Jump to content


Genius SW-HF 6000 5.1 Popravka


Taddy

Recommended Posts

Pre svega pozdrav svima zato sto sam novi na forumu.

E sad ovako da krenemo sa problemom. Imam gore u naslovu pomenute zvucnike vec zadnjih 8-9 godina i do sada nisam imao nikakvih problem. Sta se desilo ? Pre par noci nestane struja i nakon odredjenog vremena kad je dosla struja istog momenta iz dela gde je sva elektronika jenesto puklo i zasmrdelo onako lepo na spaljenu elektroniku. Ujutru uzmem da vidim ocemu se tu radi, vidim da je glavni osigurac od 250v 2.5A otiso odem kupim novi zamenski stavim kako ukljucim u struju eksplodira momentalno. Krenem dalje rastavim kutiju i vidim da je na ploci koja sluzi odvojeno za Woofer puko izlaz tj, Ic kolo glavno veliko koje ide na hladnjak. Oznaka Ic kola je : TDA7293 za woofer od 100w 6(oma)... Narucim ja novo medjuvremenu proverim Izlaz na glavnom trafou normalan, proverim sve otpornike na toj ploci svi daju opseg kako pise u Servisnoj knjizi, proverim kondenzatore vizuelno svi dobri, proverim takodje i cetiri glavne diode na ulazu dobre, zalemim novo Ic kolo ukljucim u struju kad hoces, prc, o5 puce. Zanima me vase misljenje sta mislite sta moze da bude uzrocnik kvara? 

IMG-20181013-194447.jpg

https://ibb.co/kPnOwL

Link to comment
Share on other sites

  • Taddy changed the title to Genius SW-HF 6000 5.1 Popravka
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 sati ranije, Taddy said:

Zanima me vase misljenje sta mislite sta moze da bude uzrocnik kvara? 

Моје скромно мишљење је да прво треба испитати све електролите ЕСР метром а ако се не поседује онда све електролите заменити новим. Наравно и ТДА приде.

Узрочник квара може да буде и прегревање тј. лоше хлађење излазног ИЦ-а.

Link to comment
Share on other sites

JA bi  sa iskustvom koje imam zamenio i te diode kad bih stavljao novo kolo , a sto se tice ispravnosti diode ,one rade na 200V , kako da ih testiras sa voltmetrom koji radi na 5V , ne mozes , mozes one male , ove tesko, mada najcesce je slucaj da ako rade na 5V rade i na 200V al nije garantovano, nije garantovano ni da su u kolu, ima tu izgoretina bas gde dioda ide,  mozda ima neki prekid ,  u tom slucaju ode IC , 
Pa mi pada na pamet , ako zelis , napravi video , da vidim sta radis ,  ja nisam inzenjer ali trenutno mi stiglo auto pojacalo koje nece da se ugasi , kao kad kompjuter ne bi hteo da se ugasi, isti problem , napajanje non stop radi ,  i isto je kao u kompjuteru , pa sad nadji sto nece da se ugasi , radi i odbija da stane da radi , pri tom govori da ne radi . 
Da se utesis ima i vecih problema to je poenta , 

Savet , stavi sijalicu redno , dakle jednu zicu iz uticnice direkt, drugu na sijalicu, 50W kucnu , pa sa nje u pojacalo, ako nesto nije u redu nece biti bum .Upalice se sijalica i to je to , kad vec nemas boljih instrumenata , i taj radi , lako se pravi.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gox co. said:

Kupio si fake IC. Nece da moze... Ja sam sprzio cetiri komada dok nisam naleteo na originalni ST u Kelco prodavnici... Malo skuplje ali daleko manje kosta od cetiri komada kupljenih 250m nize... Tako stoje stvari...

 

Sve je moguce pa i ovo. Obzirom da sukostali 300 evra novi 2009  isplati se popravljati

Link to comment
Share on other sites

Napisao si da su tada kostali 300€, sto apsolutno nije tacno. Kostali su 170€.

Reci lepo da si se zeznuo i gotovo. Kakve veze sada zalihe imaju sa tim? I kakve crne zalihe posle 10 godina? :)

 

17 sati ranije, Body said:

Sve je moguce pa i ovo. Obzirom da sukostali 300 evra novi 2009  isplati se popravljati

 

Link to comment
Share on other sites

1 sat ranije, vladat1 said:

Koliko sam pročitao dečko je zadovoljan zvukom. Popravka ne bi trebalo da je skupa. Sa kvalitetnijim delovima bi trebalo samo bolje da radi.

Ma ako je ostalo bakra na štampi može da se popravi. Mislim prosta je to sprava samo da se nađu originalna IC i provere ostali elementi na štampi, ali i zvučnik obavezno.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Imam kod sebe dva woofera od sličnog sistema (SW-HF 5000), i oba imaju identičan problem - izgoreo TDA na pločici pojačala sa bas. Jedan woofer je već popravljan nekoliko puta, i kratko je trajao, a izgoreo je u radu na vrlo maloj glasnoći, a drugi ja sad prvi put otvaram.

Čitajući ovu temu, imam jednu nedoumicu:

On 10/17/2018 at 3:51 PM, Nixie said:

Osim provere i zamene elektrolita, treba još zameniti operacioni pojačavač i proveriti zvučnik da nije u kratkom spoju.

Zvučnici basa u oba sistema su ok, nisu u kratkom spoju, i sviraju, probani na drugom pojačalu. Međutim, mene buni zbog čega Nixie kaže da je potrebno zameniti opamp? Ajd razumem ostale predloge, elektroliti sa lošim ESRom i slično, ali kako opamp može da utiče na to da TDA ode u kratak spoj?

Iskustva sa servisiranjem elektronike imam, ali sa servisiranjem audio tehnike slabije, mada ova pločica pojačala za bas je prilično jednostavna, i stvarno mi nije jasno u čemu je problem, naročito što je na jednom od ova dva sistema nekoliko puta menjan TDA, i svaki put ponovo izgori.

Razmišljam u pravcu da nije loše dimenzionisana neka komponenta, ali ne vidim ništa oko TDA što se ne uklapa u preporukama po datasheetu, jedino je maximalni preporučeni napon za TDA7294 ±40V, a trafo na izlazu daje ±38V (tako piše po specifikacijama, još uvek nisam proverio). 

Obzirom da je to prilično blizu maksimalno preporučenog, razmišljam u pravcu da nisu preterali malo sa naponom napajanja za TDA, pa da zbog toga ovoliko često gori na ovim Genius 5.1 sistemima?

Link to comment
Share on other sites

18 minuta ranije, bobale said:

a trafo na izlazu daje ±38V (tako piše po specifikacijama, još uvek nisam proverio). 

Ovo obavezno treba proveriti jer je to AC napon, pa ako je stvarno tako veliki izlazni napon na trafou, onda kada prođe ispravljač daje verovatno oko 53V DC što je mnogo više nego preporučenih 40V DC.

Link to comment
Share on other sites

Nisam bio precizan, mislio sam da po specifikacijama treba da bude ±38V DC, ne AC. Sad sam premerio, i napon u leru je ±40V DC na samom kolu, što je po datasheetu maksimalni napon kola. Nisam elektro inženjer, samo elektroničar, ali se meni čini da je to prilično loš dizajn da bilo koju komponentu voziš na samom maksimumu, pogotovo što je napon na samom kolu prisutan sve vreme dok su zvučnici utaknuti u zid. Šta ako u nekom trenutku mrežni napon malo skoči? Ode napon na kolu komotno preko maksimalno dozvoljenog.

Zbog toga sam TDA7294 (koji je originalno ide u SW-HF 5000) zamenio sa TDA7293, koje ima po datasheetu maksimalni napon ±50V, tako da se iskreno nadam da će ova popravka da potraje.

Operacioni pojačivač nisam zamenio jer trenutno nemam drugi. I dalje ostaje pitanje, kako može opamp da utiče na to da izgori TDA?

Link to comment
Share on other sites

9 sati ranije, bobale said:

Operacioni pojačivač nisam zamenio jer trenutno nemam drugi. I dalje ostaje pitanje, kako može opamp da utiče na to da izgori TDA?

Pa nemam šemu tako da nisam siguran u funkciju tog OP. Ako nema mogućunosti da se proveri, onda se samo zameni jer je jeftino. Da li može da utiče na otkazivanje TDA zavisi od toga koja mu je funkcija, da li je direktno spregnuto sa TDA itd. Na PCB se dovodi visok napon a ne vide se  stabilizatori napona za OP, možda su koristili zenerke? To sve treba dobro proveriti, i ne uključivati direktno napajanje sklopa nego preko varijaka ili sijalice ili na neki drugi način. I proveriti dobro sve delove, prvenstveno elektrolite jer su oni najslabija komponenta. Ako se kupi fake TDA tu nema pomoći. Naše prodavnice su pune fake delova, vidi se i po cenama. Kupio sam skoro 78S12, obrisala se slova sa kućišta  kad sam ga uzeo u ruke.

Link to comment
Share on other sites

Na žalost nema kvalitetnija slika šeme pojačala za woofer, ali se vidi dovoljno da je opamp na ulazu TDA kola. Tu su ipak signali dosta niskog nivoa, deluje mi da je mala verovatnoća da se na taj način ubije TDA. Konkretan opamp se napaja sa ±12V, i taj napon jeste stabilisan zenerkama, ali sam ga proverio, i on je u dozvoljenom opsegu za 4558.

Ove bitne elektrolite oko TDA sam proverio i sa ESRmetrom, i ok su. A ovaj TDA7293 nije bio jeftin, malo preko 500 din, toliko košta po svim proverenim radnjama. Sad, ako je to indikator da je original... Što se tiče provere, na žalost nemam varijak, ali preko sijalice uključujem sve što je neprovereno ili potencijalno neispravno.

Capture.PNG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...