vrobec Posted October 6, 2019 Report Share Posted October 6, 2019 Sklopio sam i ja napajanje. Toroid 2 x 12V, grec i 35V elektrolit, S11 regulator (sa Aliexpress) - povezano na Raspberry Pi3 + Kali Reclocker + Piano 2.1. Sve stavljeno u aluminijumsku kutiju, izrezani otvori za napajanje, osigurac i prikljucak 5V za DAC. Sta bi trebalo menjati, dodati, poboljsati? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted October 6, 2019 Report Share Posted October 6, 2019 15 minuta ranije, vrobec said: Sta bi trebalo menjati? Лустер клему. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrobec Posted October 6, 2019 Report Share Posted October 6, 2019 6 minuta ranije, giZ_Mo said: Лустер клему. OK. Da zalemim direktno izvode toroida na grec? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zflazar Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 stani. Da li ovo napajanje radi? Ako radi i to dobro (tj radi svoj posao-napaja DAC) zašto ga kvragu odmah menjati/poboljšavati? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrobec Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 Radi, ali posto je ovo prvo moje napajanje verovatno ima mesta za poboljsanja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 9 sati ranije, vrobec said: Sta bi trebalo menjati, dodati, poboljsati? Uzemljenje sa IEC konektora si povezao na šraf za fiksiranje trafoa. Bolje to izmesti pored trafoa direktno na kutiju. Kako je uzemljen GND napajanja sa PCB na kutiju? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 12 sati ranije, vrobec said: Sklopio sam i ja napajanje. Toroid 2 x 12V, grec i 35V elektrolit, S11 regulator (sa Aliexpress) - povezano na Raspberry Pi3 + Kali Reclocker + Piano 2.1. Sve stavljeno u aluminijumsku kutiju, izrezani otvori za napajanje, osigurac i prikljucak 5V za DAC. Sta bi trebalo menjati, dodati, poboljsati? Mene zabrinjavaju žuto bele žice koje su uvijene jedna oko druge uz sam trafo i ove koje idu u luster klemu i ove dve koje dolaze do trafoa od IEC-a ili osigurača. Deluju mi kao previše uvijene jer se licna nazire na izolaciji. Pribojavam se pucanja izolacije nakon nekog vremena rada kada izolacija postane malo kruća od "grejanja", nije ni važno od čega. Ja bih to nežno razmotao i pokušao da povratim ravnoću i zid izolacije (da ne bude spljoštena) i onda blago i retko uvio belu i žutu posebno ulazni i odvojeno izlazni snop iz trafoa. Ali bi ih tako ređe i blaže uvio skroz do mesta vezivanja. Naravno luster klema je suvišna i eventualno IEC da se stavi neki kršteni, ako ovaj nije neki Furutech, Viborg, Acrolink... Uzemljenje je uvek igra pronaći mesto gde da se veže i eventualno ili obavezno na koji način razdvojiti od signalne mase ili mase PCB-a. To je na neki način umetnost, možda i više nego pravilo ili egzaktno znanje, gde tačno i na kom mestu vezati. Takođe obrati pažnu da odrediš koji ti je vod "ulazni" u primar trafo-a, da na to mesto vežeš AC fazu i uvek ga poveži na desni pin IEC-a (kada se gleda unutar uređaja iz pravca prednje ploče). Takođe treba utvrditi i koji je izvod prvog namotaja na sekundaru (ako nije obeležen) pa i njega tretirati kao "Fazu" prema grecu. Zadnji, tj spoljni namotaj je Neutral. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrobec Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 1 sat ranije, Father said: Mene zabrinjavaju žuto bele žice koje su uvijene jedna oko druge uz sam trafo i ove koje idu u luster klemu i ove dve koje dolaze do trafoa od IEC-a ili osigurača. Deluju mi kao previše uvijene jer se licna nazire na izolaciji. Pribojavam se pucanja izolacije nakon nekog vremena rada kada izolacija postane malo kruća od "grejanja", nije ni važno od čega. Ja bih to nežno razmotao i pokušao da povratim ravnoću i zid izolacije (da ne bude spljoštena) i onda blago i retko uvio belu i žutu posebno ulazni i odvojeno izlazni snop iz trafoa. Ali bi ih tako ređe i blaže uvio skroz do mesta vezivanja. Naravno luster klema je suvišna i eventualno IEC da se stavi neki kršteni, ako ovaj nije neki Furutech, Viborg, Acrolink... Uzemljenje je uvek igra pronaći mesto gde da se veže i eventualno ili obavezno na koji način razdvojiti od signalne mase ili mase PCB-a. To je na neki način umetnost, možda i više nego pravilo ili egzaktno znanje, gde tačno i na kom mestu vezati. Takođe obrati pažnu da odrediš koji ti je vod "ulazni" u primar trafo-a, da na to mesto vežeš AC fazu i uvek ga poveži na desni pin IEC-a (kada se gleda unutar uređaja iz pravca prednje ploče). Takođe treba utvrditi i koji je izvod prvog namotaja na sekundaru (ako nije obeležen) pa i njega tretirati kao "Fazu" prema grecu. Zadnji, tj spoljni namotaj je Neutral. Hvala puno na pomoći. Čim ugrabim slobodnog vremena rešavam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willi Studer Posted October 7, 2019 Author Report Share Posted October 7, 2019 Tri preporuke za poboljšanje: - neophodno je iz razloga bezbednosti da izvodi na IEC utičnici sa zadnje strane budu propisno izolovani; isto važi i za izvode sa osiguračke patrone na primaru - korisno je staviti brzi osigurač u kolo sekundara - okrenuo bih glavnu ploču za 180 stepeni ili 90 kontra od kazaljke na satu, tako da stabilizatori ili tranzistori ne zrače toplotu u trafo i da se skrate i raspletu vodovi sa kondenzatora i od stabilisanog izlaza sa ploče do konektora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrobec Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 10 minuta ranije, Willi Studer said: Tri preporuke za poboljšanje: - neophodno je iz razloga bezbednosti da izvodi na IEC utičnici sa zadnje strane budu propisno izolovani; isto važi i za izvode sa osiguračke patrone na primaru - korisno je staviti brzi osigurač u kolo sekundara - okrenuo bih glavnu ploču za 180 stepeni ili 90 kontra od kazaljke na satu, tako da stabilizatori ili tranzistori ne zrače toplotu u trafo i da se skrate i raspletu vodovi sa kondenzatora i od stabilisanog izlaza sa ploče do konektora. Izolaciju izvoda kako najjednostavnije odraditi? Da ih obvijem izolir trakom ili da nanesem sloj platike pištoljem sa vrućom plastikom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willi Studer Posted October 7, 2019 Author Report Share Posted October 7, 2019 Stavi kleme sa silikonskim navlakama preko ili samo silikonske navlake. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixie Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 37 minuta ranije, vrobec said: Izolaciju izvoda kako najjednostavnije odraditi? Da ih obvijem izolir trakom ili da nanesem sloj platike pištoljem sa vrućom plastikom? Termo bužir, i upaljač/fen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 Ima još jedno vrlo značajno poboljšanje, oko koga bi se mogla podići prašina u diskusiji, ali ipak da kažem. Umesto greca bih preporučio Shotky diode u AC/DC konvertoru. Ja praktikujem da predimenzionišem amperažu pa i voltažu koliko je moguće više (šta ima da se kupi) iz čisto bolje zvučećih razloga. To činim stavljanjem nekoliko paralelnih dioda iste voltaže i amperaže na istu granu. Slažem se da je to preterano i ekstremno, ali se čuje i nije samo moj doživljaj već potvrda i od drugih ljudi. Treba kupiti bar po 10 od više proizvođača pa meriti koje su "najbrže". One sa najboljim merenjem uzeti za paralelnu vezu više komada. U paraleli se ta brojka fino spušta pa se dobija daleko efikasnija i impulsno bolja karakteristika, ali je tragično za videti. Poboljšanje će se dobiti svakako i korišćenjem samo jedne Shotky diode na grani u odnosu na grec, ali slobodno predimenzionisanih vrednosti i voltaže i amperaže. Samo može biti bolje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milovan1963 Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 1 sat ranije, Father said: Ima još jedno vrlo značajno poboljšanje, oko koga bi se mogla podići prašina u diskusiji, ali ipak da kažem. Umesto greca bih preporučio Shotky diode u AC/DC konvertoru. Ja praktikujem da predimenzionišem amperažu pa i voltažu koliko je moguće više (šta ima da se kupi) iz čisto bolje zvučećih razloga. To činim stavljanjem nekoliko paralelnih dioda iste voltaže i amperaže na istu granu. Slažem se da je to preterano i ekstremno, ali se čuje i nije samo moj doživljaj već potvrda i od drugih ljudi. Treba kupiti bar po 10 od više proizvođača pa meriti koje su "najbrže". One sa najboljim merenjem uzeti za paralelnu vezu više komada. U paraleli se ta brojka fino spušta pa se dobija daleko efikasnija i impulsno bolja karakteristika, ali je tragično za videti. Poboljšanje će se dobiti svakako i korišćenjem samo jedne Shotky diode na grani u odnosu na grec, ali slobodno predimenzionisanih vrednosti i voltaže i amperaže. Samo može biti bolje. ako mu vec nudis dobro , onda mu ponudi najbolje : SiC shotky diode u TO kucistu ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willi Studer Posted October 7, 2019 Author Report Share Posted October 7, 2019 Predimenzionisanje dioda ima i svoje loše strane. Sa povećanjem napona i struje diode povećavaju se gubici: rastu pad napona preko diode i struja curenja u suprotnom smeru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 12 minuta ranije, milovan1963 said: ako mu vec nudis dobro , onda mu ponudi najbolje : SiC shotky diode u TO kucistu ... Nisam koristio, ali neka uzme u obzir svakako. 9 minuta ranije, Willi Studer said: Predimenzionisanje dioda ima i svoje loše strane. Sa povećanjem napona i struje diode povećavaju se gubici: rastu pad napona preko diode i struja curenja u suprotnom smeru. Ovo nisam znao, ove preporuke sam dobio pre dugi niz godina od ozbiljnih ljudi i gde god da sam ugradio zvučni napredak je bio izvanredan. Konsultovaću ih ponovo po ovom problemu, pa ću da vidim šta kažu. Zaista nikakvih problema nemam u pojačalu snage i phono preampu gde sam ih po opisanom principu sebi ugradio. Hvala! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zexx Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 1 sat ranije, Father said: Ima još jedno vrlo značajno poboljšanje, oko koga bi se mogla podići prašina u diskusiji, ali ipak da kažem. Umesto greca bih preporučio Shotky diode u AC/DC konvertoru. Ja praktikujem da predimenzionišem amperažu pa i voltažu koliko je moguće više (šta ima da se kupi) iz čisto bolje zvučećih razloga. To činim stavljanjem nekoliko paralelnih dioda iste voltaže i amperaže na istu granu. Slažem se da je to preterano i ekstremno, ali se čuje i nije samo moj doživljaj već potvrda i od drugih ljudi. Treba kupiti bar po 10 od više proizvođača pa meriti koje su "najbrže". One sa najboljim merenjem uzeti za paralelnu vezu više komada. U paraleli se ta brojka fino spušta pa se dobija daleko efikasnija i impulsno bolja karakteristika, ali je tragično za videti. Poboljšanje će se dobiti svakako i korišćenjem samo jedne Shotky diode na grani u odnosu na grec, ali slobodno predimenzionisanih vrednosti i voltaže i amperaže. Samo može biti bolje. Uopšte ne mora da bude budževina, odavno postoje Shottky diodni mostovi, samo što cene nisu nimalo naivne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 Just now, Zexx said: Uopšte ne mora da bude budževina, odavno postoje Shottky diodni mostovi, samo što cene nisu nimalo naivne... Pa sad kada se uvežu 2 ili 3 kako ja to radim, a ne košta ništa, onda izgleda malo ružno, a svakako neuobičajno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 O ovome govorim. Ovako je u mom starom NAD phono preampu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 За то напајање нису потребне те "Ш" диоде а такође ни уземљење. Сасвим је довољно и то што је добијено на плочици. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ab Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 To za namotaj trafoa uredu. Što se tiče uzemljenja, ako napaja dac (u zavisnosti od topologije dac-a) možda i ne treba vezivati uzemljenje. Grec, elektrolit i bajpass u filtraciji poželjni, naravno da može i shotky. Willi-jev predlog orjentacije pločice rezonski i izolacija kontakata 230V. Koji su konektori korišćeni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Father Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 Ima @vrobec da se ugrize za jezik, što je pitao. 55 minuta ranije, ab said: elektrolit i bajpass u filtraciji poželjni Kako ovo zaboravismo. A na kraju jedan kršteni osigurač da legme kao višnjica na vrhu torte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipescu Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 @vrobec једно је сигурно, уколико примениш све овде наведено, видећеш бели дим . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solderer Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 Исправљачки мост је много удаљен од филтерских кондензатора а ту су струје пуњења велике, а и зрачење на околину. Променити положај плочице и скратити то растојање и употребити што дебљу жицу. Уземљити уређај што ближе утичници. ГНД напајања ( негативни пол филтерских кондензатора ) дебелом жицом повезати са струјним уземљењем, најбоље преко граунд -лифта. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solderer Posted October 7, 2019 Report Share Posted October 7, 2019 Тек сада видим да је филтерски електролит на перфорираној плочици близу диодног моста, а ови велики на плочици имају другу улогу. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.