Jump to content


Linearno napajanje regulator problem u dizajnu


Audio Doktor

Recommended Posts

Neki mozda znaju vec sam kacio sliku  ali evo tema 
Pravio sam Klasicni LM317  varijabilni  regulator voltaze za one koji ne znaju sta je to , to je simulator baterija i  raznih napajanja , univerzalni adapter tako reci   
  Dosao sam do TEST faze  gde sam primetio problem , slikao  sam sta se desava.

Da bi znao izlazni napon  ugradio sam ugradni Voltmetar , u vidu jeftinog kineskog unimera , medjutim problem, voltmetar menja napon tj opterecuje regulator 
Unimer meri napon preko otpora od 20Koma na opsegu od 10V ( prikazano na slici uvecano sa leve strane )  i 100Koma na opsegu od 50V (uvecano sa desne strane )
Nisam  to ocekivao , mada pametno bi bilo za ocekivati al eto  , i sad mi treba resenje za to , 

Kazu resenje je Voltmetar Visoke Impedanse , ali on se pravi sa Operacionim pojacavacima  a njima treba pozitivan i negativan napon sto nemam ovde , a hteo bi izbeci baterije ako mogu .
Jel ima neko iskustva sa ovim , postavljanje ugradnog Ametra  i ili    Voltmetra,  hteo bi izbeci opterecivanje kola tim otporom merenja ,   i dobiti sto precizniji merenje koje bi kasnije bilo korisno 
ovako kako jeste nikad nisam siguran sta se desava .
Evo i kvalitetnijih slika  u vidu linka jer drugacije ne moze 
https://drive.google.com/open?id=1WiVQ2QsuwcQILfkM251yoagN3w08bVVy

Lab power supply test Mala kombinovana.jpg

Link to comment
Share on other sites

Smisao stabilizatora je regulacija napona u funkciji opterećenja, što znači da u kolu nešto nije kako treba. Prosečan unimer ima ulazni otpor od 10 megaoma i na tvojih 2,8V pravi neke mikroampere struje, što je potrošnja koju LM317 i ne vidi, a kamoli da ga opterećuje.

Okači šemu ovde ili je nacrtaj da se vidi o čemu se priča.

Link to comment
Share on other sites

Kolo je standardno za Lm317   evo sad cu okacim , a gura 1K ohm otpor redno sa LED diodom  i ima voltmetar na izlazu  koje kolo vidi kao 20Koma i 100Koma na drugom opsegu .
 
Promni se napon  kao na slici ,  ako je nesto lose spojeno odlicno , znaci ne moram  da se cimam  sa voltmetrom visoke impedanse , rastavicu kad resim jos delova pa ako treba i slika iznutra .
Evo shema  jedina razlika je sto je R1 kod mene takodje Pot ne fiksni otpornik , dakle R1 i R2 kod mene su potovi ,  ,R1 4,7K a R2 10K 
https://www.google.rs/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fcircuitdigest.com%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fcircuitdiagram%2FCircuit-diagram-of-LM317-variable-voltage-regulator-circuit_0.png&imgrefurl=https%3A%2F%2Fcircuitdigest.com%2Felectronic-circuits%2Flm317-variable-voltage-regulator-circuit-diagram&docid=ayLs5uVB9IWXAM&tbnid=Q9p7F_W4y9EHpM%3A&vet=10ahUKEwitgOfP7ZviAhUCLVAKHbIICbMQMwhlKAAwAA..i&w=999&h=551&bih=920&biw=1920&q=LM317 circuit&ved=0ahUKEwitgOfP7ZviAhUCLVAKHbIICbMQMwhlKAAwAA&iact=mrc&uact=8

Link to comment
Share on other sites

Šta ti to znači R1 4k7?  Ne možeš tu stavjati više od 240oma koliko je po datasheet-u. Možeš malo više ali treba poštovati proizvođačko uputstvo da bi karakteristike sklopa bile u predviđenim granicama.

Stavi R1 180 oma i R2 potenciometar 4k7 ili 5k. Ako ne radi i ne drži čvrsto napon onda ti je neispravan LM317.

To je krajnje jednlstavan sklop, to mora da radi sve da si ga levom nogom pravio.

Link to comment
Share on other sites

R1 mora da bude fiksni otpornik. U aplikacijama ima raznih vrednosti, od 100 do 330 oma ali je najbolje da pratiš datasheet i tu staviš 240 oma. Potenciometar je RV1. Izbaci za sada diodu, nju moraš drugačije da postaviš da ti ne bi varirao intenzitet sa naponom i da je na krjau ne bi spalio.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nixie said:

 Možeš malo više ali treba poštovati proizvođačko uputstvo  

Da naravno , sve se postuje kako i pise , i radi kako i pise da ce raditi 
KAzu u PDFu da kad je LM317 opterecen on ce drzati to opterecenje , ali mora biti opterecen  minimalnom strujom a to nije on/off opterecenje , treba neko chestito verovatno , probo sam da stavim sta ima ali nemam dovoljno adekvatan otop za opterecenje .
Sa druge strane ugradni votlmetar ima svoje mane , a ovo je jedna od njih , DMM sa 1Mohm ili 10M bi radio savrseno , ali ipak je 20Koma merac a to je lose .
 O tome se radi razumes . Bar ja mislim da je kombinacija ta 2 problema u pitanju . 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Willi Studer said:

Ne može tako.  

PA ovako ne moze da ,  al ne bi uzimo tj davao 20e za kineski 2segmentni digitalni ugradni voltmetar bez da uopste znam kolika mu je impedansa  a i lose mi izgleda  , samo kazes koje vrednosti da stavim i probacemo jel isto il nije i mene interesuje.

Link to comment
Share on other sites

Да би ЛМ317 нормално радио треба да буде оптерећен са најмање 10 милиампера. Зата се врло често за Р1 узима отпорник од 110 Ома и тада је тај услов испуњен и без икаквог потрошача на излазу. Референтни напон преко Р! је 1.25 Волти и струја оптерћења је 1.25В/110 Ома. Ако је разлика напона улаз/излаз већа од 3 Волта тада се регулисани напон не мења до максималне струје коју трпи регулатор, тј. 1.5А. Никакав уградни волтметар не би смео да мења регулисани напон.

Link to comment
Share on other sites

За 24В нека Р1 буде 110 Ома а уместо РВ1 стави фиксни отпорник од 2КОма. Напон на улазу увек мора да буде најмање 27 Волти и под пуним оптерећењем. Регулатор ће тада савршено радити у свим условима.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Solderer said:

За 24В нека Р1 буде 110 Ома а уместо РВ1 стави фиксни отпорник од 2КОма. Напон на улазу увек мора да буде најмање 27 Волти и под пуним оптерећењем. Регулатор ће тада савршено радити у свим условима.

 Regulator je uredu   problem je u voltmetru  ,  voltmetar je  u paraleli sa R1 i R2 ,   ovakav kakav je analogni predstavlja impedansu od 1Kom ,20Koma  i 100Kom , to u paraleli menja stvari , menja vrednosti zbog toga varira voltaza 

 E  za to se trazi resenje , kako najbolje uraditi indikator stanja regulatora , Wili kaze digitalnim ugradnim voltmetrom  pa sam to pogledao  
A  druga opcija je CA3130 pojacavac , zameniti otpor u voltmetru sa  Megaomskim i onda nece biti uticaja na rad regulatora , a sa pojacalom pojacati signal jer bi bio mali .  To nisam znao da ce mi trebati , na internetu se zove Votltmetar visoke impedanse , ali mozda ga vise ljudi zna kao Miliohm metar .
Zbog toga naginjem na tu opciju jer je miliommetar korisna sprava , pa bi dobio 3 u 1  regulator , voltmetar  i miliommetar za 500 din , samo kako ja pravi stvari izace me 5000 al nema veze
A mozda ima jos neka opcija, to pitam .
Update-ovo sam slike ima sa jos opterecenja da se vidi sta se desi , do promene dolazi kad se promeni opseg na voltmetru , to je 1Kom , 50Kom , 200Kom otrpilike  redom za 0,5V , 10V i 50V opsega .

Link to comment
Share on other sites

3 sati ranije, Audio Doktor said:

 Regulator je uredu   problem je u voltmetru  ,  voltmetar je  u paraleli sa R1 i R2 ,   ovakav kakav je analogni predstavlja impedansu od 1Kom ,20Koma  i 100Kom , to u paraleli menja stvari , menja vrednosti zbog toga varira voltaza 

Ne brate, ne gledaš dobro, nema to nikakve veze sa voltmetrom. Svako opterećenje tog sklopa je vezano paralelno sa R1 i R2, to ne sme da utiče na podešeni napon. Treba tu staviti paralelni otpornik za predopterećenje kako bi sklop radio ispravno, kako reče solderer barem 10mA. E sad za 10mA na 3V treba otpornik da bude 300oma, a na 24V to je 80mA znači disipacija je 1,92W. Treba ti otpornik 300oma i barem 5W.

Drugi problem je disipacija samog LM317, ulazni napon - izlazni napon x struja pa izračunaj koliki hladnjak treba, znači taj sklop ne može dati veće struje na malim naponima. recimo ulaz 30V izlaz 3V, to je 27V razlike, ako je struja 1A to ti je 27W disipacije i treba ti jako dobar hladnjak reda 1k/W ili manje da to ohladi i da se ne uključuje termička zaštita kola.

Za ove namene bolji je LM350 Ili recimo stari 723 sa eksternim jakim tranzistorom u TO3 kućištu. Ili da se zadovoljiš sa LM317 ako nisu potrebne velike struje odnosno da mu dodaš opet eksterni jači tranzistor na povećem hladnjaku. Sve zavisi od potreba.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Nixie said:

Ne brate, ne gledaš dobro,

Probam sam  na njegovih 110oma  i 300mA opterecenja  isto se desava , ima u slikama 
https://drive.google.com/open?id=1QSrkD4Ll_ydLOQ7twYcE3b1Lco19Wpg6
https://drive.google.com/open?id=1uRbknMajrPBelGB7hoQ8FZ0gc0fVh01I
Rad sam probati sta god , opterecenje sam probao , i zamenu otpornika ,  sad ga pravim u multisimu simulacija , posto kad sam ga testirao sa motorom u simulaciji i kasnije probao sa pravim identicne sam rezultate dobio , pa da vidim sta ce multisim reci .
 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Solderer said:

Да ли ти мериш средњи пин регулатора ( излаз) према маси?

Merim izlaz regulatora i masu , mislim da je izlaz prvi pin , medjutim izvadio sam voltmetar i sad radi , bar kroz prvih par testova , sad rastavljam jos da vidim sta i kako ali izgleda sam voltmetar zalemio gde ne treba pa pravi problem .

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nixie said:

Pa brate to ti je osnovno kad radiš, nacrtaš šemu pa po šemi natenane i nema greške.:crno-na-belo

Mogo shljake tebra ima da se ne pogresi nigde , al dobro naslo se . Sad shljaka ko bog , dodao sam i zzastitu ok kratkog spoja kad ide na bateriju , mada imam jos dosta estetike da uradim da to lici na nesto

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...