nemcha83 Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 Pod drajveri misliš na visokotonce jel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 Да. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bokyy Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 bass srednjotonce i visokotonce Mislim da ces morati nekog da nadjes sa iskustvom da to proveri ili nadji neki izvor zvuka,nemoj tu yamahu,pa probavaj sa prespajanjem otpornika,pa da li ces dobiti rad na visokotoncima, tu treba neko sa iskustvom jer moze biti svasta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 OK hvala puno. E sad samo još da nađem nekoga ko to ume:(. Ako znate nekoga recimo iz NS ko bi to mogao da odradi, idem tamo sledeće nedelje pa da ih ponesem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zek Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 43 minuta ranije, nemcha83 said: Sa slike se ne može utvrditi šta je to u sredini što je eksplodiralo, ali je najverovatnije neki kondenzator. Pokušaj da vidiš sa donje strane gde je koji od elemenata povezan prema zvučničkim jedinicama. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 Мало сам закаснио али је евидентно да је неки конд одапео. Вероватно је део који је одлетео негде у кутији. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 Probaću ali mislim da će ovo ipak neko stručan da pogleda i probati da reši.. Koliko bi od prilike mogla da košta popravka ako se ispostavi da su drajveri ispravni? Znači samo da se srede skretnice.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 1К динара. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 Koliko je merodavno testiranje zvučnika baterijom?Negde sam pročitao da je neispravan ne bi davao nikakav signal a ovi moji šušte pri kontaktu sa baterijom.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 2, 2018 Report Share Posted December 2, 2018 1000 dindži nije strašno, samo da nisu zveknuli drajveri.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Nisam nikako stigao do NS da odnesem zvučnike na servis, a u međuvremenu sam našao unutar samih kutija ostatke kondenzatora koji su eksplodirali.. U pitanju su 3.3uf 50v kondenzatori.. E sad, da li su blok da li bipolarni da li ovi oni.. Pojma nemam. Uspeo sam sa njih da pročitam samo to.. Koje bih mogao da stavim na njihovo mesto? Hteo bih da probam sam da popravim ove jer ću najverovatnije kupiti nove a ovo ako ne uspem da popravim, ide na servis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Вероватно је био биполарни 3,3µF/50V. Дај бар неку фотку. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Nisam nikako stigao do NS da odnesem zvučnike na servis, a u međuvremenu sam našao unutar samih kutija ostatke kondenzatora koji su eksplodirali.. U pitanju su 3.3uf 50v kondenzatori.. E sad, da li su blok da li bipolarni da li ovi oni.. Pojma nemam. Uspeo sam sa njih da pročitam samo to.. Koje bih mogao da stavim na njihovo mesto? Hteo bih da probam sam da popravim ove jer ću najverovatnije kupiti nove a ovo ako ne uspem da popravim, ide na servis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Evo fotke. Uspeo sam samo da pročitam 3.3uf 50v i kao da dole piše NP.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Da li ima smisla stavljati tu sada neke od 100V ili moraju baš isti kao što su bili? Ove zvučnike nisam ni čuo kako treba, visokotonce uopšte, pa kad je već takva situacija, šta je najbolja varijanta od kondenzatora koju mogu da ubacim tu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 NP значи не поларизован. http://www.mikroprinc.com/proizvodi/pasivne-elektronske-komponente/kondenzatori/cmkp-polipropilen-metalizirani-kondenzatori/cmkp-3.3uf/275vac-x2-rm27.5/index.php http://www.mikroprinc.com/proizvodi/pasivne-elektronske-komponente/kondenzatori/wima-poliester-metalizirani-kondenzatori/cmks-kondenzatori-100v/cmks4-3.3uf/100v/index.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 17 minuta ranije, nemcha83 said: Da li ima smisla stavljati tu sada neke od 100V ili moraju baš isti kao što su bili? Ove zvučnike nisam ni čuo kako treba, visokotonce uopšte, pa kad je već takva situacija, šta je najbolja varijanta od kondenzatora koju mogu da ubacim tu? Najbolja varijanta je staviti neke vrhunske, ali verujem da nisi na to mislio. Za, da proradi dobro je i to što ti je al_Zee predložio, s tim što bih ja pre stavio vimu, ako uspeš mkp10 seriju da iskopaš u 3.3uF onda bi to bilo lep upgrade i solidna popravka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willi Studer Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 WIMA MKP10 3,3uF/630V košta desetak evra i ima da se kupi. Adekvatna zamena za taj zvučnik je F&T aksijalni bipolarni elektrolit:https://www.mgelectronic.rs/kondenzator-bipolarni-33µf-100v Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Da, razlika u ceni je značajna. Mogao bi u isto vreme ako već sve vadi i radi, da zameni i onaj drugi koji je još uvek živ, ali je pitanje u kakvom je stanju nakon te eksplozije. Neka i njemu snimi vrednost pa kupi i jedan i drugu u paru i zameni sa ovim aksialnim od 100V. Koštaće ga sve kao jedna vima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Za taj aksialni F&T 3.3uf piše da je njegova otpornost 5.8 Ω zar to nije puno? Još +/- 20% tolerancije, valja li šta uopšte? Kod wime mkp10 ne piše nikakav podatak za otpor, a tolerancija mu je +/- 10%. Da taj otpor ne utiša visokotononac poprilično, pogotovo ako već ima neki otpornik na ulazu prema visokitoncu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Hvala puno na savetima! Malo ću razmisliti i finansijski da se izračunam šta mi se isplati da sada radim ali po vašim predlozima vidim da bih sa skupljim kondenzatorima dobio primetno bolji zvuk. Sad možda i uložim pare u ove kutije, jer ako sređivanjem skretnica oni prorade i to kako treba onda nema potrebe za drugim. E sada, ako krenem da ih lemim sam, da li mogu nešto da upropastim? Dve žice sa skretnice koje vire a na kojima je bio onaj kondenzator koji je ekspodirao su mesto gde treba da dođe novi kondenzator. Da li je bitno kako ga okrećem i ako jeste kako to da odredim? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Sa ovim boljim wima bi mogao teoretski da visoki malo izađe ili da dominira, ako je otpor starog eksplodiranog konda bio negde kao ovaj aksialni, zato ljudima samo zamena kondova za "moderne" polipropilene može da ne prija, jer se mora razmišljati i o nekim drugim stvarima, kao što je otpornost ili propusnost elemenata koji se uklapaju. Ja sam uvek za bolji kondenzarot, pa ugađanje posle 5 dana usviravanja i procene zvučnog balansa ili merenja. Zavisi i od skretnice. Ako je kod tebe taj otpornik na putu signala ka visokotoncu, onda bi njega valjalo čačkati nakon slušanja. Ako dominira visoki onda ga malo povećati ili obrnuto... Sigurno je manje rizično ići na isti tip konda pa se neće pojaviti eventualne ne usklađenosti, ali se neće ni zvuk podići na viši nivo, ako se i ima takva namera. U smislu popravke bolja je ova manje komplikovana i jeftinija opcija. U smislu poboljšanja i veće zezancije je bolje ići na bolji kind koji obavezno povlači još nešto sa sobom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Ako nije problem da slikaš i pločicu sa donje strane da vidim veze. Izgleda da je skretnica 12db i da je eksplodirao samo kond na ulazu ka visokom posle koga mala zavojnica vodi na minus. Ako dobro pretpostavljam bass ima zavojnicu pa posle nje otpornik i kond prema minusu. Tu kond nije eksplodirao jer je bio zaštićen zavojnicom i otpornikom pre njega. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemcha83 Posted December 9, 2018 Report Share Posted December 9, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.