Jump to content


Majdin "sistem"


Majda

Recommended Posts

29 minutes ago, Woland said:

Toliko nekako košta i ručka koju pravi Thomas Schick

Mislio sam da je shick-ova rucica skuplja. I to je lepa rucka takodje. Slusao sam je nekoliko puta i delovala mi je odlicno? I ergonomija je dobra.

Jedino sto vidim kao neki recimo ergonomski problem kod tih novijih rucica:

- polugica lift mehanizma je veoma blizu korena rucice, duboko iza glave.

- arm rest je isto udaljen i potpuno je na drugoj polovini cevi rucica.

To me nervira. Nekoa sam navikao da lift bude napred i da armrest bude na polovini koja je blize glavi

Za to mora da se komplikovanije napravi remote mehaika kao kod EMT-a recimo. Taj sistem mi savrseno odgovara...

Link to comment
Share on other sites

31 minuta ranije, Majda said:

Jedino sto vidim kao neki recimo ergonomski problem kod tih novijih rucica:

- polugica lift mehanizma je veoma blizu korena rucice, duboko iza glave.

- arm rest je isto udaljen i potpuno je na drugoj polovini cevi rucica.

То јесте тако (бар по мом искуству) због:

  1. Компликација (и цене) израде свог лифта. Највећи број нових ручица користе готове лифтове, и то прво Rega-ин модел, а онда Jelco-ов модел. То су готови лифтови, намењени лаком уградом, и тиме се морају монтирати близу тачке ослона како би покретна површина (где се цев ослања) била са што мањим радијусом, тиме и што мања уопште. Dynavector (DV-507) има специфичан дизајн лифта где се мора полугом деловати на сами крај ручице, али полуга је опет близу тачке ослона зато што су тако људи навикли.
     
  2. Нежељених резонанца. Монтажа arm rest-а близу средине цеви, нарочито код дужих цеви, може показати нежељене резонанце целог склопа због саме форме монтаже. Рецимо, код мог дизајна ручице, користио сам cantilever плочицу за монтирање arm rest-а, али то (1) додатно компликује израду, и (2) уноси резонанце које могу бити тешке за контролу. Зато сам код најновије ручице потпуно елиминирао посебни arm rest, и сада се цев осљања директно на радну површину лифта.

Свакако, ако се ради о custom решењу где се ручка не мора монтирати на једну тачку, него се склоп може додавати по жељу на plinth и/или armboard, свашта се може урадити.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, InSides said:

ако се ради о custom решењу где се ручка не мора монтирати на једну тачку, него се склоп може додавати по жељу на plinth и/или armboard,

ako nesto sam mislio da uradim arm rest sigurno na postolje rucice. Ali mislim da je komplikovanije napraviti armlift kao poseban sistem koji ide isto unutar postolja cele rucice. Mozda i nije akoi de direktno bez onih hidraulickih sistema za polako spustanje i podizanje? za direktno podizanje je ustvari poteban samo neki remote element koji pomera ekscentar koji dalje pomera sipku gore dole?

 

Link to comment
Share on other sites

5 sati ranije, Majda said:

Da li je to slucaj kada nosac armresta ide iz "korena" nosaca rucice?

Да. У противном, вибрације другачије утичу. Није да их нема, али је утицај различит.

5 sati ranije, Majda said:

ako nesto sam mislio da uradim arm rest sigurno na postolje rucice. Ali mislim da je komplikovanije napraviti armlift kao poseban sistem koji ide isto unutar postolja cele rucice. Mozda i nije akoi de direktno bez onih hidraulickih sistema za polako spustanje i podizanje? za direktno podizanje je ustvari poteban samo neki remote element koji pomera ekscentar koji dalje pomera sipku gore dole?

Ексцентар је валидна опција за DIY лифт. Дампирање се може урадити са магнетима и бакарним елементом.... једино да имам вишак времена. :(

Link to comment
Share on other sites

@InSides Pa ti si za te stvari vrhunski strucnjak naravno... Moram prvo nesto da smislim za EMT rucicu. probao sam Lemco atmrest i odlicno pasuje a moze da se i pomera gore dole. Imam i jedan Lenco atm lift. Sve za montazu ispod  ploce na kojoj je nosac Ali to mi je bas komplikovano da napravim, jednostavno ne mogu sam da izglodjem debelu metalnu ploci da bi ubacio te elemente. Videcu da skinem dimenzije tih delova i rastojanja sa Lenco sasije pa da eventualo uradim tanju plocu odozgo a ispod samo laserom da isecem deblje ploce i ostavim mesta za te elemente i naravno rucicu? Ima i tih EMT lift mehanizama ali su cene jos malo pa kao i rucicei teze se montiraju na sasiju mislim... EMT elektricni armlift mehanizmi za novije modele su jeftiniji ali traze dodatno napajanje a to mi se stvarno ne uvodi...

Mada pre toga moram napraviti novu policu. Sa poklopcem i kljucem za gornju plocu gde ce stajati gramofon. Deca ce da to pokvare i uniste ako bude onako otvoreno sigurno...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On November 27, 2019 at 4:38 PM, Majda said:

Isprobao alternativn sistem atenuacije. Za HF jedinice. Induktivnim step-down elementom. Nisam siguran tacno koji je od dva moguca tipa ovaj tip. Ili je autotransformator ili bucking transformer connection. Ali nije ni toliko vazno. Mislim na osnovu nekih premeravanja da je ipak bucking mode transformator u pitanju?

sa "malim"zakasnjenjem od nekoliko meseci - impedansa celog sistema zvucnika 3way sys.

Vrlo mala odstulapanja od neke centralne impedanse sa induktivnim atenuatorom i jednostavnim kolom u kojem vrsi atenuaciju HF jedinica i ujedno i rezanje niskih F

 

impedance W xfrm att.png

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, prophet said:

Ko zmaj.

Da ali samo na papiru sagledavano van konteksta i ostalih merenja. Nisam stigao da uradim i transfer i fft jednostavno. Ovako na uvo bolje radi od klasicne skretnice sa klasicnom atenuacijom. Samo sam na brzinu proverio i izmerio impedansu sa tim elementom i damping otporom. I kao da se ceo taj sistem bolje ponasa sto se tice impedanse. Narocito vazno za pogon cevnim SE pojacalom BEZ feedback-a. Klasicno kolo. koje se upotrebljavalo i jos uvek se upotrebljava   na primer Shindo to koristi. Sa tim sto je ovaj induktivni att vrlo kvalitetan i skup. Ali je i znacajno veci od standardnih (osetno vece i kvalitetnije jezgro, deblja zica od 1.2mm) koje su ugradjivali Tannoy, Klipsch, i mnogi drugi. Sve ostalo je isto. 

Link to comment
Share on other sites

Meni je bilo potrebno (bez menja onako na uvo izmedju -4 i -6 db umanjenja nivoa za HF, koje su bez horn sistema, samo lenses.) Atenuator ima izvode koraka 1db do -15db. Sto je otprilike OK za primenu skoro svih jedinica ukljucujuci i horne na driverima.

Ono sto sam primetio na osnovu ovih merenja, a otprilike se poklapa i sa spice simulacima, je da nema onog "stomaka" na mestu susreta koji postoji sa skretnicama kalasicno izvedenim i nizeg reda. Nekako kao da ucini celokupnu impedansu mnogo ravnijom?

A mislim da se isti efekat dobija i ako se ne koristi atenuacija.

Verovatno se jedan atenuator ovog tipa moze koristiti iz centralni driver sa manjim stepenom atenuacije i za HF sa vecim. Ulazni C se setuje za donju F centralnog drivera a koriste se razliciti izvodi za centralni ili srednjetonac i visoki deo. Nisam konkretno to isprobao i izmerio ali velika je verovatnoca da je upravo tako...

Posle ovih iskustava definitivno cu ili napraviti sebi par ili poruciti.

(Na fotografijama Shindo verzija attenuatora i Tannoy elektricna shema na kojoj se vidi koji je to element.)

shindo latour crossover.jpg

17 WRSE HF XO Diagram.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
5 hours ago, zflazar said:

lepo& pedantno! :thumbsup2

Hvala :) Ovi nabori ispod zute izolir trake (koja nije za ovu namenu - ali zatvorene prodavnice pa ne kupih traku bas za  to) su od kanapa kojim sam zategaso poslednji namotaj da se ne odmotava. Pa su malo "namrrskani"... Verovatno je moglo i malo bolje :(

 

 

Link to comment
Share on other sites

@prophet

Merni rezultati neverovatno odgovaraju racunskim vrednostima. Mada mi je neki prosecan do los RLC metar :(.

Atenuacija od -2db do -12db sa korakom od 2db. Stvarno nisam mogao da izvodim jos ovih bakarnih traka. Meni je potrebno, na osnovu proba sa drugim Latenuatorom oko -4 do -6db ali sam izveo i druge manje nivoe mozda cu u buducnosti koristiti i horne koje ce imati dodatno pojacanje oko 4db...

Najveci problemi kod motanja - skidanje izolacije laka zice i lemljenje traka na tacno odredjenim mestima. Motalica ne moze da se zakoci a ni zicu nisam mogao da "zakocim". Tako da sam se na jedvite jade ipak nekako snasao. Ovi izvodi mpraju da se urade bakarnim trakama. Ako se radi zicom ili se izvodi svaki kraj zice, poremeti se brzo pakovanje namotaj i ne moze da se lepo napakuje zica vec bude onako haoticno i lose. Utice i na Q faktor i ostale parametre. Namotaji jednostavno moraju da budu sto kompaktniji i sto vise u magnetnom polju, sto blize jezgru...

Nisam uspeo da spakujem svih 79 lamela nego samo 77. :( "M" lamele se najteze pakuju. I najteze rasklapaju.

Zica 1.3 mm veoma mali termogeni gubici. Prethodni, skupi i dobri atenuatori su bili sa zicom oko 1.2mm racunajuci i dupli lak. I nije imao magnetni procep. Ovo mi je bilo malo cudno bez obzira sto tu nema DC komponente vec samo ide naizmenicna struja?

Ovaj tip atenuatora ne moze da se uradi na obicnom jezgru za transformatre. Mora biti visoko permeabilno jezgro.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, SuperFi said:

Fenomenalno Zoki! 

Jel to upgradujes postojecu skretnicu? Gvozdja su neka NOS?

 

Cao SuperFi. Pa da napravio sam neke probe i sve mi nekako bolje zvuci sa ovim tipom atenuatora. A i impedansa celog zvucnickog sistema na meranu izgleda mnogo bolje. Skoro je ravna. Videcemo kako ce da se ponasa sa ovim mojim primercima...

Jete ovo su NOS jezgra. Neka Siemens. "M" lamele 0.35mm, fiksni procep i izuzetno velika relativna premeabilnost. To sam sve prethodno morao da proverim merenjem da vidim da li odgovaraju za ovu namenu.

Link to comment
Share on other sites

Sklopio sam jezgra i izmerio korake. Ukupni otpor namotaja, (zica 1.3mm) oko 0.2oma. Ukupna induktivnost oko 25Hy. Veoma se sve poklapa sa proracunima. Na grafiku su oba primerka i vrlo dobro se poklapaju koraci. Danas posle 17h povezujem...

 

L-att steps.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Nadjoh neke fotografije od pre par meseci, Pripremio i izmerio parametre jezgra i napravio kalemska tela od furnira. Mislim da cu uraditi jedan par MC step-Up trafoa :)

Lezgra vintage naravno. Visoko permeabilana, izuzetno tanke lamele "M" tipa 0.15mm? nisam merio...

Veoma nezgodno se pakuju i rasturaju. Uspeo da rastavim i ponovo sastavim za merenja, pa opet ponovo da raspakujem bez ostecene lamelice :)

 

IMG_4775.JPG

IMG_4776.JPG

IMG_4778.JPG

IMG_4782.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...