Jump to content


S-fi glavni sistem


SuperFi

Recommended Posts

Retko ko ide dalje od MOX otpornika.

MILLS je maksimalno što se može naći.

Za DIY spremne zaljubljenike ovo je ultimativni način da se stavi tačka na i.

 

Videćemo šta će Igor reći, ali trebalo bi da se zvuk pročisti, oslobodi svakog

šuma i magle.

Takvi visokotonski zvučnici zaslužuju da im se pokuša dati idealan režim rada!

Link to comment
Share on other sites

Retko ko razmišlja o otpornicima.

Ovo su neinduktivni i nemagnetni otpornici. To nije isti pojam!

Svaki karbonski otpornik je neinduktivni. Pri tom nije nemagnetni jer 

obično ima Čelične kapice za priključne provodnike! Često su i sami

priključni provodnici od nekog čelika zbog mehaničke stabilnosti u štampanim pločama!

 

Kod ovih HAND MADE otpornika izvodi su produžena otporna žica uračunata u

ukupnu otpornost!

Nakon skidanja laka veoma je lako lemiti.

Link to comment
Share on other sites

Тај диск око чега је мотана жица, од којег је материјала?

Дуелунд је користио графит - практично узети мину из графитне оловке H5. ;)

Link to comment
Share on other sites

9 sati ranije, simplicisius said:

Upotrebljena je lakirana otporna žica malog temperatornog koeficijenta.

Namotana je na telo od polietilena tako da je praktično neinduktivna i

veoma male kapacitivnosti.

Reko čovek ranije.

Link to comment
Share on other sites

Verujem da bi mogao da se koristi i neki "šuriken" od gušćeg debljeg maketarskog kartona.

images?q=tbn:ANd9GcQnfx_D57PDk95sVhu1Etg

Zezanje bi bilo seckanje zupčanika po obodu, ali sve se da izvesti uz manje ili više muke. Pretpostavljam da je krucijalna odgovarajuća dužina otporne žice i unakrsno namotavanje. Verovatno postoje neke preporuke za prečnik i broj unakrsnih namotaja...

Meni se u Hiragi nalazi jedan drugačiji po izbedbi ali takođe od otporne žice ručno savijani, vrlo važan otpornik za stabilnost rada konstrukcije. Nisam ga ja pravio, ali mi je naglašena njegova važnost i kvalitet.

Grafitna olovka npr 6H ima u punoj dužini 166 Ohm. Manji broj H daje nižu otpornost pa se lakše mogu iseckati na veće i lakše za terminaciju komade... Daje izvanredne rezultate u zvučničkim skretnicama, ako postoji potreba za atenuacijom.

Link to comment
Share on other sites

@simplicisius sjajno to izgleda! Veliko hvala unapred.

@Father karton nikako. Pa napisano je koliko kosta ovaj plasticni; Daj mi jedan razlog zasto ga ne bi koristio? Da ne spominjem potencijalno zagrevanje otpornika (u zavisnosti od primene) a papir i visoka temperatura ne idu zajedno. Sto se tice duzine, pa naravno, otpornost iskljucivo od toga zavisi. Nacin motanja utice na induktivnost. Cinjenica da nema prelaznih kapica (koje su obicno od nekog daleko losijeg materijala, cesto i magnetnog) je plus. Jos jedna prednost u odnosu na grafitni je mehanicka stabilnost. Zatim, koja je duzina 6H olovke? 166R za 24 cm? Meni treba 6R8 oma sto znaci da bi duzina mine trebala biti ispod 1 cm?! 

Ovde je 1cm zice +- 0.3% i to je takodje jako bitan faktor prilikom lemljenja.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ok, nisam shvatio da se mogu kupiti ovi od polietilena.

Olovke sa manjim H brojem imaju manju otpornost. HB imaju svega oko 10 ohm ako se dobro sećam (puna dužina nove olovke). Dovoljno je ostrugati drvo kao kanal okolo mesta gde se želi napraviti kontakt i napraviti omču od bakarne žice koja se zalemi na kontaktnom mestu željene otpornisti. Spoljno drvo olovke čuva grafitni štap od mehaničkog loma jezgra. Nije najelegantnije rešenje, ali jako dobro radi.

Iz prenetog iskustva i direktnig slušanja neuporedivo bolje od najskupljih neinduktivnih vishay primeraka.

Link to comment
Share on other sites

Par momenata prilikom pravljenja ovih kutija:

Hteo sam da napravim nesto sto nije od Troelsa; imao sam vec jednu njegovu kutiju i znam manje vise sta od njega dobijam; Slucajno sam naleteo na Kairos i zaintrigirao me je njegov opis kako je dosao do finalne verzije. Priznajem da su me hipnotisali termini minimum phase / transient perfect i hteo sam da cujem ima li necega u tome.

Naravno, projekat je dokumentovan merenjima. Zatim, drajveri su vrhunski i trenutno best buy katerogija (mnogo jeftiniji od Scan Speak parnjaka). To su dva najbitnija uslova da bi zvucnik eventualno bio dobar: kvalitetan projekat (proracun kutije i skretnica) i upotrebljeni drajveri.

Nakon toga, po vaznosti, stavljam kutiju. Ova je izuzetno kvalitetno napravljena, kombinacijom nekoliko razlicitih materijala, uvek u sendvic kombinaciji. Predni sloj je HDF. To je bitno jer se u njega sarafe drajveri. Sve je lepljeno top lepkovima i na visokoj temperaturi pod presom. To ostavljam mom komsiji Fricu, covek je profi. Prilikom izrade kutije ostavljena je odvojena komora sa zadnje strane kutije za elemente skretnice. Time su oni delimicno izolovani od vibracija. Drajveri su fiksirani masinskim sarafima (koristene su m4 trio matice). Prilikom ovoga je bilo izuzetno bitno pravilno kirnerovati mesto busenja. Za to sam koristio M4 burgiju za drvo koja ima siljati vrh i sjajno sluzi kao kirner.

Tek tada dolazi (imho) kvalitet upotrebljenih delova u skretnici. Zice, terminali. Ali, ako sam se toliko potrudio oko svega ranije, zasto ne napraviti taj ekstra korak? E ovaj otpornik npr je taj ekstra korak koji nas ne mrzi da napravimo. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

17 minuta ranije, Father said:

Kako se ovaj unakrsno motani neinduktivni otpornik ponaša u smislu sakupljanja smetnji iz etra (RF/EMI). Da li ga ta njegova neinduktivna osobina štiti da na sebe ne zalepi etarske talase i unese ih u signal?

Sve smetnje uzrokovane elektromagnetnim zračenjem indukuju se u kalemima žice koji obuhvataju neku površinu. Ovde toga nema.

Pitanje shvatam kao principijelno. Zvučnik i skretnica su tako male impedanse da je bespredmetno razmišljati o tom uticaju.

Polietilenska tela su iz kompleta 10 kalemova za šivenje iz LIDL.

Kome nije ispod časti može pročitati malu priču o ovom na DIY AUDIO.RS

Link to comment
Share on other sites

Hvala @simplicisius

Pretpostavio sam da se radi o nekom Diy rešenju za potrebu tela oko koga se mota. Lidl i nije neki garant da se nešto može kupiti baš kada se ode u prodavnicu, jer često kampanjski nabavljaju ovakvu robu.

3D printing je onda neka opcija. Kako prečnik "klupka" i broj zubaca, utiče na induktivnost i kapacitet gotovog otpornika? Otpor je definisan, valjda samo dužinom žice.

Link to comment
Share on other sites

@SuperFiizuztno lepo uradjena ta veoma komplikovana kutija kabineta. Da li je to radio S. V. ? :) Kako rade sa cevnim simetricnim  Amity ampom?

(Skoro sam nesto u vise navrata porucivao od Finih namotaja, i to je sve bilo tip-top. Covek je tacan, pedantan, i dobijes ono sto si trazio za nekoliko dana. Sve sa osusenim lakom. :) I to je tako bilo oduvek a verovatno ce biti i dalje.)

.

@FatherU svakom slucaju ovi non-induktivni otpori ponasaju se i u smislu smetnji neuporedivo bolje nego ovi drugi koji se masovno postavljaju. A i ovo sto @simplicisius kaze.

Koristio sam i grafitne otpore rucno pravljene. Rade odlicno. ALI je tu problem sto ista olovka iste tvrdoce nema konzistentnu otpornost. Mora se "potraziti" merenjem i pomeranjem spoja po duzini. I jos veci problem je spajanje zice za grafit. to mora biti solidna kontaktna povrsina, da dobro prijanja, a opet da ne smrvi grafit. I naravno sve to veoma krto i lomljivo pa se mora nekako fiksirati sto je najmanji problem... Pain in the ass. Inace grafit podnosi "beskonacne" kolicine snage i temperature. Koriste se naravno one stare mine koje su deblje Staedler ili Faber castel, a njih je tesko danas naci.

.

 @simplicisiusposlacu ti fotke nacina motanja i fizickih elemanata nosaca. :) Za motanje non-ind. Iznenadices se koliko je ustvari jednostavno i prilagodljivo razlicitim omslkm vrednostima (duzinama zice). Napravite eksperiment sa L pad atenuacijom i Bridged TI atenuacijom mislim da Bridged Ti "drzi" istu ulaznu i izlaznu impedansu i bole radi atenuaciju od L-pad sistema, na osnovu nekih mojih proba? Vidi se razlika i sa obicnim otporima?

Link to comment
Share on other sites

28 minuta ranije, SuperFi said:

FatherResistor u najavi :D

И урадиће их са дуплим редом калема из прибора за шивење, па ће бити дупло бољи. Ко Вам крив што се први нисте сетили. :D

Link to comment
Share on other sites

4 minuta ranije, ab said:

И урадиће их са дуплим редом калема из прибора за шивење, па ће бити дупло бољи. Ко Вам крив што се први нисте сетили. :D

Са жицом из нанџарастог :lol:.

Link to comment
Share on other sites

26 minuta ranije, SuperFi said:

FatherResistor u najavi :D

Da je tako lako to imobilisati, već bi toga bilo širom sveta. To je ostvarivo samo za sopstvene potrebe, nažalost. Vrlo pipava akcija i komercijalno neostvariva iz više razloga.

4 minuta ranije, ab said:

И урадиће их са дуплим редом калема из прибора за шивење, па ће бити дупло бољи. Ко Вам крив што се први нисте сетили. :D

U oklopu od ruskih papira u ulju, rashodovanih ranijim interesovanjima. ;)

Link to comment
Share on other sites

33 minuta ranije, Majda said:

Koristio sam i grafitne otpore rucno pravljene. Rade odlicno. ALI je tu problem sto ista olovka iste tvrdoce nema konzistentnu otpornost. Mora se "potraziti" merenjem i pomeranjem spoja po duzini. I jos veci problem je spajanje zice za grafit. to mora biti solidna kontaktna povrsina, da dobro prijanja, a opet da ne smrvi grafit. I naravno sve to veoma krto i lomljivo pa se mora nekako fiksirati sto je najmanji problem... Pain in the ass. Inace grafit podnosi "beskonacne" kolicine snage i temperature. Koriste se naravno one stare mine koje su deblje Staedler ili Faber castel, a njih je tesko danas naci.

Sve isto i iz mog iskustva na ovu temu. Pipavo do bola.

Link to comment
Share on other sites

Zoki, thx! Kutije su uradjene (kao i sva moja drvenarija) u komsiluku, u Subotici. Ima tome vec skoro dve godine. Cak sam pokusao i neki group buy na ovom forumu ali nije bilo zainteresovanih pa sam na kraju napravio samo 2 para: za drugara i mene. Furnir nije neka egzota ali ne smeta; sve mi se vise svidjaju, navikavam se. Amity nije trenutno dobar match jer nemam preamp sa dovoljno gaina; Bat preamp je na granici i sa Tannoyima. Osetljivost Kairosa je niskih 85 db/W ali impendansa nikad ne pada ispod 6 oma. Trebalo bi da lepo radi ali... Donecu od drugara moj WOT preamp ali tek kad ovo prodje. On ima dovoljno gaina da pobudi Amity. Trenutno amp koji radi je Pass M2. Jfet bafer na ulazu, mosfet bafer na izlazu. U sredini interstage trafo koji daje gain od ako se ne varam 12db? Trafo je zesci shit, edcor od 8 eura al jbg...tako je Pass napravio. 25 watta u A clasi.

Da, ovi iz Finihnamotaja su ispali veoma profesionalni. Sve preporuke. Na basu cu kalem da zamenim za folijski u vosku jednog lepog dana.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, SuperFi said:

Kutije su uradjene (kao i sva moja drvenarija) u komsiluku, u Subotici.

Svaka cast majstoru. I tebi na ulozenom trudu i prikupljenim elementima. Opasni ste Vi suboticani :) Da "Fini namotaji" - odlicni. I moja preporuka.

Link to comment
Share on other sites

7 sati ranije, ab said:

И урадиће их са дуплим редом калема из прибора за шивење, па ће бити дупло бољи. Ко Вам крив што се први нисте сетили. :D

bice i Jeger motanje

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...