DejanM Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 @D'Agostino Niti poboljsava niti degradira zvuk. Ako ima DCa u mrezi on ce ga ukloniti i onda moze da se ukloni recimo pojava zujanja trafoa, do koje ponekad dolazi zbog DCa u mrezi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trotter Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Evo gotovog resenja koje moze da se ugradi u sam uredjaj, ako ima mesta. http://www.hificollective.co.uk/components/diyhifisupply_dcblokker.html Pitanje: da li ovo moze da se ugradi u strujnu letvu (ispred uticnica, dodatna kutija ispred kutije letve) i da ima isti efekat na sve potrosace sa letve ili je samo za jedan uredjaj, tj. transformator u uredjaju na koji se direktno vezuje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantaNS Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Ovaj konkretno je truba jer je za max 3A, a verovatno je unutra upakovan grec i mozda koji elektrolit, sto resava zujanje trafoa usled DC u mrezi ali vise odmaze nego sto pomaze jer zamuljavi i zadavi sve iza sebe . . . od svih cistaca DC-a jedino rade posao aktivni poput Burmestera i PS-Audio-a . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
impuls Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Bryston u svim svojim pojacalima ima sklop za otklanjanje Dc komponente iz mreznog napona. Sastoji se od dva para kontra orijentisanih dioda paralelno vezane i dva veca elektrolita Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prophet Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Bryston u svim svojim pojacalima ima sklop za otklanjanje Dc komponente iz mreznog napona. Sastoji se od dva para kontra orijentisanih dioda paralelno vezane i dva veca elektrolita Napravio sam svojevremeno ovaj DC block, kombinovao sa Sprague filterom i korektorom napona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 ПоÑтоји и једноÑтавнија варијанта: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iron man Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Imam ja par profesionalnih filtera. Ako nekoga interesuje neka se javi na PP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantaNS Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Nijedan od ova tri DC-blockera ne radi posao zvukovno, isprobano u vise razlicitih sistema . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DejanM Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Ona jednostavna sema koju je postovao Stone_Cold radi dobro. Isprobano .... Treba naravno staviti jake diode i kondove od recimo 4700 uF, 100V i to ce da radi dobro. Nema DCa iza ... Inace koga zanima detaljno objasnjenje te jednostavne seme, moze ovde da procita: http://sound.westhost.com/articles/xfmr-dc.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DejanM Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Evo kako to u praksi izgleda: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Ona jednostavna sema koju je postovao Stone_Cold radi dobro. Знам, пробао Ñам. Evo kako to u praksi izgleda: Лепо нема шта Ñамо бих електролите поÑтавио хоризонтално, ипак је Ñве превиÑоко. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DejanM Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Ja nisam imao problema sa visinom posto je u tom konkretnom slucaju bilo mesta ... Uzgred, ovo da se napravi zbilja ne kosta puno a nije uopste tesko. Tako da je to svakako jeftinija varijanta od gotovih resenja koja mogu da se nadju ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantaNS Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Ama jel neko od vas slusao to ili ste smao merili DC? Ja ni sa mnogo vise materijala i 50A diodama (i brzim i sporim) nisam uspeo da dobijem zvucno zadovoljavajuce rezultate. Mozda je problem u kriterijumima . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giZ_Mo Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Ama jel neko od vas slusao to ili ste smao merili DC? Ja ni sa mnogo vise materijala i 50A diodama (i brzim i sporim) nisam uspeo da dobijem zvucno zadovoljavajuce rezultate. Mozda je problem u kriterijumima . . . Ја Ñам и Ñлушао и мерио. Мало утиче или Ñкоро ништа на лоше интегралце или конфекцијÑке уређаје. Пробано на више Ñнагаша што ÐБ што РклаÑе што прављени што фабрички, као и на пар преампова. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prophet Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Naravno da sam sluÅ¡ao (u starom sistemu doduÅ¡e) i nisam primetio uticaj na zvuk. Malkice sam ga overkilovao doduÅ¡e neÅ¡to jaÄim kondovima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DejanM Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Ja isto nisam primetio nikakvu razliku u zvuku. Kada sam merio imao sam DC pre ovog sklopa od mozda desetak mV a posle njega to nije bilo merljivo. Mislim da taj nivo DCa u mrezi nema nekih cujnih posledica po reprodukciju zvuka. Kada je taj nivo znacajno visi onda moze da se desi da trafo pocne da zuji. Zato ja ovaj sklop pre vidim kao jednu vrstu zastite nego kao nesto sto poboljsava kvalitet reprodukcije. Moguce je medjutim da kod nekih jacih potrosaca ili recimo kod napajanja grejanja trioda, moze da se cuje neka razlika. Ali to nisam probao ... tako da je to samo predpostavka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantaNS Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Ja sam merio DC u mrezi i do 600mV i to u kombinaciji sa velikim torusima pravi prilicno iritirajucu buku. Najlaksa proba DC filtera je sa ispred njega (ili na istoj fazi bilo gde u kuci) zakacenim fenom za kosu u prvoj brzini (polutalasno ispravljanje za ventilator). Zavisno od snage uredjaja iza DC blocker-a, potrebno je dimenzionisati i elektrolite, kao i njihove bajpase (za diode podrazumevamo da su predimenzionisane barem za red velicine). Probao sam sa koracima od po 10.000uF/100V kvalitetnim elektrolitima sa bajpasima i sve do 2x80.000uF ukupne vrednosti nisam dosao do zadovoljavajuceg resenja. Cak sam montirao i bajpas prekidc s kojim je bilo moguce trentno ukljuciti i iskljuciti DC block kako bi se olaksalo A/B slusno testiranje. Takodje je probano da se postavi DC block i na fazu i/ili na nulu. U svakom slucaju, kod mene je zujanje potisnuto koliko je to bilo moguce ali je losije sviralo nego bez njega . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DejanM Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Ako si pravio DC block kao sto je onaj sa linka koji sam postovao na prethodnoj stranici, onda mozes da procitas u clanku da postoji pojava serijske rezonancije, koju generisu elektroliti blokera u interakciji sa induktivnoscu primara trafoa. U principu ako povecavas kapacitivnost, smanjuje se frekvencija rezonancije i za tvojih 80 mF ona je 0,089 Hz - po formuli koja je tebi poznata (Perioda oscilovanja je samim tim 11 sekundi.) To je zanemarljivo i priblizno nuli ali bi trebalo pogledati ipak i na osciloskopu kako se to stvarno ponasa. Mozda tu lezi objhasnjenje za te efekte koje si primetio ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantaNS Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Radilo je to bolje od fabrickih DC-blocker-a, ali jednostavno nije to bilo to i gotovo, bez obzira na dvocifren broj kombinacija vrednosti elektrolita i bajpasa i svih proracuna . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prophet Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Mislim da ne treba generalizovati i da to pre svega zavisi od pojaÄavaÄa snage koje koristimo. Neko moje razmiÅ¡ljanje ide u pravcu da će negativni efekti biti izraženiji kod većih i snažnijih pojaÄavaÄa (takozvanih mrga) sa većim trafoima i kondenzatorima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantaNS Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Naravno da ce biti izrazeniji, a sa druge strane uredjaji sa malim trafoima ne 'pate' od problema usled pojave DC komponente u mrezi . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prophet Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 TaÄno, mislim da su korisni u opsegu 300VA - 1000VA (toroid) gde stvarno ima DC u mreži. No to je samo moja pretpostavka. Ljudi su se žalili i da trafo prozuji na naponu većem od 220V (danas je standard 230V a kod mene ide i do 240V). Dosta njih i dan danas mota trafoe na 220V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantaNS Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Nema toliko veze da li su motani za 220V ili 230V, vec sa indukcijom tj. koliko je jezgro 'nategnuto' zbog broja namotaja i stednje . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markoni76 Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 On 5/24/2013 at 11:17 AM, DejanM said: Kada se govori o strujnim kablovima, postoji nekoliko predrasuda, koje izazivaju konfuziju. Jedna od najvecih predrasuda, koja navodi ljude da izvlace pogresne zakljucke, jeste predpostavka da HiFi uredjaj, kao i bilo koji drugi elektricni uredjaj, se nalazi na kraju lanca koji pocinje elektranom, pa se onda preko distributivne mreze struja dovodi do elektricnog uredjaja, koji nazivamo jos i potrosacem. Tu se onda cesto izvlace, na osnovu ove predpostavke, pogresni zakljucci kao recimo: ako postoje kilometri kabla pre uredjaja, kako onda ova zadnja 2m mogu da naprave razliku, itd. HiFi uredjaj, kao i bilo koji drugi elektricni uredjaj, se ne nalazi na kraju ovog lanca. On se zapravo nalazi negde u sredini, jer i ispred njega i iza njega postoje isti takvi potrosaci. Druga jos vaznija cinjenica jeste da elektricni uredjaj nije pasivni potrosac: on ne samo da konzumira energiju, on takodje i ubacuje energiju u mrezu. Kod vecine HiFi uredjaja u napajanju se nalazi ispravljacki deo, ciji zadatak jeste da AC ispravi u DC. Pri tome ti prekidacki delovi, svaki put kada izvrse prekidanje AC signala, generisu peak koji se vraca nazad prema mrezi. Taj peak nije nista drugo nego VF djubre koje se ubacuje u mrezu. Znaci energija ne prolazi u strujnom kablu samo u jednom pravcu, vec ide u oba pravca. Na taj nacin dolazi do interakcije izmedju uredjaja koji su zakaceni preko produznog kabla na istu uticnicu (sto je samo jedan od fenomena koji se pri tom javljaju). Dobar strujni kabl, svojom geometrijom, materijalima od kojih je napravljen, kvalitetom kontakata, itd. ima ocigledno i filtersku funkciju (samo tako se moze objasniti zasto isti duzi strujni kablovi bolje "sviraju" od kracih). Ako je u pitanju sporet ili frizider, ova filterska funkcija strujnog kabla je nebitna - pad napona na strujnom kablu se verovatno nece mnogo razlikovati, i posmatrano sa elektricne tacke gledista, strujni kabl je ispravan, struja se transportuje tamo gde treba ... i sve je OK. Medjutim kod HiFi uredjaja, koji pripadaju sasvim drugacijoj klasi elektricnih uredjaja i po svojoj prirodi su mnogo blizi medicinskim ili laboratorijskim uredjajima zbog toga sto smo mi kao ljudska bica u stanju da registrujemo veoma suptilne razlike u zvuku do kojih dolazi od promena u nacinu rada HiFi sistema, nije nebitno da li ce taj strujni kabl imati i neka dodatna svojstva. Naravno da u ovoj oblasti ima puno prodaje magle. To se desava u svim oblastima gde stvari nisu do kraja jasne, kao sto je to generalno slucaj sa Audio ili strujnim kablovima. Zato je proba u svom sistemu verovatno jedini pravi pristup. Ja imam vrlo poyitivno iskustvo sa PROSAFE produynim kablovima. Kompletno su domace proiyvodnje i ljudi rade specijalne serije sa Lapp kablom i feritnim prstenovima, imaju cak i opcije kablova punjene kvarcnim peskom. Jako kvalitetno odradjeno u aluminijumskom kucistu i sa posebnim keramickim jeygrom koje sam video samo kod njih, a kablovi 3x1,5 i 3x2,5 jako kvalitetni. Preporucujem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zek Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 Neki link za Prosafe kablove? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.