Šta se sluša ?

den!s

Album se zove: The Trance of seven colours. Potpisali su ga Maleem Mahmoud Ghania i Pharoah Sanders. Izdat je 1994 a producent je Bill Lasswell.

Mahmoud Ghania je bio najpoznatiji marokanski svirac Gnawa muzike. Koga zanima da sazna nesto vise o ovoj vrsti muzike moze ovde vise o njoj da procita:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gnawa_music

Jedan citat:

Gnawas perform a complex liturgy, called lila or derdeba. The ceremony recreates the first sacrifice and the genesis of the universe by the evocation of the seven main manifestations of the divine demiurgic activity. It calls the seven saints and mluk, represented by seven colors, as a prismatic decomposition of the original light/energy. The derdeba is jointly animated by a maâlem (master musician) at the head of his troop and by a moqadma or shuwafa (clairvoyant) who is in charge of the accessories and clothing necessary to the ritual.

During the ceremony, the clairvoyant determines the accessories and clothing as it becomes ritually necessary. Meanwhile, the maâlem, using the guembri and by burning incense, calls the saints and the supernatural entities to present themselves in order to take possession of the followers, who devote themselves to ecstatic dancing.

Koncept ovog albuma je prilicno jednostavan: repetitivne ritmove Gnawa muzicara koristi Sanders kao pozadinu preko koje solira. Pharoah je u solidnoj formi na ovom albumu ali ipak ono sto jeste fascinirajuce jesu upravo Gnawa ritmovi. Jedna nasoj kulturi potpuno strana vrsta muzike ali zbog svoje autenticnosti i nekog iskonskog naboja istovremeno i bliska. Narocito je interesantna cinjenica, karakteristicna za stare kulture i njihove muzike, da je muzika sastavni deo jednog ritualno-religijskjog obreda koji je imao svoju jasno definisanu drustvenu funkciju. U ta stara vremena postojala je jaka integrisanost izmedju religije, kosmogonije, obicaja, muzike (i umetnosti uopste) i nacina kako je drustvo funkcionisalo.

album.jpg

Tvoji predlozi nisu dobri. Odlični su! Miriam Makeba i Gal Costa se posebno izdvajaju, hvala ti.
Jutro i tebi,baš sam nešto proučavao i bosu,i kompletnu muzičku scenu.Znači i samba,musica populare Brasil..Puno toga ima..Ali posebno me zanimalo Tropicalie pokret,a većina ovih autora dolazi iz grada Salvadora ,država Bahia.To ti je Sjevero -Istočni dio Brazila.To ti je tako bogata muzika .To trebaš poslušati..Dobar ti vodič od Roling Stona Top 100 najboljih Brazilskih albuma po tome popisu sam dosta otkrio.A na torrentima imaš sve za skinuti..Ma milina..Evo ti par imena za vodič naučiš i Portugalski i Engleski jezik usput.Novos Bainos,Chico Barque, Gilberto Gill,Caetano Veloso,Milton Nascimento,Os mutantes,Gal Costa....To ti je pravi rudnik ..baš dobro..

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk