тако нешто проба између напајања и RPi?

https://www.kitsunehifi.com/product/elfidelity-axf-86-ultra-4-pin-power-filter-for-fans/

 

 

Nije dobro za RPI. To je za konstantne i manje struje ventilatora. RPI pri startu ovlaci vecu kolicinu struje sigurno. To je CLC pasivni filter i potrebno je da ide pre regulisanog napajanja a ne posle. Ako bi se taj filter postavio izmedju napajanja i rpi (koji vec ima neku decuplind i verovatno i mini LC clanove na funkcionalnim modulima unitra, to bilo totalno naopako

Skoro sbako dobro napajanje mora da ima neki CLC filter ali odgovarajuce snage, vece prigusnice i C, ali pre aktivnog regulatora.

(Obicno ljudi to ne koriste nego odmah siknu IC regulator i gotovo - najgore resenje. ALi zato je uvek u zvucnom smislu "super". :( )

Link to comment
Share on other sites

Vec sam negde postaviio pitanje, al posto ste krenuli ovde. Kakvo je generalno misljenje o ovakvom HAT-u za Malinu, koji filtriira napon. 

https://www.audiophonics.fr/en/raspberry-pi-and-other-sbc-accessories/ian-canada-conditionerpi-ultra-capacitor-conditioner-board-for-raspberry-pi-p-14596.html

Ideja je da se gura na klasicno switch napajanje. Navodno ovaj HAT resava probleme. 

Link to comment
Share on other sites

7 sati ranije, Majda said:

Nema potrebe ako je napajanje izvedeno kako treba.

 

Nije dobro za RPI. To je za konstantne i manje struje ventilatora. RPI pri startu ovlaci vecu kolicinu struje sigurno. To je CLC pasivni filter i potrebno je da ide pre regulisanog napajanja a ne posle. Ako bi se taj filter postavio izmedju napajanja i rpi (koji vec ima neku decuplind i verovatno i mini LC clanove na funkcionalnim modulima unitra, to bilo totalno naopako

Skoro sbako dobro napajanje mora da ima neki CLC filter ali odgovarajuce snage, vece prigusnice i C, ali pre aktivnog regulatora.

(Obicno ljudi to ne koriste nego odmah siknu IC regulator i gotovo - najgore resenje. ALi zato je uvek u zvucnom smislu "super". :( )

ово:
https://raspi.tv/2019/how-much-power-does-the-pi4b-use-power-measurements


У односу на ово:

https://www.buildcomputers.net/power-consumption-of-pc-components.html

Link to comment
Share on other sites

Pi je osetljiv čak i na loše USB kablove koji ne mogu da propuste 2.4 A, pri paljenju on povuče dosta i tu može biti problema. Generalno, napajanje od 2.5 A na 5 V je ono što njemu treba. Ako se pravi nekakav filter, treba voditi računa da komponente nemaju veliki linijski otpor, kako nebi došlo do pada napona kada povuče struju. 

Najbolje je probati, pa videti šta se dešava, najgora stvar koja može da se desi je da se Pi ugasi... On sam signalizira kada mu padne napon ispod dozvoljenog (mislim da se crvena lampica upali kod konektora za napajanje ako se dobro sećam...).

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, somilenko said:

Ako se pravi nekakav filter, treba voditi računa da komponente nemaju veliki linijski otpor, kako nebi došlo do pada napona kada povuče struju. 

Upravo tako.

Sa tim sto svaki pasivni filter posle pass elementa regulatora (power tranzistor u regulatoru) povecava otpor celokupnog naajanja. Bespotrebno. Vec postoje u RPI najverovatnije posebni manji LC filteri.

Najbolje je sa nekim postojecim napajanjem izmeriti struju odmah po startovanju? i dimenzionisati napajanje vece od toga.

Filter se postavlja ispred aktivne regulacije. RPI kao i bilo koji drugi uredjd tog tipa nije previse osetliv na sum napajanja zbog tga sto sam generise mnogo vecu kolicinu suma koju ujedno prosledjuje u svim pravcima. prvo zraci okolo, onda na izlazima a i vraca deo "napravljnog" sum u mrezu.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, ab said:

Ima i ovde:

https://www.switchdoc.com/2019/10/raspberry-pi-3b-4b-startup-currents-examined/

shema za RPI4: Obratiti paznju da nemaju sve verzije RPI isti power deo posle konektora

ovaj recimo ima samo zener diodu za ogranicenje napona. Takodje prisutan je i USB CC1 pin

https://datasheets.raspberrypi.com/rpi4/raspberry-pi-4-reduced-schematics.pdf

https://community.silabs.com/s/article/what-s-the-role-of-cc-pin-in-type-c-solution?language=en_US

https://ww1.microchip.com/downloads/en/appnotes/00001953a.pdf

vec postoji standardna vrednost od 5.1K posle konektora. Ali za napajnje je potreban i eksterni otpor koji ima 3 vrednosti u zavisnosti od struje napajanja.

1268973334_USBCC1pin.thumb.png.eb3442399dedc5d4abf0e62d7c6fa517.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...