giZ_Mo Posted December 17, 2016 Report Share Posted December 17, 2016 1 sat ranije, Father said: Nisu meni gole žice. Ja imam utikač ali on nema telo. Pinovi koji se vide su od punog bakarnog provodnika 16 kvadrata. Само пази како окрећеш + и -, "као на акумулатору". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted December 17, 2016 Author Report Share Posted December 17, 2016 Samo ti zezaj, al da mene nije bilo oladili bi se vi danas. Malo sam vas ugrejao varnicom na hladnoj ulici. VARTA je to! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted December 17, 2016 Report Share Posted December 17, 2016 11 minuta ranije, Father said: al da mene nije bilo oladili bi se vi danas. То је тачно, свака част. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sondek Posted December 17, 2016 Report Share Posted December 17, 2016 @Father nisam mislio ni slučajno na moj kabl,koji je btw za mene i moje uređaje izvanredan i bolji od mnogo skuplje "mambe" koju sam probao.To je samo bila ideja da napraviš mozda hidru od svojih i ustedis na konektorima koji su ti skupi(imao bi samo jedan,pa mozes lakše da se otvoriš za nešto bolje.Izbegao bi tako i onaj produžni koji mi izgleda kao pijačni.Mozda gresim,slabo se razumem u letve,produzne i sl.pa ne zameri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
srdjan_cvetkovic Posted December 17, 2016 Report Share Posted December 17, 2016 1 sat ranije, Father said: Samo ti zezaj, al da mene nije bilo oladili bi se vi danas. Malo sam vas ugrejao varnicom na hladnoj ulici. VARTA je to! VARTA + VARTA zamalo da bude VATRA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted December 17, 2016 Report Share Posted December 17, 2016 3 minuta ranije, RingeRaja said: VARTA + VARTA zamalo da bude VATRA Ма замлата. Јел било проблема у вожњи? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted December 17, 2016 Author Report Share Posted December 17, 2016 26 minuta ranije, stoN_Cold said: Ма замлата. Ja sam ipak umetnička duša pa se desi zanesenost, a i Ston me presekao "- prvo" pa ja - vezo gde namerio onu crvenu šipaljku ... Ostalo je uspomena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted December 17, 2016 Author Report Share Posted December 17, 2016 @sondek Nije mi ta opcija praktična a ni dobro konačno rešenje. Svakako kada nabavim kutiju za odvojne trafoe na telu ću posatviti šukoe koje sam već proletos kupio. Onda lagano mogu i 1 po 1 kvalitetni šuko da se častim za rođendan, pa za godišnjicu braka, pa za ovo ili ono ... Nisam ni želeo da gulim kvalitetne utičnice na ovaj produžni koji je trenutno u funkciji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted December 17, 2016 Report Share Posted December 17, 2016 11 minuta ranije, Father said: Ja sam ipak umetnička duša pa se desi zanesenost, a i Ston me presekao "- prvo" pa ja - vezo gde namerio onu crvenu šipaljku ... Ostalo je uspomena. Немо' да се вадиш. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sondek Posted December 17, 2016 Report Share Posted December 17, 2016 Mislm da su te kutije za DIY najpovoljnije sa ebay od kineza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted December 17, 2016 Author Report Share Posted December 17, 2016 Pre bih ja te kutije ovde da napravim i da mi probuše otvore za šukoe gde mi najviše odgovara i dimenzije pregrada unutar nje itd.. Ma malo je falilo pre 2 meseca da to skinem sa dnevnog reda nego me izvolanisao majstorica pa ja smeo sa uma. Kao u gužvi je pa da ga podsetim i tako ostade pa me sada ovde razapinjete zbog toga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
srdjan_cvetkovic Posted December 18, 2016 Report Share Posted December 18, 2016 13 sati ranije, stoN_Cold said: Ма замлата. Јел било проблема у вожњи? Stigao kući bez problema, hvala za sve. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted July 3, 2017 Author Report Share Posted July 3, 2017 Red je da i ovde dopunim sa novinama. U međuvremenu, nekih 2 meseca pre nego sam uradio poslednje dorade u pojačalu snage opisane u temi: Reč, dve o napajačkim elektrolitima, struji i strujnom kablu , stigli su mi novi Daytonaudio DC28F-8 visokotonci, Mundorfi Mcap Evo/Oil, JANTZEN AUDIO Air Core i komplet zamena zvučničkog ožičenja vrlo interesantnim "plug and play" kablom. Prva promena je zapravo bila zamena internog zvučnočkog ožičenja, a onda i glavnog zvučničkog para kablova za "one and only" neopisivo linearan i energijom prepun kabl. Igrom slučaja naleteo sam na kabl namenjen za protivpožarnu instalaciju dojavljača dima, i znatiželjno isprobao za mene vrlo interesantnu konstrukciju vog kabla u zvučnom smislu. Izolacija je od unakrsnog polimera okolo punih bakarnih 2x2x0.8mm provodnika vrlo blago uvijenih slepljenih parica, Omotač jezgra specijalna traka od poliestera i staklenog vlakna, okolo koje je blago umotana drain žica od kalaisanog bakta 0.8mm preko koje je namotana vrlo solidna shield folija, konačno uobličen u narandžasti ne goraći izolacioni materijal novije generacije polimera otpornih na gorenje. Specifikacije kabla " abl JE-H(St)H FE90 " Sledeći korak je usledio u vidu zamene postojećih silk dome visokotonaca (tajvanske kopije Sease-a) za DAYTON AUDIO DC28F-8 Silk Dome Tweeter 8 Ohm Ø28mm, koji vrlo dobro izlazi na karaj sa rezom mojih kutija ciljanim malo ispod 2kHz. Krasi ga izuzetna gornja ekstenzija praćena izrazito mirnim radom. Upravo sam njeovim unošenjem u sistem došao do zaključka da stegnutost i povremene sitne distorzije nisu usled rada visokotonca već u amplifikaciji te sam u pravo vreme pokrenuo pomenutu temu. Tek sada nakon opisanih radova na pojačalu snage, ovaj visokotonac dolazi do punog izražaja svojom mekoćom i raskošem detalja dopunjen otmenom punoćom. Istakao bih jednu veliku manu, a to su kontakti tregični za lemljenje. Treći korak je bio mala korekcija skretnice sa zamenom postojećih elemenata za kvalitetnije. Napredak je bio odmah uočljiv. Ugrađeni su: - JANTZEN AUDIO Air Core Wire Coil 4N 14AWG 0.47mH - Mundorf Condensateur MCAP EVO 450VDC 8.20µF - Mundorf Condensateur MCAP EVO 450VDC 6.80µF I najzad nakon nekih 20-tak dana slušanja svih ovih promena započeo sam i završio pomenuti i opisani rad na amplifikaciji gde sam uz vašu pomoć došao do izrazito značajnog skoka u kvalitetu sistema. Pokazalo se vrlo jasno, kolika je važnost pravilnog vezivanja napajačkih elektrolita i izrazit značaj njihove kontrole od strane baypass kondenzatora vrhunskih karakteristika (Vishay MKP1848 DC Link 40uF 1000V). Hvala kolegama na velikodušnom učestvovanju u razmeni mišljenja i saveta. Sledeći korak je moja famozna strujna sekcija, gde su crteži u radionici i očekuje se završetak izrede aluminijumske kutije za odvojni trafo koju će dodatno da ukrase 4 Furutech FI-E30 G galvanski odvojena izlaza, a planiram da i tu i na primaru i na sekundaru odradim filtraciju naizmenične struje i poslušam šta se dobija, a šta se gubi njom. Više o ovome u gore pomenutoj temi o Struji i filtaciji gde planiram da nastavim konsultovanje... Sada malo pa pecanje na moru i onda nastavak sage u avgustu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted August 1, 2017 Author Report Share Posted August 1, 2017 Nisam poklanjao previše pažnje vrlo lepršavom kretanju membrane kada slušam gramofon, ali čitajući negde u temi "Gramofondžijska sveščica" učini mi se da bi to moglo da ima neke veze sa prilagođavanjem kompliansi ručke i glave. Glava koju koristimje je Ortofon OM težine 5g sa vrhovima 10 i 40 koje menjam po potrebi. 2.5g ima kada se odstrani dodatni teg koji se dobija uz kompletanu glavu. OM10 ima Compliance, dynamic, lateral: 25 µm/mN OM 40 ima Compliance, dynamic (lateral) 35 µm/mN, static vertical: 40 µm/mN Za fabričku ručku na ROTEL RP 1500 piše samo da je za glave od minimum 4g do maksimum 14g težine. Headshell HS-13 Analogis, je onaj limeni najtanji sa rupicama. Leichtes Hifi-Headshell (6 g) in SME-Bauform. Odprilike jedino ne znam efektivnu težinu ručke i pitanja su sledeća. - Kako da ustanovim težinu ručke - efektivnu masu? - Da li lepršanje membrane zaista ima veze sa tim iako ne utiče na zvuk? - Šta na kraju unosim u kalkulator za izračunavanje rezonantne frekfencije? Težinu zvučnice + Težinu Headshella = 5g + 6g =11g Dobijam sledeće: Za OM 10 sa internim tegom (2.5g) OM 40 sa internim tegom (2.5g) OM40 bez internog tega 2.5g Težinu zvučnice + Težinu Headshella = 2.5g + 6g =8.5g - Da li sam ovo dobro shvatio? Jer ne vidim nigde mesto za unos karakteristike težine ručke ...? - Na kraju, nije li "težina ručke" odstranjena podešavanjem tega na njoj da bude u balansu sa ukupnom težinom headshella i zvučnice? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboMaximus Posted August 1, 2017 Report Share Posted August 1, 2017 Ovo ispod je, nadam se, tačno. https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=18&t=82642 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted August 1, 2017 Author Report Share Posted August 1, 2017 tonearm effective mass can be changed depending on catridge;After setting catridge, set it balanced. verujem da misle da je u nultoj tački, tj klackalici.EffectiveMass = CW*[ (x/el) + (x/el)2]CW: counterweight massel: effective length (from stylus tip to pivot center) ....... kod mene je 200mm +14mm overhanging = 214mmx: balanced position of Counterweight ( from mass center of CW to pivot center) Jedino šta je ovde meni dalje nepoznato je težina tega na ručki (CW) što se može izmeriti na digitalnoj kuhinjskoj vagi (valjda je dovoljno precizna) i ono što me najviše plaši je (x) tačna daljina centra tega od pivot tačke rotacije ručke. Moralo bi gledanjem i merenjem što je donekle ne precizno, ali opet izvodljivo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted August 1, 2017 Author Report Share Posted August 1, 2017 I zapravo Total mass dobijam kada dobijenu Effective Mass saberem sa težinom zvučnice? EM + težina OM10 = Total Mass I tek onda sa Total mass odem u kalkulator i unosim kompijansu i dobijam rezonantnu freq? jel mu tako dođe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboMaximus Posted August 1, 2017 Report Share Posted August 1, 2017 Nisam se upuštao u izvođenje formule, tako da, u stvari, nisam siguran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted August 1, 2017 Author Report Share Posted August 1, 2017 Svakako hvala, eto meni malo zanimacije na ove vrele dane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboMaximus Posted August 1, 2017 Report Share Posted August 1, 2017 Malo sam porazmislio. Mislim da da, treba sabrati s masom zvučnice. Rekao bih da je i najbolje raditi proračun EM ručke s glavom koja će se koristiti. Vrlo često neopterećenu ručku i nije moguće dovesti u balans. Na prvu zaključujem da je čitav račun aproksimativan, tako da verovatno toleriše i nekoliko procenata merne greške. Ne bi bilo loše da neko udubljeniji potvrdi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
空也 Posted August 1, 2017 Report Share Posted August 1, 2017 3 sati ranije, Father said: I zapravo Total mass dobijam kada dobijenu Effective Mass saberem sa težinom zvučnice? EM + težina OM10 = Total Mass I tek onda sa Total mass odem u kalkulator i unosim kompijansu i dobijam rezonantnu freq? jel mu tako dođe? Upravo tako, u totalni zbir ulaze ručica, headshell, zvučnica, pa čak i šrafovi. Ako ti je proizvođač dao efektivnu masu ručice, obično u tu masu ulazi i headshell koji se sa njom prodavao u kompletu. Ako stavljaš neki drugi headshell, od efektivne mase ručice oduzmeš težinu originalnog headshell-a, pa dodaš težinu novog. Ako ne znaš efektivnu mase ručice na tom Rotel-u, probaj da je eventualno nađeš na internetu. Mislim da Vinyl Engine ima neku bazu podataka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted August 1, 2017 Author Report Share Posted August 1, 2017 A zar ta formula ne pokupi i tezinu headsella i srafova kada se iskompenzuje pomeranjem tega za balans i ono x iz formule pa tako dobijem efektivu rucke i samo dodam tezinu zvucnice? Sto mu zavrzlama! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted August 1, 2017 Author Report Share Posted August 1, 2017 Proizvodjac nije dao ni duzinu rucke kao podatak, vec samo glupi preporuceni overhanging od 11mm. Merenjem sam utvrdio da je rucka duzime 200mm. Nema tezine ni tega, a polemika se vodi i oko toga da je ugradjena Jelko rucica SA-50 cini mi se. Naravno ne postoji SA-50 duzine 200mm itd... Originalni headshell je identican kao gore navedeni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
空也 Posted August 1, 2017 Report Share Posted August 1, 2017 34 minuta ranije, Father said: Originalni headshell je identican kao gore navedeni. Vizuelno, ili si ga izmerio na nekoj preciznijoj vagi? Evo ovde imaš jednostavan Ortofonov grafikon koji prikazuje odnos rezonantne frekvencije i ukupne mase zvučnica-ručica: https://www.ortofon.com/support/support-hifi/resonance-frequency Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboMaximus Posted August 1, 2017 Report Share Posted August 1, 2017 @Father Sad, opet se pitam, zašto bismo naknadno ponovo uvodili masu glave, ako je račun uzeo u obzir moment inercije sistema glava/ručka? Prođi citiranu stranicu do kraja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.