Jump to content


Strujni kablovi - konstrukcija


jager

Recommended Posts

5 hours ago, Nixie said:

Neće, ako se delovi isto greju, povećeće se. Metali se šire linearno sa temperaturom, znači kad gledaš procep, unutrašnji prečnik se u apsolutnoj vrednosti širi manje nego spoljašnji, dok je relativno proširenje isto, prečnik(dužina) x koeficijent linearnog širenja x delta T. \triangle l=l_{0}\alpha\triangle t

Do smanjenja pocepa dolazi samo ako se recimo unutrašnji deo greje više nego spoljašnji ili obrnuto. 

To se često koristi pri montaži elemenata, recimo zagreje se čaura da se proširi, pa se navuče na vratilo. Ili se ohladi vratilo pa nabaci čaura. Ako su tolerancije izvedene s preklopom, kad se opet izjednače temperature teško može da se skine. Ako je čaura od bakarnih legura a osovina od čelika, grejanjem do određene temperature gubi se preklop zbog većeg širenje bakra u odnosu na čelik, i čaura se može skinuti.

Kalem sa nosačem će se takođe proširiti sa grejanjem, i to 1,5 do  2 pute više od gvožđa ako je u pitanju bakar ili aluminijum, pa će se smanjiti zazor prema spoljašnjem delu procepa a povećati prema unutrašnjem. 

Mislim da se ne greju isto? Grejanje pocinje u barelu prvo? A i inisu iste deblline u pitanju. "Burence" je mnogo duze od polne ploce i vezano je dole za nosac? Ne verujem da u kucnim uslovima sa porastom oko 5-10deg sobne temperature dolazi do velikih pomeranja u tom delu? Posto se ne koriste vece snage. E sad jedino ako pojacalo osciluje pa konstantno postoji neka HF koja ulazi u HF jedinicu?

Kao sto rece Voice coil tu trpi mnogo veci stres i termicki i mehanicki.

Link to comment
Share on other sites

45 minuta ranije, Majda said:

Mislim da se ne greju isto? Grejanje pocinje u barelu prvo? A i inisu iste deblline u pitanju. "Burence" je mnogo duze od polne ploce i vezano je dole za nosac? Ne verujem da u kucnim uslovima sa porastom oko 5-10deg sobne temperature dolazi do velikih pomeranja u tom delu? Posto se ne koriste vece snage. E sad jedino ako pojacalo osciluje pa konstantno postoji neka HF koja ulazi u HF jedinicu?

Kao sto rece Voice coil tu trpi mnogo veci stres i termicki i mehanicki.

E kad su bile nekad žurke sa onim fabričkim Sony/Techniks/Hitachi i sličnim "linijama", posle je išlo sve na premotavanje, a pojačala na opravku. 

Šta znam, pri opterećenju inicijalno grejanje je od kalema, pa se zračenjem prenosi na gvožđe i magnet, a delimično i preko nosača kalema na vrat membrane i donje vešanje. Šta se tu tačno dešava pitanje je, jer gvožđe je loš provodnik toplote, a istovremeno to je praktično glavni put za hlađenje kalema. Neki uticaj verovatno ima i strujanje vazduha od kretanja kalema, ali vazduh je vrlo loš provodnik toplote. Ako je Al ili Ti nosač kalema verovatno se prvo odlepljuju spojevi sa membranom i donjim vešanjem, a ako su slabije provodljivi nosači onda sam kalem. Visokotoncima u hlađenju pomaže ferofluid, gde ga ima.

Link to comment
Share on other sites

9 sati ranije, Solderer said:

Да ли се ово кућиште шрафи на шасију уређаја? Битно је да кондензатор и шилд буду максимално 3 сантиметра од уземљене шасије. Већа растојања уносе индуктивност која погоршава потискивање сметњи. Ја ову методу користим код свих ДЦ каблова где је то лакше извести јер је ХЛР конектор од метала и ствара добар контакт са кутијом уређаја.

Хвала на одговору.

Кућиште је самостално, то што се види на фотографији. Дакле, не шрафи се на кућиште уређаја.

Али, само кућиште са фотографије има позицију да се земља зашрафи на то исто кућиште, то је позиција испод плавог нула проводника - дакле нема више од 30mm од кондензатора али унутар овог кућишта. Да напоменем, овде је реч о уређају за 220VAC.

И још једна ствар, првобитни уграђени конектори су били метални на овом уређају ЈНА производње, али због недостатка истих је на излазу уграђен уводник кабла који је ПВЦ или неки бакелит...док је на улазу уграђен кабал већег пречника, па је на тој позицији замењен такође постојећи уводник већим.

Колико сам те разумео, требао бих на излазној страни имати или метални конектор за контакт са кућиштем уређаја или да се ово кућиште причврсти тј.зашрави на кућиште уземљеног уређаја. При том обратити пажњу да њихово растојање не износи више од 30mm?

Link to comment
Share on other sites

54 minuta ranije, ab said:

Колико сам те разумео, требао бих на излазној страни имати или метални конектор за контакт са кућиштем уређаја или да се ово кућиште причврсти тј.зашрави на кућиште уземљеног уређаја. При том обратити пажњу да њихово растојање не износи више од 30mm?

Иза тог филтера је вероватно неки трожилни кабал. Уземљење шилда преко  кондензатора  има сврхе само ако се то обави на самом улазу у уређај.

Зато ова метода није погодна за нпр. струјне летве. Када би унутар филтера убацио кондензатор између шилда и металног кућишта филтера, и онда то зашрафио у унутрашњости уређаја тако да постоји добар контакт, то би било у реду. Можеш сада као неки компромис да испробаш спајање шилда са уземљеним кућишем филтера и да онда максимално скратиш кабал на излазу или удвостручиш зелено/жуту жицу уземљења.

 

 

Link to comment
Share on other sites

;)

@Solderer

Ok, хвала пуно. Повезаћу шилд са улазног кабла на уземљење чврстом везом за кућиште филтера и преправити каблове тако да уместо као сада кабал на улазу буде дугачак, а на излазу ће бити онолико кратак колико треба да би имао функцију снабдевања струјом напајања за дигиталију. Дакле не могу сигурно испунити услов за дужину од 30 mm, можда буде х10.

Иначе, овај филтер са комбинацијом уграђених каблова већ ради јако леп посао.

Link to comment
Share on other sites

8 sati ranije, ab said:

Повезаћу шилд са улазног кабла на уземљење чврстом везом за кућиште

Повежи преко кондензатора. Код тебе постоји са овим филтером и боље решење.

1. И на излазу из филтера инсталирај трожилни кабал са шилдом

2. Кратком и дебелом жицом унутар филтера повежи оба шилда и пажљиво изолуј лемне спојеве најбоље неутралним силиконом ( има га у фарбарама) тако да не додирује ни кућиште.

3. Нађи најбољи начин да на улазу у уређај што ближе спојиш шилд и кондензатор на металну кутију .

Link to comment
Share on other sites

Ako mogu da primetim: Ova 2 kondenzatora, da bi imali dobro potiskivanje smetnji, moraju biti sto slicnijih vrednosti. Za tu namenu se koriste specijani C vece tolerancije i odgovarajuceg napona. Ako se vrednosti razlikuju u %, jednostavno nemaju osnovnu funkciju filtera.

Prvo isprazniti C, onda izmeriti i eventualno korigovati vrednosti dodavanjem X2 kondenzatora manje vrednosti paralelno sa onom C koji ima manju Vrednost.

Za ove nase napone mreze - standard je minimum 6mm od kablova do sasije, kao i za sve elemente koji se koriste

Link to comment
Share on other sites

2 sati ranije, Solderer said:

Повежи преко кондензатора. Код тебе постоји са овим филтером и боље решење.

1. И на излазу из филтера инсталирај трожилни кабал са шилдом

2. Кратком и дебелом жицом унутар филтера повежи оба шилда и пажљиво изолуј лемне спојеве најбоље неутралним силиконом ( има га у фарбарама) тако да не додирује ни кућиште.

3. Нађи најбољи начин да на улазу у уређај што ближе спојиш шилд и кондензатор на металну кутију .

1. Како да повежем земљу овог уређаја за овај трожилни кабал са шилдом на излазу?

3. Ово се односи за улаз овог датог филтера? Онда да ли то важи за оба кондензатора? Кутија је алу.

@Majda

Кондови су Iskrini ZZA 0.05uf (X) 220V-10A, F15110-A17 Yugoslavia

Има ту на излазу још један конд исте серије од 0.1uf + 2500pf.

Link to comment
Share on other sites

1 sat ranije, ab said:

1. Како да повежем земљу овог уређаја за овај трожилни кабал са шилдом на излазу?

3. Ово се односи за улаз овог датог филтера? Онда да ли то важи за оба кондензатора? Кутија је алу.

@Majda

Кондови су Iskrini ZZA 0.05uf (X) 220V-10A, F15110-A17 Yugoslavia

Има ту на излазу још један конд исте серије од 0.1uf + 2500pf.

Колико видим са слике, улазни кабал има жицу за уземљење прикључену на метално кућиште филтера. Нека ти кабал на излазу буде исти као на улазу, споји шилдове као што је описано, и спој жицу на уземљење на кутију филтера на исти начин или са тзв, лемном ушицом ( прилог).

У овој варијанти нема кер. кондензатора у филтеру, већ се он инсталира што ближе шасији уређаја који напајаш. Изолуј све спојеве да не дође до кратког споја.

 

index.jpg

Link to comment
Share on other sites

Кабал на излазу је идентичан али га нисам уземљио.

Ако сам сада добро разумео, смем и тај кабал на излазу - његову земљу да повежем на истој позицији где сам повезао земљу кабла на улазу?

Повезивање шилда оба кабла ми је јасно, а само још једном да питам - кондове не повезујем?

Link to comment
Share on other sites

1 minut ranije, ab said:

Кабал на излазу је идентичан али га нисам уземљио.

Ако сам сада добро разумео, смем и тај кабал на излазу - његову земљу да повежем на истој позицијо где сам повезао земљу кабла на улазу?

Повезивање шилда оба кабла ми је јасно, а само још једном да питам - кондове не повезујем?

Да ли је твој уређај који напајаш има предвиђено уземљење? На које кондове мислиш?

Link to comment
Share on other sites

Будући дац је у изградњи - свидео ми се твој предлог са керамичким кондензатором који ћу гледати да интегришем у пројекат, а могао би да се сједини са уземљењем филтера о којем полемишемо.

Кондове које све време спомињемо су кондови из филтера видљиви на претходно приказаним фотографијама. Ти си их иначе увео у причу, а надам се да си на њих мислио?

Link to comment
Share on other sites

4 minuta ranije, ab said:

Кондове које све време спомињемо су кондови из филтера видљиви на претходно приказаним фотографијама. Ти си их иначе увео у причу, а надам се да си на њих мислио?

Бојим се да се не разумемо. Ти кондови из филтера немају никакве везе са овим. За ово о чему причамо битан је само конд између шилда и кутије уређаја. Теби је један крај шилда на шуко утикачу, Можеш да уземљиш кутију ДАК-а и у том случају  можеш слободно да уземљење излазног кабла повежеш на исту позицију где је земља улазног. Најбоље би онда било да кабал у ДАК уградиш са приказаним уводником и одмах на улазу шилд преко конда од 10 нано уземљиш на кутију. Са ИЕЦ конектором је то скоро немогућа. Овако је јефтиније и боље.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
7 sati ranije, zoranzu said:

Evo i filozofije koju upotpunjuju dole navedeni komentari.

 

"Well, despite what some companies may tell you in their marketing, a power cord only conducts electricity.  And when it comes to conducting electricity, there are two simple and steadfast rules:

Larger Gauge = Lower Voltage Drop and Resistance

More Insulation/Shielding = Less Interference

I take these two rules to heart when designing and building my cables, and all but ignore the “fluff” that’s out there.  I am often asked why I don’t use exotic materials, and/or why I build my cables the way I do.  To that I simply say, I build cables to provide performance and value, not marketing slogans."

Who should buy this cable?
If you value a clean, neutral, uncolored (and dreamy-ish) sound with fantastic bass. Physically, you do get a lot of power cord for your money. The price is hard to beat if these are the qualities you’re looking for.

Tradeoffs
Aside from bass, there aren’t a lot of tonal shades or energy to the sound. There’s somewhat of a “global roll-off” where nothing is emphasized or clearly outlined. I guess that’s what it means to be neutral.

Notes
Neutral-ish white, dense, nice slam, and uncolored.
Link to comment
Share on other sites

Jay Luong na kraju zaključuje da je Strujni kabl osnova svakog sistema i da bi trebalo prvo njega odabrati iz velike ponude i šarolike prezentacije kojom grade tonalni potpis vašeg sistema, koji se kasnije teže koriguje u drugom pravcu. 

Sve je ovo diskutabilno uzimajući u obzir to da se osnovni izbor mora izvesti na nekakvom trenutnom sitemu, pa je teško utvrditi šta je starije kokoška ili jaje.

Iako smatram da je sistem strujnih kabloba izvanredno važan u sistemu ipak mislim da ga treba smatrati ozbiljnom i skupom nadogradnjom na nivou audio komponente. Ne bi smeo biti predmet štednje, ali isto tako ne bi smeo imati tonalni karakter, odnosno trebao bi biti maksimalno neutralan dovodeći sistem u balans i ravnotežu koji bi se odmah morao čuti.

Razrada ili usviravanje je neminovnost svakog materijala, sklopa ili sistema sklopova, pa tako i strujnih kablova.

Link to comment
Share on other sites

da li je nekad neko probao da stavi na tri-četiri utikačka mesta sa zadnje strane sprave i da ih poveže lepo paralelno? 

nešto tipa obrnute razvodne letve sa ultrakratkim/kvalitetnim utikačem na kraju umesto dodatnog provodnika da bi se eliminisao njegov extrakablovski uticaj...

To bi kablomanima i kabloskepticima pružilo neverovatno puno mesta za igru. Mogli bi tu svašta da radimo:

Uštekamo drugi kabl dok sprava radi a ištekamo drugi Kabel da se vidi da li ima razlike.

Uštekamo nekoliko kablova u isto vreme paralelno pa oslušnemo da li ima razlike u odnosu na samo jedan kabel napr...

? Šta mislite o tome ? :-)

Link to comment
Share on other sites

11 sati ranije, zoranzu said:

Свака част човеку.

Прочитах цео чланак и ево пар утисака, закључака. Многи се поклапају са мојим скромним искуствима:

- сви каблови су битни, али су струјни далеко битнији од других. Када се код интерконект, звучничких и усб каблова задовољи минимум пристојности, струјни праве разлику од тога да ли ће вас звук система одушевљавати и лепити за фотељу или вас нервирати. Често се мењају компоненте до изнемоглости у системима, а потенцијално је све то могао да реши један струјни кабел. Такође, конектор може да прикаже или упропасти звук кабела

- најбитнији је кабел од утичнице до летве. Он ће одредити могућности система. Други најбитнији кабел је на извору. Оно што тамо изгубите, нећете добити било каквим интервенцијама на остатку система. На осталим позицијама се треба играти са оним што је доступно. Неки каблови су добри на свим позицијама, док су неки добри на изворима, а лоши на појачалима и обрнуто. Како год, све је битно!

- не постоји савршен кабел, превише је непознатих у игри. Различити карактери компоненти, просторија, слушни апарат итд. Самим тим је игранка неизбежна. Поготово кад се узму у обзир ипак ограничена средства већине нас

- реална цена, у зависности од коришћених материјала и конектора за било који струјни кабел на свету, укључујући и зараду произвођача се завршава на око 2000 Еура (наравно ако кабел није запакован у коферче које кошта иљаду). Све преко тога је подизање цене елитизма ради и зато што има људи који толико имају, да неће ни да купе јефтиније. У неку руку је и логично, да ако је неко купио систем од пола милиона, хоће да има бар 50 иљада у кабловима, за сваки случај

- тестирани су каблови од око 300 до 6000 Долара. Највећи добици су у првој групи са око 300-500 Долара у односу на кинеске каблове. Ту се ради о "небо и земља" разликама. Следећи конкретан добитак се дешава на око 1200-2000 Долара. Како је у тестирању отишао даље и приближавао се цени од 6000, само два кабела, према његовом опису, доносе нешто конкретно у односу на 2, 3 кабела из 1200-2000 Долара ранга. Дакле, већина каблова скупљих од тога су чисти маркетиншки трик, а неки су и осетно гори од ових "јефтинијих".

 

 

Link to comment
Share on other sites

14 minuta ranije, zflazar said:

da li je nekad neko probao da stavi na tri-četiri utikačka mesta sa zadnje strane sprave i da ih poveže lepo paralelno? 

nešto tipa obrnute razvodne letve sa ultrakratkim/kvalitetnim utikačem na kraju umesto dodatnog provodnika da bi se eliminisao njegov extrakablovski uticaj...

To bi kablomanima i kabloskepticima pružilo neverovatno puno mesta za igru. Mogli bi tu svašta da radimo:

Uštekamo drugi kabl dok sprava radi a ištekamo drugi Kabel da se vidi da li ima razlike.

Uštekamo nekoliko kablova u isto vreme paralelno pa oslušnemo da li ima razlike u odnosu na samo jedan kabel napr...

? Šta mislite o tome ? :-)

Поведи и следићемо те :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...