Jump to content


Linearno napajanje za DAC


Willi Studer

Recommended Posts

Sklopio sam i ja napajanje.

Toroid 2 x 12V,  grec i 35V elektrolit, S11 regulator (sa Aliexpress) - povezano na Raspberry Pi3 + Kali Reclocker + Piano 2.1.

Sve stavljeno u aluminijumsku kutiju, izrezani otvori za napajanje, osigurac i prikljucak 5V za DAC.

Sta bi trebalo menjati, dodati, poboljsati?

 

s11.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

12 sati ranije, vrobec said:

Sklopio sam i ja napajanje.

Toroid 2 x 12V,  grec i 35V elektrolit, S11 regulator (sa Aliexpress) - povezano na Raspberry Pi3 + Kali Reclocker + Piano 2.1.

Sve stavljeno u aluminijumsku kutiju, izrezani otvori za napajanje, osigurac i prikljucak 5V za DAC.

Sta bi trebalo menjati, dodati, poboljsati?

 

s11.jpg

Mene zabrinjavaju žuto bele žice koje su uvijene jedna oko druge uz sam trafo i ove koje idu u luster klemu i ove dve koje dolaze do trafoa od IEC-a ili osigurača. Deluju mi kao previše uvijene jer se licna nazire na izolaciji. Pribojavam se pucanja izolacije nakon nekog vremena rada kada izolacija postane malo kruća od "grejanja", nije ni važno od čega. Ja bih to nežno razmotao i pokušao da povratim ravnoću i zid izolacije (da ne bude spljoštena) i onda blago i retko uvio belu i žutu posebno ulazni i odvojeno izlazni snop iz trafoa. Ali bi ih tako ređe i blaže uvio skroz do mesta vezivanja.

Naravno luster klema je suvišna i eventualno IEC da se stavi neki kršteni, ako ovaj nije neki Furutech, Viborg, Acrolink...

Uzemljenje je uvek igra pronaći mesto gde da se veže i eventualno ili obavezno na koji način razdvojiti od signalne mase ili mase PCB-a. To je na neki način umetnost, možda i više nego pravilo ili egzaktno znanje, gde tačno i na kom mestu vezati.

Takođe obrati pažnu da odrediš koji ti je vod "ulazni" u primar trafo-a, da na to mesto vežeš AC fazu i uvek ga poveži na desni pin IEC-a (kada se gleda unutar uređaja iz pravca prednje ploče). Takođe treba utvrditi i koji je izvod prvog namotaja na sekundaru (ako nije obeležen) pa i njega tretirati kao "Fazu" prema grecu. Zadnji, tj spoljni namotaj je Neutral.

Link to comment
Share on other sites

1 sat ranije, Father said:

Mene zabrinjavaju žuto bele žice koje su uvijene jedna oko druge uz sam trafo i ove koje idu u luster klemu i ove dve koje dolaze do trafoa od IEC-a ili osigurača. Deluju mi kao previše uvijene jer se licna nazire na izolaciji. Pribojavam se pucanja izolacije nakon nekog vremena rada kada izolacija postane malo kruća od "grejanja", nije ni važno od čega. Ja bih to nežno razmotao i pokušao da povratim ravnoću i zid izolacije (da ne bude spljoštena) i onda blago i retko uvio belu i žutu posebno ulazni i odvojeno izlazni snop iz trafoa. Ali bi ih tako ređe i blaže uvio skroz do mesta vezivanja.

Naravno luster klema je suvišna i eventualno IEC da se stavi neki kršteni, ako ovaj nije neki Furutech, Viborg, Acrolink...

Uzemljenje je uvek igra pronaći mesto gde da se veže i eventualno ili obavezno na koji način razdvojiti od signalne mase ili mase PCB-a. To je na neki način umetnost, možda i više nego pravilo ili egzaktno znanje, gde tačno i na kom mestu vezati.

Takođe obrati pažnu da odrediš koji ti je vod "ulazni" u primar trafo-a, da na to mesto vežeš AC fazu i uvek ga poveži na desni pin IEC-a (kada se gleda unutar uređaja iz pravca prednje ploče). Takođe treba utvrditi i koji je izvod prvog namotaja na sekundaru (ako nije obeležen) pa i njega tretirati kao "Fazu" prema grecu. Zadnji, tj spoljni namotaj je Neutral.

Hvala puno na pomoći. Čim ugrabim slobodnog vremena rešavam.

Link to comment
Share on other sites

Tri preporuke za poboljšanje:

- neophodno je iz razloga bezbednosti da izvodi na IEC utičnici sa zadnje strane budu propisno izolovani; isto važi i za izvode sa osiguračke patrone na primaru
- korisno je staviti brzi osigurač u kolo sekundara
- okrenuo bih glavnu ploču za 180 stepeni ili 90 kontra od kazaljke na satu, tako da stabilizatori ili tranzistori ne zrače toplotu u trafo i da se skrate i raspletu vodovi sa kondenzatora i od stabilisanog izlaza sa ploče do konektora.

Link to comment
Share on other sites

10 minuta ranije, Willi Studer said:

Tri preporuke za poboljšanje:

- neophodno je iz razloga bezbednosti da izvodi na IEC utičnici sa zadnje strane budu propisno izolovani; isto važi i za izvode sa osiguračke patrone na primaru
- korisno je staviti brzi osigurač u kolo sekundara
- okrenuo bih glavnu ploču za 180 stepeni ili 90 kontra od kazaljke na satu, tako da stabilizatori ili tranzistori ne zrače toplotu u trafo i da se skrate i raspletu vodovi sa kondenzatora i od stabilisanog izlaza sa ploče do konektora.

Izolaciju izvoda kako najjednostavnije odraditi? Da ih obvijem izolir trakom ili da nanesem sloj platike pištoljem sa vrućom plastikom?

Link to comment
Share on other sites

Ima još jedno vrlo značajno poboljšanje, oko koga bi se mogla podići prašina u diskusiji, ali ipak da kažem.

Umesto greca bih preporučio Shotky diode u AC/DC konvertoru. Ja praktikujem da predimenzionišem amperažu pa i voltažu koliko je moguće više (šta ima da se kupi) iz čisto bolje zvučećih razloga. To činim stavljanjem nekoliko paralelnih dioda iste voltaže i amperaže na istu granu.

Slažem se da je to preterano i ekstremno, ali se čuje i nije samo moj doživljaj već potvrda i od drugih ljudi. Treba kupiti bar po 10 od više proizvođača pa meriti koje su "najbrže". One sa najboljim merenjem uzeti za paralelnu vezu više komada. U paraleli se ta brojka fino spušta pa se dobija daleko efikasnija i impulsno bolja karakteristika, ali je tragično za videti.

Poboljšanje će se dobiti svakako i korišćenjem samo jedne Shotky diode na grani u odnosu na grec, ali slobodno predimenzionisanih vrednosti i voltaže i amperaže. Samo može biti bolje.

Link to comment
Share on other sites

1 sat ranije, Father said:

Ima još jedno vrlo značajno poboljšanje, oko koga bi se mogla podići prašina u diskusiji, ali ipak da kažem.

Umesto greca bih preporučio Shotky diode u AC/DC konvertoru. Ja praktikujem da predimenzionišem amperažu pa i voltažu koliko je moguće više (šta ima da se kupi) iz čisto bolje zvučećih razloga. To činim stavljanjem nekoliko paralelnih dioda iste voltaže i amperaže na istu granu.

Slažem se da je to preterano i ekstremno, ali se čuje i nije samo moj doživljaj već potvrda i od drugih ljudi. Treba kupiti bar po 10 od više proizvođača pa meriti koje su "najbrže". One sa najboljim merenjem uzeti za paralelnu vezu više komada. U paraleli se ta brojka fino spušta pa se dobija daleko efikasnija i impulsno bolja karakteristika, ali je tragično za videti.

Poboljšanje će se dobiti svakako i korišćenjem samo jedne Shotky diode na grani u odnosu na grec, ali slobodno predimenzionisanih vrednosti i voltaže i amperaže. Samo može biti bolje.

ako mu vec nudis dobro , onda mu ponudi najbolje : SiC shotky diode u TO kucistu ...

Link to comment
Share on other sites

12 minuta ranije, milovan1963 said:

ako mu vec nudis dobro , onda mu ponudi najbolje : SiC shotky diode u TO kucistu ...

Nisam koristio, ali neka uzme u obzir svakako.

9 minuta ranije, Willi Studer said:

Predimenzionisanje dioda ima i svoje loše strane. Sa povećanjem napona i struje diode povećavaju se gubici: rastu pad napona preko diode i struja curenja u suprotnom smeru.

Ovo nisam znao, ove preporuke sam dobio pre dugi niz godina od ozbiljnih ljudi i gde god da sam ugradio zvučni napredak je bio izvanredan. Konsultovaću ih ponovo po ovom problemu, pa ću da vidim šta kažu. Zaista nikakvih problema nemam u pojačalu snage i phono preampu gde sam ih po opisanom principu sebi ugradio. Hvala!

Link to comment
Share on other sites

1 sat ranije, Father said:

Ima još jedno vrlo značajno poboljšanje, oko koga bi se mogla podići prašina u diskusiji, ali ipak da kažem.

Umesto greca bih preporučio Shotky diode u AC/DC konvertoru. Ja praktikujem da predimenzionišem amperažu pa i voltažu koliko je moguće više (šta ima da se kupi) iz čisto bolje zvučećih razloga. To činim stavljanjem nekoliko paralelnih dioda iste voltaže i amperaže na istu granu.

Slažem se da je to preterano i ekstremno, ali se čuje i nije samo moj doživljaj već potvrda i od drugih ljudi. Treba kupiti bar po 10 od više proizvođača pa meriti koje su "najbrže". One sa najboljim merenjem uzeti za paralelnu vezu više komada. U paraleli se ta brojka fino spušta pa se dobija daleko efikasnija i impulsno bolja karakteristika, ali je tragično za videti.

Poboljšanje će se dobiti svakako i korišćenjem samo jedne Shotky diode na grani u odnosu na grec, ali slobodno predimenzionisanih vrednosti i voltaže i amperaže. Samo može biti bolje.

Uopšte ne mora da bude budževina, odavno postoje Shottky diodni mostovi, samo što cene nisu nimalo naivne...

Link to comment
Share on other sites

Just now, Zexx said:

Uopšte ne mora da bude budževina, odavno postoje Shottky diodni mostovi, samo što cene nisu nimalo naivne...

Pa sad kada se uvežu 2 ili 3 kako ja to radim, a ne košta ništa, onda izgleda malo ružno, a svakako neuobičajno.

Link to comment
Share on other sites

To za namotaj trafoa uredu. Što se tiče uzemljenja, ako napaja dac (u zavisnosti od topologije dac-a) možda i ne treba vezivati uzemljenje.

Grec, elektrolit i bajpass u filtraciji poželjni, naravno da može i shotky. 

Willi-jev predlog orjentacije pločice rezonski i izolacija kontakata 230V.

Koji su konektori korišćeni?

Link to comment
Share on other sites

Исправљачки мост је много удаљен од филтерских кондензатора а ту су струје пуњења велике, а и зрачење на околину. Променити положај плочице и скратити то растојање и употребити што дебљу жицу. Уземљити уређај што ближе утичници. ГНД напајања ( негативни пол филтерских кондензатора ) дебелом жицом повезати са струјним уземљењем, најбоље преко граунд -лифта.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...