Vga to component video (YPbPr)

Kuršum

Drugari, ima li negde kod nas da se kupi ovakav kabl?

post-30309-0-47768100-1398016297_thumb.j

post-30309-0-86697500-1398016338_thumb.j

Laptop mi ima samo vga izlaz, a tv ima dva video ulaza, hdmi ulaz i ovaj component video (YPbPr). Kako nisam siguran u kvalitet onih hdmi konvertora, ne daje mi se 30e koliko je kod nas taj konvertor. Zato bih prvo probao ovaj kabl iz naslova.

Ima li neko iskustva?

SrÄnuo ja, al' nisam naÅ¡ao. Daj link, ako znaÅ¡ gde je i ako ti nije teÅ¡ko. ;-)

p.s. tv ima i usb i puÅ¡ta filmove raznih formata, Äak i mkv, ali me nervira Å¡to je titl jako sitan i ne može da se poveća, pa bih puÅ¡tao sa laptopa, ali mi onda treba veza iz naslova.

Hoću. IzuÄio sam u meÄ‘uvremenu problematiku, mogu i druge kombinacije da se prave i sa kompozitnim kablom recimo (žuti, crveni, beli ÄinÄ, gde žuti ide u zeleni na ovom komponentnom, a beli i crveni u audio ulaz na tv-u), a ima i neki scart adapter koji je doÅ¡ao uz tv a koji sa druge strane ima takoÄ‘e kompozitni izlaz (znaÄi žuti, beli i crveni ženski ÄinÄ), koji se isto povezuje kao i u prethodnom sluÄaju. Naravno za sluÄaj da na izvoru imaÅ¡ takve izlaze (imam Äak i vga na scart kabl, pravljen, pa ću i to probati).

Ipak najbolji analogni signal (koji izlazi i sa vga u ovom sluÄaju) kažu upućeni ide pomoću ovog komponentnog ( YPbPr iliti RGB kako ga zovu zbog boje ÄinÄeva, crvene, zelene i plave) jer prenosi samo video signal i to svaki ÄinÄ poseban deo signala, dok audio povezujeÅ¡ kao i u prethodnim sluÄajevima sa izvora direkt u audio in na tv-u.

Znam da je zamrÅ¡eno, ali sem 3 hdmi ulaza, tv ima i taj jedan analogni u koji ulazi 3.5mm džek, koji je podeljen na tri segmenta, znaÄi ne kao stereo na dva i koji je stigao uz tv na kablu na Äijoj drugoj strani su 3 ženska RGB ÄinÄa ( YPbPr).

p.s. sad ni ja ne znam viÅ¡e Å¡ta sam sve napisao, ali kad budem probao, a to će biti u Äetvrtak (do tada nisam kod kuće), napisaću.

Dobro da si dopisao post scriptum jer sam se ja uplasio dz nista ne razumem. :-)

Nisam siguran da samo prezicavanje moze da bude univerzalno uspesno. U svakom slucaju treba sve isprobati.

Obrati paznju na ovo. Nije cisto preusmeravanje signala na pinove.

https://www.kupujemprodajem.com/VGA-na-TV-RCA-S-video-konverter-12261792-oglas.htm?filter_id=210

Komponentni signal je jedini analogni standard za tv koji moze izvuci do 1080i. Nemoj ici ispod toga jer ces dobiti max 576i ili 480p. Imas seme na netu za povezivanje i to radi. Nekad pravio kabl da povezem dvd player na monitor. Tada nisam nalazio gotove kablove. Izbegavaj scart u celoj prici. Retki su tv koji prihvataju YPbPr na taj nacin, mahom su svi RGB.

Zar YPbPr nije isto Å¡to i RGB.

Nije.

RGB

The analog RGB signal is carried over three, four or five lines (depending on the sync characteristics). Three lines carry the color information for the red, green and blue components: R,G,B. Each of the three channels R, G and B include the color signal and the luminance information.

The sync signal can be provided as sync on green RGsB, one combined sync signal RGBS, separate sync signal for horizontal and vertical RGBHV or sync on all three RsGsBs. For fully separated sync transmission five individual channels (cables) are used and the H and V channels carry the horizontal and vertical synchronization. RGB video signals and RGB computer grphics signals have some significant differences and are not compatible without a scaling unit!

YUV or YPrPb

Analog component video contains three feeds. The luminance signal (Y) contains the black & white (brightness) information from the original RGB signal. The color difference signal B-Y (PB) contains the blue information, minus the luminance information. The color difference signal R-Y (PR) contains the red information minus the luminance information. In the display device the three channels are recombined to produce a full color picture, recreating the green information within this process.

Difference between RGB (VGA) and YPrPb (YUV)

Viewing any of the three channels of a RGB transmission separately, a black and white image is always visible, because the Y information is included in all three channels. This is a large wast of bandwidth, because actually the same signal is carried three times.

By using just one channel for the luminance information and two channels for the color information, bandwidth can be saved drastically by carrying the same information.

Component video YPrPb (YUV) consists of three signals. The first is the luminance signal, which indicates brightness or black and white information that is contained in the original RGB signal. Monochrome signals contain only intensity luminance information, also called luma. It is referred to as the Y component. The apostrophe indicates that the component is gamma corrected.

The second and third signals are called 'color difference' signals which indicate how much blue and red there is relative to luminance. The blue component is B-Y and the red component is R-Y. The color difference signals are mathematical derivatives of the RGB signal.

When color information is added to the video signal, the luma signal is left intact for compatibility with existing equipment, and two color information components are added. They are called U' and V'.

Y'Pr'Pb' (Y'U'V') signals are matrixed components. The luminance Y signal is derived from the Red, Green, and Blue components by the formula 30% Red, 59% Green, and 11% Blue. The R-Y signal (Pr) is derived by subtracting this luminance signal from the Red signal. The resulting signal contains only color difference component for red.

The B-Y or Pb signal is derived by subtracting the Y signal from the blue signal to get the color component of blue. A G-Y component for green is not needed because all information is carried with the Y signal and the red and blue color component.

The color components are also called color difference signals. The U' component is the difference between blue and luma and the V' component is the difference between red and luma.

The reason to use YPrPb instead of RGB is the large amount of saved bandwidth. In the RGB signal the luminance component is carried three times. Typically, the color components are about half the bandwidth of the luminance component. Therefore about 4 Mhz of the necessary RGB bandwidth of about 12 Mhz can be saved.

The luminance image (Y) will usually be transmitted 25 or 30 times per second, while the two difference signals will alternate at half that rate.

In the receiving unit the signal is matrixed and the original information is available again.

Y is luminance, U and V are the color differences: U = R-Y, V = B-Y

Sometimes there is confusion about connecting a YUV source (DVD player) to a tv-/plasma-/whatsoever-monitor or a projector. Both can be handled on the DB-15 connector, but the signal formats are different.

A 'conversion cable' can be used to connect the YUV source on the DVD player to the DB-15 input on the display device, but this display device must have the input format switching between RGB and YUV. This cannot be switched automatically, connecting YUV to RGB will result in a green picture.

RGB is expecting and displaying red, green and blue, component video is transmitting red minus Y, Y and blue minus Y. Thus from the red cable it gets zero red, from the green cable it gets the green signal from the full spectrum of the Y signal and from the blue cable it gets zero blue signal, the only data it has to display is green.

Videćemo u Äetvrtak radi li kabl iz prvog posta. Sad ću slikati i ulaz na tv-u i kabl koji je iÅ¡ao uz to.

post-30309-0-76687700-1398095933_thumb.j

post-30309-0-17538500-1398095947_thumb.j

U uputstvu za tv piÅ¡e Äak da u ovaj 3.5mm džek može i samo video signal da ide, gde u zeleni ÄinÄ ubaciÅ¡ žuti od kompozitnog kabla, ostala dva idu u audio in. S tim Å¡to bi ovaj komponentni sa crvenom, zelenom i žutom trebalo da prenosi i full hd (1080), dok kompozitni to ne može.

p.s. u meniju tv-a može se birati A/V ili komponent (uz naravno Hdmi 1,2,3, USB ili TV, ali ti ulazi ovde nisu predmet diskusije, kao ni audio ulaz sa ÄinÄevima).

Sve zavisi od toga da li tv ima kolo koje konvertuje RGB u YUV (pod uslovom da može da "prepozna" RGB) ili da u meniju tv-a imaš mogućnost da biraš format ulaznog signala između RGB i YUV.

U uputstvu za tv piÅ¡e Äak da u ovaj 3.5mm džek može i samo video signal da ide, gde u zeleni ÄinÄ ubaciÅ¡ žuti od kompozitnog kabla, ostala dva idu u audio in. S tim Å¡to bi ovaj komponentni sa crvenom, zelenom i žutom trebalo da prenosi i full hd (1080), dok kompozitni to ne može.

Ubadanjem žutog ÄinÄa kompozitnog kabla u zeleni ÄinÄ komponentnog, najverovatnije ćeÅ¡ dobiti crno-belu sliku.

Misliš da ovi što su pisali uputstvo ne znaju?

Ne mislim da ne znaju, piÅ¡em na osnovu svojih iskustava dok sam imao istu "igranku" kao i ti. U varijanti sa jednim ÄinÄ kablom, ako i radi kao Å¡to je navedeno u uputstvu, u najboljem sluÄaju ćeÅ¡ imati kompozitni video koji je po kvalitetu loÅ¡iji od komponentnog.

Bilo bi najlepše da tvoj tv podržava VGA i YUV signale preko istog ulaza, ako je to uopšte moguće. Problem onda rešavaš kablom iz prvog posta ali to nećeš znati dok ne probaš.

Javljam Äim probam, kao Å¡to već obećah. Za sad me teÅ¡i Å¡to u meniju tv-a postoje brojne opcije za izbor izvora, tj. ulaza, pa se nadam da možda poseduje neke sposobnosti koje će mi olakÅ¡ati posao. U protivnom ili kupovina vga to hdmi konvertora ili menjanje laptopa (malo verovatno, ne dam moj Acer Ferarri!) ili kupovina nekog kompa koji će služiti samo za povezivanje na tv (poput onog Asus box...), mislim da je to bolja fora nego media player, sa sliÄnu lovu dobijeÅ¡ viÅ¡e opcija.

A možda i ništa od toga, jer i onako je samo gledanje filmova u pitanju, a to tv kao što rekoh sam pušta sa usb-a, jedino me sitan font nervira, a u meniju tv-a ne postoji opcija da se isti poveća (ako neko zna neku drugu foru da to uradim, poštedeće me zamlaćivanja sa ovim kablovima).