Jump to content


Pojacivac za slusalice


den!s

Recommended Posts

Razmisljah se da li da ovo pitanje stavim u HiFi audio ili Samogradnju…

http://schiit.com/products/asgard/

Zanima me sta mislite o ovakvoj konstrukciji pojacivaca za slusalice? Vredi li takva koncepcija tih novaca? Naravno pitam ne ocekujuci da je neko slusao i ima iskustva iz prve ruke…

Cisto me zanima, onako, drugarski…

:cheers

ps.

A zainteresovalo me jer mi ga je inzenjer iz firme GradoLabs preporucio kao dobar izbor uz Grado SR80i slusalice…

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onako drugarski ......to Å¡to ti je taj inžinjer preporuÄio je isto kao i kad Ljuba preporuÄuje svoj Äasopis ....objektivnost zagarantovana .

A Å¡to se tiÄe topologije , bar prema onom Å¡ta je navedeno i prema onom Å¡ta ja znam .....to treba da je dobra naprava ...ili Å¡to bi rekao veliki Bartolomeo Aloya /parafraziram / ....ja mogu da izmerim sve i apsolutno sve , sve dok to ne doÄ‘e i ne uÄ‘e u neÄije uÅ¡i , nakon tog svako može da priÄa ko Å¡ta hoće i niko mu ne može niÅ¡ta .

PS topologija "bez povratne sprege" /sad smo tamo da je već u uÅ¡ima i priÄa ko Å¡ta hoće / obezbeÄ‘uje izuzetno kvalitetan opseg svega osim niskih tonova ...ako osim napona ima i dovoljno struje da sve gura kako treba onda je sve u redu .

OFF povezujući logiÄno grupu informacija u vezi sa recimo BFA , sa pojaÄalom od Audiolimpie koje ja posedujem i sa priÄom konstruktora mog pojaÄala kao i sa priÄom jednog konstruktora predpojaÄala , doÅ¡ao sam do nelogiÄnog zakljuÄka , da bez obzira Å¡to neki ureÄ‘aji imaju tranzistore u izlazu koji realno mogu da obezbede dovoljan protok struje i da bez obzira Å¡to su deklarisani na opseg gotovo od 2 hz / skoro jednosmerno / , imaju problem sa niskim frekfencijama jer jednostavno stepen koji obezbeÄ‘uje naponsko pojaÄanje nema "snage da pogura i dovoljno struje " .

Fet se može kao što je poznato , postaviti u režim kao neka cev .....

ÄŒiinjenica je da je na testiranju BFA u Zagrebu , pokazana odreÄ‘ena rezerva prema niskim frekfencijama kao Å¡to je i Äinjenica da me je Luca Comi pitao za impedanciju mojih kutija /kako ide u prvih 500 hz / . Bez obzira Å¡to moje pojaÄalo ima u izlazu tranzistore sa mogućnošću kontrole i protoka 90 ampera a BFA daleko viÅ¡e , to nije garancija da je sve kako treba .....kao Å¡to je navedeno u jednom tekstu TNT " da se ne zavaravamo sa ovim i onim , to jednostavno OP AD gura struju / a nije u izlazu / .

PS Sve u svemu predpojaÄalo prema onom Å¡ta piÅ¡e je OK za sve pare , uz predpostavku da su i sluÅ¡alice OK , ostaje samo onaj deo gde svako može da priÄa sve Å¡ta mu padne na pamet .....

Link to comment
Share on other sites

Da dodam, mozda ce nekom biti od znacaja…

Posle kraceg razmatranja, znajuci da ne provodim dugo vremena slusajuci muziku preko slusalica, odlucio sam se (mozda kao neko prelazno resenje :) da kupim Grado SR80i i spojim ih na neko fino pojacalce koje ce izvuci maksimum iz njih. Probao sam nekoliko AKG i Sennheiser modela cenovnog ranga od 80 do 300 € i ipak izabrao ovaj model koji kosta nepunih 70-ak evra.

Iskreno, odusevio me „na prvu loptu“ nenapadan, odlicno izbalansiran, MUZIKALAN zvuk koji dolazi iz ovih slusalica. Probao sam i na klasicnim izlazima za slusalice iz uredjaja, a i sa dva DIY pojacala…

Po mom skromnom misljenju - zvuk cista petica. Sto je pojacalo bilo bolje, zvuk se poboljsavao - valjda logicno :)

Uglavnom moje preporuke…

A sto se pojacivaca tice, potrudicu se da u skorije vreme narucim onaj Schiit Asgard, sa gornjeg linka. Na nekoliko mesta sam dobio komentar i preporuku da za Grado (cak i top modele PS1000 i GS1000) ne treba ici mnogo dalje…

Link to comment
Share on other sites

Odlicno si ovo pronasao!

Evo na kraju i misljenje Dejana V. Veselinovica (koje ja inace cenim) :) i ostalih koji su probali.

U svakom slucaju interesantne slusalice koje se proizvode jos od 1995. Sada SR80i imaju nesto veci precnik pa bolje nalezu.

Link to comment
Share on other sites

Denise,

Grado SR80i su odlican izbor. Mozda da si dodao jos malo para pa otisao po neki od vecih modela Grado - dobio bi jos vise od svega - ali su i 80-ice odlican izbor.

Sto se tice ovog pojacala za slusalice - deluju interesantno: SE topologija sa FETovima ali bez povratne sprege. To deluje dobro. Ali na osnovu toga nije moguce mnogo toga reci kako svira i da li ce dobro da se slozi sa Grado. Medjutim, ako imas preporuku, cena je krajnje korektna.

Mozda pre nego sto odes po ovo kontaktiraj Solaju - on pravi pojacala za slusalice koja su u stvari dvostepeni SET sa EL84 po ceni od nekih 300 eura - koji euro manje ... To bi moglo da bude takodje jako interesantno a po ceni konkurentno ...

Link to comment
Share on other sites

Hvala Dejane jos jednom na misljenju i konkretnom savetu. Ovo za Solaju cu obavezno poslusati. :cheers

A iskreno, razmisljao sam o modelu Grado SR225i - za cenu 2x, tj. nekih $200. Nije toliko problem cena, ali sam se iskreno malo razocarao u slusalice koje kostaju 200-300 € (da cak i konkretno navedem modele: AKG K701, K702, Sennheiser HD595, HD600 i HD650). Jedino im je ergonomija odlicna, a zvukom sam bio pomalo iznenadjen. Imao sam srecu pa sam mogao da sve poslusam kod ljubitelja slusalica i cujem i njegovo misljenje.

Ove Grado SR80i nemaju frekvencijski spektar toliko „sirok“ (mada sa CD playerom koji imam Audio Analogue Maestro daju dosta toga), ali imaju muzikalnost koju ja nisam mogao da cujem na ovim skupljim. Siguran sam da je tu napravljen kompromis, ali mi trenutno to vise odgovara, mada kako rekoh mozda kao prelazno resenje - A sta u ovom hobiju nije prelazno resenje? :)

Pa sam zbog toga narucio ove jeftinije, jer je to novac koji ne smatram kao neko preveliko ulaganje u HiFI, dok 300 € smatram „stavkom“ :)

Naravno to su moje mogucnosti.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Još pre pominjana ideja (A klasa, operacioni Burr Brown OAP134 stigli iz USA, trafo Trafomatic, žice pun presek srebro u teflonskoj izolaciji, kutija made in China prerađena u Aleksandrovcu, konektori CMC) je realizovana proše godine „handmade“ by Boban & Vinko :)

SluÅ¡ana natenane par meseci i zakljuÄak je – radi neverovatno dobro!

Hvala svima koji su me podržali, rodbini, prijateljima koji su bili uz mene i pružali mi nesebiÄnu pomoć i podrÅ¡ku, :plakanje !

;-):D

A naroÄito Bobanu koji to sve sastavio filigranskom preciznošću! Verujem da bi mu Accuphase pozavideo na pedantnosti…

Ponosni vlasnik… B)

headamp1.jpg

headamp2.jpg

headamp3.jpg

headamp4.jpg

I malo informacija iz prve ruke http://www.diyaudio.rs/topic/4548-koja-glava-je-najbolja-za-vrhunski-amp/

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ma pravi sam.

Evo sam ja sklopio svoj cmoy ali ima greÅ¡ku u neÄemu a nije mi joÅ¡ jasno, nisam imao vremena za dijagnostiku.

Radi i kad je ukljuÄen a Äuje se i kad nije. PRoblem je i Å¡to je ekstremno tih. Negdje sam zabrljao.

Ali kako god okrenem ,za manje pare se nisam mogao zabaviti. Sve Å¡to sam uložio osim samog Äipa za pojaÄalo mogu da odlemim i iskoristim za ponovni pokuÅ¡aj.

Ako niÅ¡ta, nauÄio sam da lemim i to baÅ¡ dobro :)

Link to comment
Share on other sites

Evo sam ja sklopio svoj cmoy ali ima greÅ¡ku u neÄemu a nije mi joÅ¡ jasno, nisam imao vremena za dijagnostiku.

Radi i kad je ukljuÄen a Äuje se i kad nije. PRoblem je i Å¡to je ekstremno tih. Negdje sam zabrljao.

Ali kako god okrenem ,za manje pare se nisam mogao zabaviti. Sve Å¡to sam uložio osim samog Äipa za pojaÄalo mogu da odlemim i iskoristim za ponovni pokuÅ¡aj.

Ako niÅ¡ta, nauÄio sam da lemim i to baÅ¡ dobro :)

Дај Ñлику и шему по којој Ñи правио.

:wave2

Link to comment
Share on other sites

Nemam pojma, pregledaću postojeće a nije mi problem da kupim i još jedan komplet i probam još jednom.

Kažem situacija je takva da se pali i gasi normalno s tim Å¡to i kad ga ugasim dobijam ton doduÅ¡e baÅ¡ mali, a samo pojaÄalo upaljeno je ekstremno tiho.

Nabaviću unimer ovih dana pa možda dobijem odgovore. InaÄe lemovi su ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Evo da detaljnije obrazložim problem, obzirom da do sada nisam imao vremena.

Cmoy je pravljen po ovoj Å¡emi odnosno uputstvu http://williamneo.bl...lifier-for.html .

Medjutim, problem je što ne radi. Nisam imao priliku da se bavim više sa tim problemo sve do ovih praznika , tako da sad koristim priliku.

Za potrebe testiranja a služiće i za buduće projekte, kupio sam vrlo dobar unimer http://static.limund...ka-14402857.jpg

Opis stanja je da se Äuje signal ali izuzetno slab, Äak se Äuje signal i kad iskljuÄim pojaÄalo.

Plejer koji koristim kao izvor je OK.

Kabl od izvora do pojaÄala , takodje je testiran i sve je OK.

Kod pojaÄala sam testirao neke otpornike i oni su kako treba da budu po specifikaciji.

Kondove nisam mogao testirati jer moj unimer ima opciju da se testiraju samo dok nisu ugradjeni, a kada ih testiran na vrijednostima farada, bilo koje podešavanje skale mi ne daje nikakve vrijednosti.

E sad, od svega mi je najkorisnije bilo testiranje provodljivosti tj. kontakta preko zvuÄnog signala.

Moram priznati vrlo dobra stvar.

Tu je ujedno i ono Å¡to me muÄi.

Kada od ulaznog džeka krenem prema izlaznom džeku i to korak po korak, ja imam zvuÄni signal od poÄetka do kraja samo na uzemljenju.

Za desni i lijevi kanal signal imam od ulaza, do kondenzatora na koraku 11. U pitanju je 0.1 mikro farad.

Slide13.JPG

ZvuÄni signal postoji na prvoj nožici kondenzatora ali ga nema na drugoj niti na ostatku putanje lijevog i desnog signala do izlaznog džeka. Dakle signal se gubi na polju 4x7 odnosno na polju 11x8 dok na poljima 2x7 i 13x8 imam zvuÄni signal.

Napomana : kada sam u Sileknu kupovao taj kondenzator on nije bio polypropylene film cap (large!)* kako stoji u spisku djelova već uzeo neku drugu vrstu ali istih specifikacija.

E sad Å¡to se tiÄe zvuÄno signala, pitanje je da li je normalno da mi se zvuÄni signal gubi nakon kondenzatora zbog nekog razloga (npr. zato Å¡to je ugradjen, zato Å¡to je to normalno ili zato Å¡to je neispravan).

Postoji li naÄin na koji da testiram taj kondenzator a da ne moram da ga odlemljujem. ( da li ga testiram sa pipalicama tako Å¡to stavim jednu na jedanu nožicu a drugu pipalicu na drugu nožicu, ili je vadjenje i ubacivanje u za to predvidjen slot jedina opcija? )

Otvoren sam i za druge opcije u dijagnostifikovanju problema.

InaÄe mislim da su lemovi solidni, nema dodirivanja, jedino Å¡to je ta zadnja strana malo zamašćena sa fluksom ali mislim da to nema uticaja za provodljivosti odnosno neprovodljivost.

Unapre se zahvaljujem na odgovorima smile.png

Link to comment
Share on other sites

Na pinu osam IC kola moras imati 9V.Na pinovima 1 i 7 mora ti izaci pojacani signal.Posto kolo napajas jednostrukim napajanjem,imaces 9V i na ovim pinovima. Ono sto si izmerio instrumentom,dobro si izmerio. Sada ti je neophodno nesto sto ne posedujes a to je manjak strucnosti i to je ozbiljan problem u realizaciji ovog projekta. U elektronici postoji nesto sto se zove sema veze i to je polazna tacka. Zavrsna je kad uredjaj proradi.Ako si iz Beograda,idi do radio kluba (sada se zove Kelco) i pogledaj njihov izbor kitova.Ima kitova i u Mikroprincu ali su za naprednije korisnike. U Kelcu imaju i knigu-katalog koji se zove "Radio-kit" iz kojeg ces svasta osnovnog nauciti.Takodje,imali su i dve knjige "Mala skola elektronike" koje se bave osnovama. Sve ovo mozes videti i pretragom na Googlu ali je stampano izdanje nesto sto je opsirnije.Prvo moras dosta da citas i tek onda da krenes u realizaciju. Ovako ces se brzo razocarati a to nije dobro.Dakle,knjige u sake i uci. Pozdrav!!!

Link to comment
Share on other sites

Prvo moram da kažem da sam nakon detaljne kontrole uoÄio da jedan lem nije bio uopÅ¡te odradjen tj. dvije taÄke spojene.

Bilo kako bilo , to je odradjeno i rezultat trenutan je da kada je uredjaj upaljen i nakaÄen na plejer, Äuje se muzika ali veoma tiho, a potenciomer ne radi svoj posao.

Kada se muzika ugasi i dalje se Äuje na jednoj sluÅ¡alici.

Dalje, mjerio sam voltažu na nekoliko taÄaka.

Odmah da napomenem da su mi razliÄite baterije davale razliÄite rezultate ,ali dobro

Voltaža u prvom redu, taÄka 4 i 11 je 2.69V

na 4toj i 8moj nožici tj donjim nožicama pojaÄala, voltaža je 1.02V

Na izlaznom džeku voltaža je 1.02V.

Nadam se da može biti od pomoći.

Link to comment
Share on other sites

Ovo je toliko prosto da ne znam gde si mogao da pogresis.

Ajd sve odradi ponovo.

DIP8 podnožje za OPA. Pa polemi sve komponente. Ne ubadaj OPA. Poveži napon. Imaš li na 4 i 8 po 9V? ( izmedju 4 i 8 18 V?)

Umeš li uopšte da brojiš nožice na OPA? 4 i 8 nisu gornje. Jedna je "dole" a druga "gore".

Ubaci OPA. Poveži ulaz i meri...

Ako ovo ne umeš sam da napraviš da radi onda zahebi ovaj sport.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...