Jump to content


Павел Мацура фоно предпојачало


Solderer

Recommended Posts

10 sati ranije, Solderer said:

Није ми познато неко техничко решење којим би се потпуно  неутрализовао и уједначио карактеристични звук одређене електронске цеви ( фидбек?) јер онда нико не би продавао Телефункен ЕЦЦ 88 из 1972 године за 150Е комад, ако Совтек звучи исто за 12Е..Ово је само мој став, и не желим да изазовем бурну реакцију љубитеља лампи .

Da su Rusi znali da namotaju resetku kao Telefunken sada bi i oni prodavali svoje lampe za 150E

Link to comment
Share on other sites

13 minuta ranije, Krca44 said:

Ne poricem kvalitet Telefunkena ali u toj ceni ima sadrzano jako mnogo mitomanije.

Ako je phono ili line los, nece mu pomoci ni vrhunski napravljena cev.

Ponuda i potraznja diktiraju cenu,nikakva mitomanija.

Ko stigne do cevnog phono ili line pre ampa,mora da ima talenat da ga napravi loseg.

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, zoranzu said:

Ko stigne do cevnog phono ili line pre ampa,mora da ima talenat da ga napravi loseg.

bas suprotno treba da ima talenat ili znanje da ga napravi dobrog, da budem jasniji nije svaki phono/line sa cevima dobar.  Imati cev u konstrukciji ne znaci automatski da ce aparat biti dobar, to je sve sto hocu reci.

Izvinite za off.

Vise me zanima kako radi predstavljeni phono, kad se jos dodatno usvira.  :)

Edited by Krca44
Link to comment
Share on other sites

Колеге АБ и Воланд, није у реду да иронично реагујете на мој опис решења проблема чишћењем јако оксидираних конектора за ДЦ, у овом случају конектора за микрофоне мобилних радио уређаја . Ви сматрате да то нема никаквог утицаја на оптималан рад нискошумног претпојачала? Да ли сте можда чули за ефекат исправљаких диода на оксидираној контактној површини?То је добро позната и проучена појава, то признају и највећи аудио објективисти. Просто речено, оксиди и друга контаминација се понашају као скуп полупроводничких диода. А свака диода је нека врста демодулатора високих фреквенција из околине које онда несметано преко напајања несмњтано продиру у аудио коло. Данас у околини су присутне ултрависоке фреквенције мобилне телефоније , ФМ радио и нарочито вај-фај сигнали. Укључите мобилни тел. на вај-фај поред ДЦ конектора и видећете све сигнале из суседства који ће бити демодулисани и директно прослеђени у аудио коло где су и најбољи регулатори напона немоћни. Чист конектор и правилно оклопљен кабал смањују ту појаву на толерантни ниво.Према томе , ја сам јасно чуо редукцију високофреквентих сметњи након чишћења конектора што је сигурно мерно смањило интермодулациона изобличења која су давала непријатну светлину и тврдоћу звучној слици.

Пре двадесетак година ваздух око нас је имао много мање електронског смога и био је на нижим фреквенцијама, тако да су аудио уређаји лакше излазили на крај са њима.

Link to comment
Share on other sites

Pogresno sam shvacen, sigurno bih u datoj situaciji identicno postupio, a upotrebljen je i ovaj ;)

Recenica "ovo je nadam se dosta za jedan dan" bila je na neki nacin poziv da se ne grupisu pojedinci u suprostavljene tabore i prozovu to za jeres tj. odbace intervenciju da je bez uticaja po zvuk

Link to comment
Share on other sites

Imao sam kvartet NOS EL34 izlanih lampi kojima su pinovi poprilicno ( vidno ) oksidirali.  Ocistio sam ih, nisam ocekivao nikavu promenu pri ponovnom pustanju iste muzike ( mislio sam "visoki naponi u izlazu, ne moze ovo da utice na zvuk..." )... kad je muzika bila reprodukovana cujno cistije u srednjem i visem opsegu....... pa vrlo sam se iznenadio

Oksidacija pinova jeftinih postolja za lampe... dva puta, drugi put je oksidacija toliko uznapredovala da je dolazilo do prekida zvuka desnog kanala... zamenjeno postolje

Nije naivna oksidacija kad se pojavi

Edited by Krca44
Link to comment
Share on other sites

За пинове ел. цеви-само разблажена хлороводонична киселина ( продаје се за чишћење каменца). Потопити до висине пинова око 20 мин. Испрати дестилованом водом.

Никола, да ли си сазнао тачан капацитет ММ улаза на твом препојачалу?

 

Link to comment
Share on other sites

Данас сам установио да ми поларитет струјног утикача није био оптималан-још мање грубости и опшег нивоа шума. Смањиле су се тзв. лутајуће струје.Мерено Елфикс детектором расипног магнетног поља .

Link to comment
Share on other sites

5 sati ranije, Solderer said:

Данас сам установио да ми поларитет струјног утикача није био оптималан-још мање грубости и опшег нивоа шума. Смањиле су се тзв. лутајуће струје.Мерено Елфикс детектором расипног магнетног поља .

Kada o ovome govorim obično sam izvrgnut podsmehu, pogotovo kada uočim pogrešnu strujnu faznost u sistemu sa razdvojim balansiranim trafoom.

Lepo je znati kako stručno reći okrenuta strujan faza. Blago gluvima, što ne čuju te promene pa ne moraju da se muče po tom pitanju. :unsure:

Vama @Solderer sve čestitke za posvećenost svakom detalju. Apsolutno je jasno da se stvari mogu podosta unaprediti brižnom pažnjom svakom elementu u sklopu, pa čak do pojedinačne nogice otpornika i njegovog pred čišćenja i pred kalaisanja, kao obaveznog rituala pre ugradnje.... da ne palamudim dalje. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Хвала. О овоме смо већ дискутовали негде , али многи нису схватали да је битно како су изводи примара повезани на нулу и фазу. Само је један положај оптималан, и тада је зрачење трафоа мање и до десет пута а тиме и стварање лутајућих струја које директно продиру преко шасије на масу сигнала. То није никакав снејк-оил већ добро позната појава. Елфикс је мали детектор који има звучну и светлосну сигнализацију јачине маг. поља. Положај утикача у коме детектор прислоњен на трафо мање пишти и светли је онај прави.Други , јефтинији начин је отоћи на сајт Ванденхула, пронаћи у секцији прибора справу Поларити Чекер, одшампати упуство за употребу, добро га проучити и отићи у најближи Боби Хаус и купити за око 150 динара такву справицу, тј. пробну лампу са дисплејем.То упутсво је у ствари суштина ствари.Може се то обавити и са обичним АЦ волтметром, али да не компликујемо сувише. То су све објективне методе, никакав плацебо.

Неки произ. су већ почели да упадљиво означавају оптималан положај утичнице.

Наравно да изводе компоненти треба чистити, ја то радим са челичном вуном градације 0000(Боби Хаус).И жица за лемљење мора бити сјајна, без оксида. Џон Курл је чак измерио мања интермодулациона изобличења на колу са очишћеним изводима у односу на исто тако без третирања.

Link to comment
Share on other sites

14 minuta ranije, mutayu said:

Ako Vam nije tesko, molim Vas postavite neki link ka uputstvu posto ga sajtu Van Den Hula vise nema.

Ја сам то гледао пре неколико година. Сајт је промењен, очигледно упуство за употребу се прилаже уз купљени производ.Ако пронађем нешто у архиви приложићу овде.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Solderer said:

Никола, да ли си сазнао тачан капацитет ММ улаза на твом препојачалу?

Hvala

Ne ali cu uskoro. Cini mi se da za Shure V15III mozda treba dodati 50 do 100 pF na postojecih cca. 200pF ( mozda i ne, moguce da gresim ). 

Vrsio sam mali eksperiment,  Shure V15III sa 3,5 mV propustio sam kroz tranzistor koji normalno vrsi funkciju MC stepena, load je 47 KOhma.  Ima potencijal da se dobije znatno bolji zvuk, samo niske frenkvencije hoce da naprave overload.   Moja je namera da vidim da li je moguce iskoristiti taj tranzistor tako da radi sa manjim pojacanjem ili kao buffer ( i da li uopste moze da primi 3,5mV bez overloada ), s tim da ostane funkcija mikroprekidaca za rad sa njim ili bez njega.    Za ovo cu se konsultovati gos. Sindrica pa bih tom prilikom pitao za total kapacitet prvog stepena sa E88CC lampom.

Puno materijala za razmisljanje...

Link to comment
Share on other sites

4 sati ranije, Father said:

Kada o ovome govorim obično sam izvrgnut podsmehu, pogotovo kada uočim pogrešnu strujnu faznost u sistemu sa razdvojim balansiranim trafoom.

Lepo je znati kako stručno reći okrenuta strujan faza. Blago gluvima, što ne čuju te promene pa ne moraju da se muče po tom pitanju. :unsure:

Vama @Solderer sve čestitke za posvećenost svakom detalju. Apsolutno je jasno da se stvari mogu podosta unaprediti brižnom pažnjom svakom elementu u sklopu, pa čak do pojedinačne nogice otpornika i njegovog pred čišćenja i pred kalaisanja, kao obaveznog rituala pre ugradnje.... da ne palamudim dalje. :rolleyes:

nije mi bas jasno... Meni objasnise, cak i konstruktor, da posle razdvojnog trafoa nije bitno kako okreces utikac, jedino pazis na fazu pre njega i da ju pravilno povezes sa njim.

Link to comment
Share on other sites

2 sati ranije, mutayu said:

Ako Vam nije tesko, molim Vas postavite neki link ka uputstvu posto ga sajtu Van Den Hula vise nema.

https://www.vandenhul.com/product/the-polarity-checker/

https://www.ebay.com/itm/Van-den-Hul-The-Polarity-Checker-Free-Shipping/142823801293?epid=1456807279&hash=item2140f641cd:g:aKIAAOSwl5VbF89t

 

Link to comment
Share on other sites

22 minuta ranije, milovan1963 said:

nije mi bas jasno... Meni objasnise, cak i konstruktor, da posle razdvojnog trafoa nije bitno kako okreces utikac, jedino pazis na fazu pre njega i da ju pravilno povezes sa njim.

Baš sam zato i naglasio odvojne balansirane trafoe, jer se i posle njih čuje razlika. I uopšte nije suptilna. Naravno da je izuzetno važno da se pravilno fazno priključi odvojni tafo, ali i posle njega je potrebno povesti računa.

Iskustva imam i sa ručno motanim i sa fabričkim i sa odvojnim ne balansiranim i naravno bez njih. Uvek se čuje razlika i donekle lako mogu u muzici da prepoznam u nepoznatom sistemu kada sistem nije u FAZonu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...