Jump to content


Siljci


pera451

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moje iskustvo: ako platis sitnis, radices ponovo. Ako hoces da ne radis ponovo, platices solidno.

Danas sam zvao tipa koji se reklamira na KP da pravi stalke. Za pare koje on trazi za plocu i siljke mozes da kupis kompletan Kemp od 60 cm, a skoro i Atacama-u, pa sad ti vidi sta je sitnis...

Link to comment
Share on other sites

Salji kontakt majstora na PM.

:D

Nazalost, majstor nije iz Beograda, vec iz Valjeva.

Materijal (ploce i sipke) me kostao nesto preko 20e, peskarenje i powder coating 10e i majstor je za rad uzeo 50e sto mislim da nije mnogo jer je super odradjeno. Ja i cale smo smislili kako ce izgledati odredili dimenzije, objasnili majstoru sta i kako (covek se malo cudio kad smo mu objasnili sta pravimo :lol: ), s tim sto je on osmislio kako da ploce spoji sa sipkama bez varenja. :lol: Posto su ploce debele (donja 10mm gornja 5mm) uradio je kruzne useke duboke 5mm u donjoj odnosno ~3mm u gornjoj ploci a u sipke je uvario male precke sa rupom. Zatim je probusio rupe na plocama u sredini kruznih useka, kroz koje idu srafovu u precke u sipkama. Tako da se spojevi prakticno i ne vide pogotovu posle plastifikacije. :D

Rasklapanje tj skidanje ploca je veoma jednostavno i brzo.

E da, za siljke sam kupio crne srafove odredjenih dimenzija, to mi je uradio besplatno, jer realno radi se o malom poslu.

:D

Link to comment
Share on other sites

Ja sam skicirao tehnicki crtez, samo da ga prebacim u Cad i malo se prokonsultujem sa Zaretom i Cadetom oko nekih detalja.

Onda cu da obidjem par radionica. Posao je jednostavan - celicna ploca pravougaonog oblika sa radijusima, 4 rupe sa navojem M6 ili M8 za spajkove i 4 rupe bez navoja kroz koje prolazi (uz mali luft) M6 koji ide u kutije.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam skicirao tehnicki crtez, samo da ga prebacim u Cad i malo se prokonsultujem sa Zaretom i Cadetom oko nekih detalja.

Onda cu da obidjem par radionica. Posao je jednostavan - celicna ploca pravougaonog oblika sa radijusima, 4 rupe sa navojem M6 ili M8 za spajkove i 4 rupe bez navoja kroz koje prolazi (uz mali luft) M6 koji ide u kutije.

Ako je ploca velika a pretpostavljam da jeste mislim da lepse ide M10. Posebno ako mislis da ploca bude npr. 10 mm :D. Sto veca i teza, macku ce biti teze da obori zvucnik :lol: .

Ja sam za donju plocu stalaka (30x25 cm) isao sa debljinom od 10 mm i M10 imbusima kao spajkovima. Da opet radim stalke stavio bih 10 mm i gornju plocu (umesto 6 koliko sam stavio).

Link to comment
Share on other sites

@Zare,

u pravu si za M10. I meni se vise svidjaju za plocu debljine 10 mm.

Jedino je problem:

http://www.tvstands.co.uk/Atacama-Audio ... A1057.html

http://www.one-hifi.com/Producer.aspx?id=31

Atacama pravi gotove jedino M6 i M8! Cena od 18 Evra u One Hi-fi-ju mi odgovara, nisam siguran da mogu jeftinije da prodjem da mi neko pravi.

Ako znas nekog ko moze da mi napravi M10 po razumnoj ceni - kazi.

Ako bi rupa bila 10 mm, za koliko bi ti pomerio centar rupe u odnosu na konturu zvucnika i od spoljne ivice?

Dimenzije stope zvucnika su 380 x 240 mm. Ja sam mislio da pustim po 50 mm sa svake strane, odnosno po 25 mm do ose rupe. Sta mislis o tome?

Ako si eksperimentisao sa tim, koji radijus bi tu lepo "legao"?

Jedna digresija.

Napravio sam grilove za zvucnike, u varijanti sa cicak trakom. Za probu sam "meki" deo cicka nalepio dvostranom trakom. Zvucnici su u klavir laku.

Cime bih mogao da nalepim traku, a da ne ostetim klavir lak (ako jednom budem hteo da uklonim grilove)?

Link to comment
Share on other sites

Zasto bi kupovao siljke. Kupis M10 imbuse od npr.40 mm i zasiljih ih na tocilu. Mozes cak i rucnom brusilicom ali je malo teze. Pola sata posla, ne kosta nista a lepo izgleda. Plus sto sa gornje strane imas glavu imbusa koja em lepo izgleda em olaksava podesavanje ploce.

Ja sam za stalke postavljao siljke sto blize ivicama zbog stabilnosti. Osa M10 imbusa je na 15 mm od ivica ploce. Ne bih isao preko 20 mm.

Dimenzija ploce ako je zvucnik 38x24 cm... Mozda da pustis vise od 5 cm sa svake strane tih 24 cm? Opet zbog stabilnosti. To je najbolje na licu mesta videti kako izgleda estetski.

Ja sam isao sa vrlo malim radijusom jer sam radio rucno pa je manja sansa bila da pogresim a i ako pogresim teze bi se videlo. Treba uraditi svih 8 da budu isti :lol:. Ovako napamet 10-15 mm lepo izgleda. Mozda bi moglo i vise ako ides dalje sa siljcima od ivice. Ima ovde iskusnijih sa gvozdjem od mene pa ce valjda da se ukljuce :D.

Interesuje me kako si uradio grilove za zvucnike. Ako ti nije problem stavi neku sliku, bila je i tema o tome...

Link to comment
Share on other sites

...ne zašiljiš ih, već ih ostaviš takve kakvi su.(?) Dodirna površina je dovoljno mala.(?)

Tako sam i ja mislio i dugo slusao nezasiljene. Onda iz dosade resim da ih zasiljim i nisam mogao da poverujem da se cuje razlika.

Link to comment
Share on other sites

@Zare,

stavicu sliku kada potpuno zavrsim lepljenje cickova - ovako jos ne deluje bas za pokazivanje.

Ostalo je ono pitanje - sta od lepkova ne kvari klavir lak?

Sto se imbusa tice, mogu sigurno to da odradim kao prvu iteraciju, a posle da doradjujem, pravim novo, itd. Siljenje je, cini mi se, neophodno.

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam i ja suprotno ali ne lezi vraze :lol:. Davno je to bilo, koliko se secam, sve se procisti, scena postane mirnija. nije bio problem cuti razliku. Zaboravio sam da kazem da sam istovremeno zasiljio i M5 imbuse na kojima stoje zvucnici. Tako da i to nosi deo razlike.

Posle kada je u meni proradio masinac lepo sam izracunao da je dodirna povrsina bila 85 mm2 a kada zasiljis ne moze da bude ni 1 mm2. Drasticna razlika, tako da nije ni cudo sto se cuje.

Link to comment
Share on other sites

Ajde po milioniti put :D . Svrha stalaka i siljaka je (izmedju ostalog) da pri vibracijama drze zvucnik fiksiran na mestu tj. da se ne javlja pomeranje kutije koje "kvari" zvuk. Zato se stalci postavljaju na siljke i zvucnici na stalke preko siljaka.

Kako sa gumicama napraviti da se zvucik ne pomera bas bih voleo da znam :lol:.

Probao sam (pre)vise puta i nikada mi zvuk nije bio bolji sa gumicama nego sa siljcima. Guma je uvek davala zamucen zvuk, na prvi pogled dublji ali neprecizniji bas, neprecizniju scenu... Ono sto se prvo cuje kada umesto siljaka stvite gumice je "dubok" bas koji pomera sobu. E sad sto nema ni pocetak ni kraj je druga prica. Ko voli tako njemu gumice vise leze.

Link to comment
Share on other sites

Neko je, negde, rekao da su Å¡iljci bitni ako su stalci ''kruta veza'' (!?), inaÄe, dovoljne su gume (gumice).Kod mene je punjenje peskom reÅ¡ilo stvar.

Moja greÅ¡ka, tu je bila priÄa o Å¡iljcima izmedju stalka i zvuÄnika, pa ako ih nema na donjem delu stalka, nisu potrebni ni na gornjem, gumice (i sl.) su dovoljne. Mrdajuće zvuÄnike joÅ¡ nisam video, ali, ima vremena i za to. Izvinjavam se na topoffic-u.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Posto sam osmisliio nove stalke, odlucio sam da se oslanjanju na siljke napravljene od M10 vijaka, koji idu kroz samu plocu.

Dva pitanja (ako postoje preporuke):

a) koji ugao konusa za siljak se preporucuje?

:) sta bi bila razumna duzina vijka (debljina ploce je 12 mm), tako da postoij manevarski prostor za podesavanje, a da sve izgleda i estetski skladno?

Hvala!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...