Jump to content


Father-ov Sistem


Father

Recommended Posts

@Father nisam mislio ni slučajno na moj kabl,koji je btw za mene i moje uređaje izvanredan i bolji od mnogo skuplje "mambe" koju sam probao.To je samo bila ideja da napraviš mozda hidru od svojih i ustedis na konektorima koji su ti skupi(imao bi samo jedan,pa mozes lakše da se otvoriš za nešto bolje.Izbegao bi tako i onaj produžni koji mi izgleda kao pijačni.Mozda gresim,slabo se razumem u letve,produzne i sl.pa ne zameri.

Link to comment
Share on other sites

@sondek

Nije mi ta opcija praktična a ni dobro konačno rešenje. Svakako kada nabavim kutiju za odvojne trafoe na telu ću posatviti šukoe koje sam već proletos kupio.

Onda lagano mogu i 1 po 1 kvalitetni šuko da se častim za rođendan, pa za godišnjicu braka, pa za ovo ili ono ...

Nisam ni želeo da gulim kvalitetne utičnice na ovaj produžni koji je trenutno u funkciji.

Link to comment
Share on other sites

Pre bih ja te kutije ovde da napravim i da mi probuše otvore za šukoe gde mi najviše odgovara i dimenzije pregrada unutar nje itd.. Ma malo je falilo pre 2 meseca da to skinem sa dnevnog reda nego me izvolanisao majstorica pa ja smeo sa uma. Kao u gužvi je pa da ga podsetim i tako ostade pa me sada ovde razapinjete zbog toga. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Red je da i ovde dopunim sa novinama. :)

U međuvremenu, nekih 2 meseca pre nego sam uradio poslednje dorade u pojačalu snage opisane u temi: Reč, dve o napajačkim elektrolitima, struji i strujnom kablu , stigli su mi novi Daytonaudio DC28F-8 visokotonci, Mundorfi Mcap Evo/Oil, JANTZEN AUDIO Air Core i komplet zamena zvučničkog ožičenja vrlo interesantnim "plug and play" kablom.

Prva promena je zapravo bila zamena internog zvučnočkog ožičenja, a onda i glavnog zvučničkog para kablova za "one and only" neopisivo linearan i energijom prepun kabl.

Igrom slučaja naleteo sam na kabl namenjen za protivpožarnu instalaciju dojavljača dima, i znatiželjno isprobao za mene vrlo interesantnu konstrukciju vog kabla u zvučnom smislu. Izolacija je od unakrsnog polimera okolo punih bakarnih 2x2x0.8mm provodnika vrlo blago uvijenih slepljenih parica, Omotač jezgra specijalna traka od poliestera i staklenog vlakna, okolo koje je blago umotana drain žica od kalaisanog bakta 0.8mm preko koje je namotana vrlo solidna shield folija, konačno uobličen u narandžasti ne goraći izolacioni materijal novije generacije polimera otpornih na gorenje.

Specifikacije kabla " abl JE-H(St)H FE90 "

Sledeći korak je usledio u vidu zamene postojećih silk dome visokotonaca (tajvanske kopije Sease-a) za DAYTON AUDIO DC28F-8 Silk Dome Tweeter 8 Ohm Ø28mm, koji vrlo dobro izlazi na karaj sa rezom mojih kutija ciljanim malo ispod 2kHz. Krasi ga izuzetna gornja ekstenzija praćena izrazito mirnim radom. Upravo sam njeovim unošenjem u sistem došao do zaključka da stegnutost i povremene sitne distorzije nisu usled rada visokotonca već u amplifikaciji te sam u pravo vreme pokrenuo pomenutu temu. Tek sada nakon opisanih radova na pojačalu snage, ovaj visokotonac dolazi do punog izražaja svojom mekoćom i raskošem detalja dopunjen otmenom punoćom. Istakao bih jednu veliku manu, a to su kontakti tregični za lemljenje.

595a0fcc235e1_daytonaudiodc28f8.jpg.6517840ce516ecd1e7d6bee204c35e00.jpg

Treći korak je bio mala korekcija skretnice sa zamenom postojećih elemenata za kvalitetnije. Napredak je bio odmah uočljiv.

Ugrađeni su:

- JANTZEN AUDIO Air Core Wire Coil 4N 14AWG 0.47mH

- Mundorf Condensateur MCAP EVO 450VDC 8.20µF

- Mundorf Condensateur MCAP EVO 450VDC 6.80µF

I najzad nakon nekih 20-tak dana slušanja svih ovih promena započeo sam i završio pomenuti i opisani rad na amplifikaciji gde sam uz vašu pomoć došao do izrazito značajnog skoka u kvalitetu sistema. Pokazalo se vrlo jasno, kolika je važnost pravilnog vezivanja napajačkih elektrolita i izrazit značaj njihove kontrole od strane baypass kondenzatora vrhunskih karakteristika (Vishay MKP1848 DC Link 40uF 1000V). Hvala kolegama na velikodušnom učestvovanju u razmeni mišljenja i saveta.

Sledeći korak je moja famozna strujna sekcija, gde su crteži u radionici i očekuje se završetak izrede aluminijumske kutije za odvojni trafo koju će dodatno da ukrase 4 Furutech FI-E30 G galvanski odvojena izlaza, a planiram da i tu i na primaru i na sekundaru odradim filtraciju naizmenične struje i poslušam šta se dobija, a šta se gubi njom. Više o ovome u gore pomenutoj temi o Struji i filtaciji gde planiram da nastavim konsultovanje...

Sada malo :listen pa pecanje na moru :1038: i onda nastavak sage u avgustu...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nisam poklanjao previše pažnje vrlo lepršavom kretanju membrane kada slušam gramofon, ali čitajući negde u temi "Gramofondžijska sveščica" učini mi se da bi to moglo da ima neke veze sa prilagođavanjem kompliansi ručke i glave.

Glava koju koristimje je Ortofon OM težine 5g sa vrhovima 10 i 40 koje menjam po potrebi. 2.5g ima kada se odstrani dodatni teg koji se dobija uz kompletanu glavu.

OM10 ima Compliance, dynamic, lateral: 25 µm/mN

OM 40 ima Compliance, dynamic (lateral) 35 µm/mN, static vertical: 40 µm/mN

Za fabričku ručku na ROTEL RP 1500 piše samo da je za glave od minimum 4g do maksimum 14g težine.

Headshell HS-13 Analogis, je onaj limeni najtanji sa rupicama.

Leichtes Hifi-Headshell (6 g) in SME-Bauform.

Odprilike jedino ne znam efektivnu težinu ručke i pitanja su sledeća.

- Kako da ustanovim težinu ručke - efektivnu masu?

- Da li lepršanje membrane zaista ima veze sa tim iako ne utiče na zvuk?

- Šta na kraju unosim u kalkulator za izračunavanje rezonantne frekfencije?

Težinu zvučnice + Težinu Headshella = 5g + 6g =11g

Dobijam sledeće:

 

Za OM 10 sa internim tegom (2.5g)

598025dcf1e2b_compianceOM10sategom.png.92b1da792fbb34ee52d675ed631f2509.png

 

OM 40 sa internim tegom (2.5g)

598025ddc0d8b_compianceOM40sategom.png.267b013908383a4b4cd0a13d07db7018.png

 

OM40 bez internog tega 2.5g

Težinu zvučnice + Težinu Headshella = 2.5g + 6g =8.5g

598025dea2302_compianceOM40beztega.png.631b2836f4cfb0303f76a3a38fdbd6fb.png

- Da li sam ovo dobro shvatio? Jer ne vidim nigde mesto za unos karakteristike težine ručke ...?

- Na kraju, nije li "težina ručke" odstranjena podešavanjem tega na njoj da bude u balansu sa ukupnom težinom headshella i zvučnice?

Link to comment
Share on other sites

tonearm effective mass can be changed depending on catridge;

After setting catridge, set it balanced.   verujem da misle da je u nultoj tački, tj klackalici.

EffectiveMass = CW*[ (x/el) + (x/el)2]

CW: counterweight mass
el: effective length (from stylus tip to pivot center) ....... kod mene je 200mm +14mm overhanging = 214mm
x: balanced position of Counterweight ( from mass center of CW to pivot center)

Jedino šta je ovde meni dalje nepoznato je težina tega na ručki (CW) što se može izmeriti na digitalnoj kuhinjskoj vagi (valjda je dovoljno precizna) i ono što me najviše plaši je (x) tačna daljina centra tega od pivot tačke rotacije ručke. Moralo bi gledanjem i merenjem što je donekle ne precizno, ali opet izvodljivo.

Link to comment
Share on other sites

I zapravo Total mass dobijam kada dobijenu Effective Mass saberem sa težinom zvučnice?

EM + težina OM10 = Total Mass

I tek onda sa Total mass odem u kalkulator i unosim kompijansu i dobijam rezonantnu freq?

:huh: jel mu tako dođe?

Link to comment
Share on other sites

Malo sam porazmislio. Mislim da da, treba sabrati s masom zvučnice.

Rekao bih da je i najbolje raditi proračun EM ručke s glavom koja će se koristiti. Vrlo često neopterećenu ručku i nije moguće dovesti u balans. Na prvu zaključujem da je čitav račun aproksimativan, tako da verovatno toleriše i nekoliko procenata merne greške.

Ne bi bilo loše da neko udubljeniji potvrdi.

Link to comment
Share on other sites

3 sati ranije, Father said:

I zapravo Total mass dobijam kada dobijenu Effective Mass saberem sa težinom zvučnice?

EM + težina OM10 = Total Mass

I tek onda sa Total mass odem u kalkulator i unosim kompijansu i dobijam rezonantnu freq?

:huh: jel mu tako dođe?

Upravo tako, u totalni zbir ulaze ručica, headshell, zvučnica, pa čak i šrafovi.

Ako ti je proizvođač dao efektivnu masu ručice, obično u tu masu ulazi i headshell koji se sa njom prodavao u kompletu. Ako stavljaš neki drugi headshell, od efektivne mase ručice oduzmeš težinu originalnog headshell-a, pa dodaš težinu novog.

Ako ne znaš efektivnu mase ručice na tom Rotel-u, probaj da je eventualno nađeš na internetu. Mislim da Vinyl Engine ima neku bazu podataka.

Link to comment
Share on other sites

Proizvodjac nije dao ni duzinu rucke kao podatak, vec samo glupi preporuceni overhanging od 11mm. Merenjem sam utvrdio da je rucka duzime 200mm. Nema tezine ni tega, a polemika se vodi i oko toga da je ugradjena Jelko rucica SA-50 cini mi se. Naravno ne postoji SA-50 duzine 200mm itd...

Originalni headshell je identican kao gore navedeni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...